K.rude 04/02 2008 00:15

Har tilbud om køb af Völkl Racertiger SL Racing med Marker Motion iPT.12
De er fra 2006 og skal koste kr.2200. Længden er på 155cm, selv er jeg 172cm.Har god erfaring på ski, men kænder ikke Völkl så godt og denne udgave da jeg har kørt på andre mærker.
Er der nogen som kænder skitypen, og er de ikke lige korte nok?.

Hilsen
Kjell

Kommentarer:
Der er i alt 8 svar i denne forumtråd.

Nikolaj Vejlemand 05/02 2008 13:10

Sv: skivalg

Hej Kjell.
Hvis du er usikker, kan jeg fortælle dig, at skiene helst skal gå dig til et sted mellem hagen og næsen. Ellers kan du købe ski der er 10 cm. kortere end dig selv.
Jeg er selv 164 cm. høj, og kører på slalom ski, der er 150 cm. lange. Du skal nok have fat i nogle lidt længere ski, med mindre du kan lide at lave en masse små sving. Husk dog, at skiene absolut ikke må blive for lange, når du kun vejer 70 kg.!

Kasper Pedersen 05/02 2008 13:16

Hej Kjell.
Selv vejer jeg mindre end dig, og jeg ville ikke gå under 165cm hvis jeg skulle have en slalomski. Men med din alder og hvad du beskriver, kan skiene i 155 måske endda virke. Det er en ret stiv ski, og jo kortere den bliver jo lettere bliver den at køre.

Hvilke carving ski har du kørt på som du har været tilfreds med? - og hvor lange var de?

Kjell 05/02 2008 17:10

Hej og tak for alle gode svar. Ja valget er klart,..Ikke under 160cm.
Kører nu på Rossignol Power 9S 168cm 2004-2005 faktisk en riktig god ski,men nu skal der prøves noget andet grej.Har lyst at prøve mig på Vôlkl og blev også anbefalet en mere allround ski fra en sælger, som eks.Vôlkl Racetiger SC Titanium på 163-168cm.Nu ser jeg under Køb/Salg der er en som har en ny Vôlkl Supersport s5 168cm. til salg for 2000kr. så måske det kunne være noget for mig?

Med nelig hilsen

Kjell

Kasper Pedersen 06/02 2008 00:33

www.sport-conrad.com (tysk hjemmeside)

Hvis jeg var dig ville jeg overveje at købe en tidligere model fra den hjemmeside. Det er enormt billigt, og så er der god service. De bringer også ud til udlandet osv.

http://www.sport-conrad.com/index.asp?disp=artikel&art_nr=70401007

http://www.sport-conrad.com/index.asp?disp=artikel&art_nr=70401051

Selv kører jeg ligenu på Fischer ski, men Völkl er rigtig fede. Kontakt mig evt. på min e-mail hvis du kunne tænke dig lidt mere direkte vejledning.. (grook@grook.dk)

Mvh.
Kasper

Qvistgaard 15/02 2008 10:56

Vil mene at længden sagtens kan reduceres meget når det er Racing ski der er tale om. det gir en meget bedre kontrol ved høje farter på pukkelpister og andre pister som kræver 100% kontrol og koncentration.

Jeg valgte sidst jeg selv skulle have nye ski at gå ca.15 cm ned i længde og ente med et par på kun 154cm. og jeg har en højde på ca 185cm. de har givet den sidste edge på de sorte løjper som jeg synes jeg manglede.

Vh Morten

Michael 15/02 2008 12:03

Jeg er selv 50 og kørte på Völkl Racetiger for sidste år i en uge. De var virkelig gode på de røde pister, som jeg primært frekventerer.

Kasper Pedersen 04/02 2008 04:08

Hej Kjell,
jeg vil klart mene at de er for korte til dig.. Dog er det lidt svært at vurdere da du kun siger du har god erfaring med ski - betyder det at du er god til at køre? Og hvad din vægt er osv. ville også være udmærket at vide. Dog er det en rigtig fed ski, hvis du finder den rigtige længde, og den bestemmes mest efter hvor meget du vejer og hvor god du er.. :)

Kjell 04/02 2008 13:36

Tak for dit svar Kasper.Ja hvornår er man god på ski? Er født og opvoksed i Norge,men boet i Danmark i 44år, er vandt med at gå,stå og hoppe på ski.Du ved at alle Normend tror de er gode på ski fordi de engang har gået over fjellet i påsken for 50år siden.Problemet er nu at følge med de unge som dig,spesielt i fartdisipliner, da jeg nu er blevet 7oår, pentionist,vegten er70kg.

Med venlig hilsen
Kjell

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen