Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Daniel Larsen 02/12 2014 22:38
Hej
Hvor finder jeg det største og bedste udvalg af skiundertøj i København og omegn?
Jeg leder specielt efter skiunderbukser med plads til store lår men hvor resten er af normal størrelse.
I øvrigt nogen bud på skiundertøj mærker, som kunne være relevante? Prisen er underordnet...
Mvh.
Daniel
Henrik 03/12 2014 15:28
Sv: Skiundertøj
Du kan overveje om du ikke skal have nogle skiunderbukser som kun går ned under knæet, så kan du jo vælge en størrelse som passer dine lår. Det er også det helt rigtige så ikke der er både underben og strømpe ned i støvlerne. Vær dog opmærksom på at buksen skal kunne dækkes nederst af dine strømper og blive der, ellers kommer der et irriterende bart stykke lige under knæet.
Et andet godt råd er,at trøje og bukser jo ikke behøver at være samme mærke/model, så kan du jo vælge en trøje som passer til din overkrop og bukser der passer til din lår. Prøv dig frem mht. mærker, og så er der rigtig meget af sådan noget på skisportsstederne. Der er et mærke som hedder Bionic eller sådan noget lignende, som skulle give nogle kompressions fordele. Jeg ved ikke om det virker, men dyrt er det i al fald. Selv de større størrelser ser ud som noget til børn med ideen er at det kan give sig rigtig meget, hvilket også kan være en fordel for dine store lår. Men går generelt efter noget med meget stretch i. De der Bionic er blot ekstreme på det område.
Michael Alstrup Andersen 04/12 2014 21:23
Sv: Skiundertøj
Typisk er freeride og freestyle mærkers skiundertøj lidt mere "loose" end de mærker som henvender sig til de mere "almindelige" skiløbere. Jeg har ikke selv problemer med store lår, mine lår er dog heller ikke små, køre selv med skiundertøj lavet i Merino uld fra Kask, skinderbukserne er ret loose i fittet hos dem, og overdelene rimeligt normale i størrelse. Ville da helt klart tage et kig på dem hvis jeg var dig.
Kan fortælle jeg er 185 cm og normal af bygning, og medium skiunderbukser fra Kask sidder loose på mig, og Large overdel sidder til.