Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Rikke 06/01 2014 16:50
Hej alle.
Jeg er ikke særlig erfaren på ski og i kulden. Jeg skal nu på skiferie men er bekymret mht. kvaliteten af skiundertøj.
Jeg har fundet et sæt fra Helly Hansen i 100% polypropylene - men bliver det for koldt?
Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gå efter hvis jeg er lidt en frossen pind og gerne vil have varmt undertøj på, eller er det hele lavet med formålet også at holde varmt? :)
Martin 14/01 2014 09:01
Sv: Skiundertøj
Spyder skiundertøj kan varmt anbefales. Se Spyder.dk
Claus Sørensen 06/01 2014 18:14
Har selv gode erfaringer med skiundertøj fra bla. Devold fra spejdersport.
Der er også flere tråde her inde du kan følge: http://www.skisport.dk/forum/dyrt-skiundertoej-kan-det-betale-sig-falke-34-skiunderbukser/
Held & lykke.
Thomas Lindgaard 06/01 2014 21:23
Det bedste skiundertøj er lavet af uld. Det er den klart bedste isolering, og det er bedst til at transportere sved fra kroppen. Ulden har en bonus ved at den heller ikke kommer til at lugte så let, og når det så lugter, kan det meste af lugten klares med en luftning. Så kig efter uld skiundertøj, erfaringer siger at det dyre uld undertøj kradser væsenligt mindre end det billigere (men en tur i fryseren klarer som regel det værste kradseri)
/Thomas
Stinne 09/01 2014 16:00
Helt enig med de andre. Hvis du er en frossenpind (ligesom mig) så er merinould klart vejen frem.
Kari Traa er et norsk mærke med fokus på fede farver og kvindelig pasform. De laver noget helt vildt fedt skiundertøj der både fås i 100% merinould varianter og varianter med lidt mindre uld i.
Kari Traa kan købes i de fleste sportsbutikker og skibutikker i DK eller via deres hjemmeside.
Devold er et andet norsk mærke, der har mere fokus på friluftsliv, men de laver også noget merinould undertøj der også virkelig holder.