Skivalg!??

Rasmus 05/11 2006 20:26

Jeg skal ned og være skiinstruktør i Østrig og skal selvføgelig have noget nyt gear... Nogle ski som man kan lege lidt på men også dur i den dybe sne. Dertil kommer at den også skal være til at undervise på og derfor gerne må være fornuftig på pisten også. Jeg hælder mest til et par twintips: Dynastars Troublemaker. Lånte nemlig en salomon twintip lab sidste år, som var fed at køre på.
Kan det bruges, eller skal jeg ud og have fat i en Allround Carve / Skiercross?

Jeg er 185 høj og vejer 75kg

Håber på lidt god hjælp :)

Kommentarer:
Der er i alt 8 svar i denne forumtråd.

Cille 05/11 2006 21:24

Sv: Skivalg!??

Du skal nok vælge en billig ski til selve undervisningen.. i hvert fald hvis du skal have børn. Ellers vil du hurtigt blive ked af at de nok bliver slidt ret hurtigt..

Bare et forslag...

Rasmus 05/11 2006 21:48

Might be an idea.. Har lige kigget rundt i forumet og så at du (Cille) også ledte efter ski, men køber dem i Østrig pga. prisen... den vogn tror jeg bare jeg hopper på også.. der må da være noget at spare..

Tak for rådet!

Cille 05/11 2006 21:57

Ja, jeg regner med at købe et par billige (evt. udlejningsski da de er billige, da de har været brugt et par gange) til brug i skiskolen, og så et par til brug i fritiden, som jeg bedre kan udvide mit skiløb på...

Hvor i Østrig skal du være?

Ravn 05/11 2006 23:30

hey
jeg skal også en sæson til østrig! hvor jeg skal være guide/instruktør. Jeg skal primørt undervise børn. hvorfor bør man købe en billig ski til undervisningsbrug? jeg har pt. en salomon crossmax ski men overvejer også at købe en ski til lidt sjov på pisten! er ret sikker på at jeg køber en twin-tip (k2 PE).
jeg vil mene at man skal have fat i en ski som er let at manøvre rundt på især når man skal undervise børn, derfor har jeg tænkt mig at investere i en twin-tip... men kan forstå at i ikke har samme opfattelse?

Jens 06/11 2006 15:01

når i nu skal være der en hel sæson, tror jeg I med fordel kan investerer i to par ski... Måske en billig pisteski til "arbejdet";) og ellers en twintip til offpist og andet sjov;)

Rasmus 06/11 2006 22:50

Cille.. Skal være i Söll, men skal på kursus i Sheffau midt i december.. Har du hørt noget om hvor meget rabat man kan få dernede som instruktør?

Med hensyn til det sidste indlæg, så tror jeg ikke at en TT er det bedste at undervise på. En ski, hvor det er let at lave store skærende sving med lav fart ville da være optimalt? Jeg skal undervise voksne.. hmm... men måske TT er bedst hvis man skal undervise i plov -hvilket man jo nok ikke bliver helt fri for;) men til dét formål kan alle ski vel bruges... Anyways, så står den i hvert fald på TT (formentlig en Troublemaker :0) ski til fritiden og en billige carving ski til undervisningen.

Cille 07/11 2006 10:50

Rasmus - Nej ikke en decideret pris, men det sted hvor jeg skal være er Atomics hjemby, og ham der har den skiskole jeg skal være på, ejer noget af fabrikken, hvilket efter sigende betyder at jeg kan få meget rabat.
Men generelt er det sådan at skilærere får en god rabat i den tilhørende skiforretning.
Så hvis det skal være et par alm. caving ski til jobbet, kan du vel slippe med omkring 3000 afhængigt af den model du vælger.
Bare et bud, men er den opfattelse jeg har fået når jeg har spurgt. :-)

Håber du kan bruge det - og rigtig god tur.. Jeg kan snart ikke vente til jeg skal afsted... :-)

Mvh. Cille

Rasmus 07/11 2006 21:27

Ok.. men det er fordi jeg får en ok rabat i en butik herhjemme også.. 25% mener jeg.. men nu får vi at se om det betaler sig dernede.. Jeg er sku også ved at glæde mig godt og grundigt! :0)
Men tak for hjælpen, og hyg dig i Østrig (sikker på at vi kommer til:0))

Mvh, Rasmus

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen