Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Catja Mortensen 29/01 2007 20:27
Jeg har brug for hjælp.. mig og min far har en diskution om hvorvidt skiundertøj skal sidde tæt eller løst... hjælp mig med at overbevise ham!!
Peter 29/01 2007 22:11
Sv: Skiundertøj..
Helt tæt, så sveden transporteres væk fra kroppen og videre ud gennem fibrene i undertøjet, hvor det fordamper.
Hvem vandt?
Jacob Nielsen 30/01 2007 09:56
Og når vi nu er ved det, så er det også vigtigt, at undertøjet er 100% kunst-stof. Der må ikke være bomuld i tøjet, da det opsuger sveden i stedet for at transportere det væk fra huden. Derfor bliver bomulds-tøj hurtigt både vådt, koldt, tungt og klamt!
Bl.a. Føtex kører med nogle udmærkede tilbud på ski-undertøj til 100,- kr. sættet. Det er ikke de aller dyreste og fineste materialer, men jeg kender en del meget erfarne skiløbere, og de som har brugt det, har fuldt ud været tilfredse med det. Jeg tror, at du virkelig skal anstrenge dig, for at mærke forskellen til det dyrere undertøj, og syningerne ser også helt fornuftige ud! (Skal være 'flade' syninger!)
Vh. Jacob
Gæst 30/01 2007 13:07
Skiundertøj behøver ikke være lavet af kunststof, uldundertøj kan sagtens bruges. Uldundertøj har de fordele at det er varmere end kunststof, at det varmer selvom det er vådt og at det ikke lugter.
Bomuld derimod er bandlyst
Sandra Madsen 30/01 2007 13:46
Begge har lidt ret :0)
Til voksne skal det være tætsidende, børnene specialt småbørn sveder ikke nær så meget, så her må det gerne være lidt løse i det.
Men uanset til hvem: kunststof eller uld.