Skiundertøj

Thomas 04/01 2016 16:47

Hej Skisport.

Vil hører om nogen kan anbefale et sæt lækkert og varmt skiundertøj til okay penge?

Mvh Thomas

Kommentarer:
Der er i alt 12 svar i denne forumtråd.

Kenneth Bjerg Pedersen 04/01 2016 20:39

Sv: Skiundertøj

Hej Thomas,

Helly Hansen Warm 3/4 Boot Top Pant er 3/4 lange skiunderbukser med god isoleringsevne og effektiv svedtransport, i kraft af den velkendte Helly Hansen HH® Warm Fiber teknologi. Herreunderbukser i "regular fit" pasform.

Materialemix: 57% Merinould, 43% Polypropylen.
Kvalitet: 215g/m2

Det at de er korte gør at de ikke laver folder så du får ondt i løbet af dagen på dine skinneben...Det undgår du med 3/4 bukser som her. :-)

Derudover er de lavet af 57% uld som gør at de stort set ikke optager lugten af sved :-)

Prisen er ok hvis du kigger dig om på nettet. .-) omkring 250 kr. dertil kommer så en trøje...Men husk at få købt en med Uld så du undgår svedlugten...

God skiferie.

Mvh Kenneth

Thomas 05/01 2016 06:45

Mange tak for svaret Kenneth:) Tror jeg vil ud og snakke med surf og ski og hører hvad de evt kan tilbyde, da jeg vil ha et ordenligt sæt;)

Mvh Thomas

Jan Spile 05/01 2016 11:37

Østrigske Loeffler er efter min mening det bedste, helt sikkert det bedste jeg har prøvet. Ved ikke om det kan fås i DK mere, køber det selv altid dernede.

Thomas 05/01 2016 11:45

Hej jan.

Hvad er prisen på sådan et sæt dernede ca?

Brian Lund 05/01 2016 12:34

Du kan også finde det i SkiShoppen her på siden, sæt pris fra 629 til 799 for forskellige modeller...

Selv har jeg kun de billige McKinnley X-roads undertøj du kan finde på tilbud til 2 sæt for 250 kr lige nu (set i Colloseum, Intersport mfl). De sæt jeg har er 4 år gamle og har haft 59 skidage, fordelt på 4 sæt, jeg synes de holder mig fint varme. De sidder måske ikke helt perfekt, især bukserne, men det er ikke noget jeg har mærket synderligt til når jeg først er på bakken. De er også ved at være lidt slidte efter en del ture i vaskemaskinen, men de hænger sammen endnu og kan da sikkert godt køre et par år endnu hvis det skulle være.

Thomas 05/01 2016 12:57

Hej Brian. Tak for svaret:) Okay, så det er måske ikke altid det dyre sæt man skal kigge efter?

Brian Lund 05/01 2016 15:06

Jeg siger bare at lige det her billige sæt i hvert fald virker fint for mig! Det kan jo være du eller andre synes det er elendigt! :) Det er muligt der findes noget der er bedre, jeg har bare ikke gidet betale så meget for et sæt når jeg nu har noget billigt der virker lige nu.

Et andet eksempel, jeg har mange forskellige skisokker, lige fra no-name 20 kr/ par til Falke til 225 kr/par. Jeg har nogle tykke K2 sokker som jeg fryser i og de sidder dårligt (tror de strammer de forkerte steder), jeg har nogle tyndere K2 sokker som er ok, men jeg bruger dem primært til at vandre i, jeg har nogle tykke Falke SK1 sokker som jeg sveder meget i, hvilket betyder at jeg får kolde tær sidst på dagen, jeg har nogle knapt så tykke Falke SK4 som også er ok, sveder stadigvæk lidt i dem hvilket nogle gange betyder kolde tær...

Men de bedste sokker jeg har er nogen "Deluni" jeg fandt her på siden som prismæssigt ligger nogenlunde i midten. De sidder godt, det er de sokker jeg sveder mindst i og nok også derfor dem jeg fryser mindst i!

Folk har forskellige fødder og kroppe, så det kan jo være stor forskel fra person til person.

Jan Spile 05/01 2016 17:01

Det Loefller undertøj jeg har er mindst 10 år gammelt. Jeg har et par tynde og et par tykkere ski underbukser, og 2 sæt til overkroppen. Jeg er på ski mellem 4 og 6 uger om året normalt. Udover på ski bruger jeg det også på cykel når det bliver koldt (dog ikke om vinteren, hvor jeg ikke gider cykle udendørs). Trods den megen brug er det stadig i fin stand, og skal ikke skiftes foreløbigt. En anden god ting ved det er, at det stort set aldrig lugter af sved. Jeg fik det anbefalet af en god ven af mig, som i mange år har arbejdet som instruktør i Østrig om vinteren (siden 1978). Troede måske ikke helt på at det skulle være bedre end det Helly Hansen og nogle af de billigere modeller jeg ellers løb i, men det var med afstand bedre. Det koster lidt (det gør kvalitet) men for mig er det alle pengene værd.

Thomas 05/01 2016 23:14

Har faktisk lige bestilt et sæt kansas skiundertøj/thermoundertøj på jobbet idag, og troede ikke jeg kunne det, så derfor jeg spurgte folk til råds herinde, så tror jeg prøver med det:) Men lige ang skisokker, så købte jeg 3 par i netto sidste år og de sidder bare godt på foden, og sveder ikke meget i dem, så synes de er super gode, men min kollega sagde lige idag at sportsmaster har 3 par til 100kr, så måske man evt også skulle prøve dem;)

Michael 06/01 2016 10:23

Det kan ikke betale sig at spare på skisokkerne! Kolde tæer og trykmærker på skinnebenet kan ødelægge en hel ferie. Hvorfor spare 100,- på sokkerne når man har brugt tusindvis af kroner på ferien? Det samme gælder undertøjet - Det rigtige udstyr til vejrudsigten giver en meget bedre skioplevelse....

Jan Spile 06/01 2016 11:38

Hej Thomas,

Man kan jo køre i hvad som helst. Det gjorde jeg også da jeg som helt ung startede sidst i 70erne. Jeg kan huske at min onkel kun havde ruskindsjakke og garbadine bukser med. Det sneede helt vildt, og ingen tænkte på snebriller, før vi blev gjort opmærksomme på det. Det gik men det var sgu ikke optimalt. Så du er jo i forhold til mig dengang, meget bedre forberedt, og udrustet. Når jeg giver mine råd her bygger det på, mange års og ugers erfaring på hvad jeg synes der er bedst. Jeg mener ikke altid det er det dyreste som er bedst, men tit får man hvad man betaler for. I længden synes jeg at kvalitet betaler sig, og jeg synes heller ikke (som Michael) at du skal købe de billige sokker. Jeg har også haft folk med, som løb i det billigste, f.eks. det billigste ski undertøj, skistrømper købt i Netto, og så en Kansas dragt til at tage udenpå. Det gjorde de kun en gang. Du må jo drage dine egne erfaringer, men det er en god ide at lytte til erfaringen engang imellem :-)

Frederik 06/01 2016 12:22

Jeg kan anbefale alt fra et rimeligt godt/kendt mærke, der er lavet i uld (merino). Jeg har selv et sæt tyndt uldundertøj fra HH som jeg fik på tilbud fra deres hjemmeside. Det er simpelthen uovertruffent. Deres Lifa sæt har jeg også, men det er noget være bras efter min mening.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen