Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Da2m 03/02 2006 00:34
Hej
Jeg kigger på skistøvler. Mit niveau er et sted mellem rutineret og ekspert on-pist og mindre erfaren i off-pist. Jeg er interesseret i en all-mountain støvle, da jeg gerne for alvor vil prøve kræfter med off-pist. Hvad kan I anbefale?
Mvh Da2m
Dan 03/02 2006 06:43
Sv: Skistøvler
At anbefale en skistøvler, er spild af tid !!!
For det første er fødder og bennet's anatomi alt afgørende, samtidig er denne er ikke ens hos 2 personner, derfor vil det være spild af tid at skrive en masse om hvor gode erfaringer man selv har med sine skistøvler, chancen for den passer til din fod er minimal !!!
Gå ind i din skibutik, gerne med "bind for øjene" (læses. mærke og farve, burde ikke være et valg kriterie), og lad eksperterne finde den skistøvler der passer bedst til din fod og dit niveau !!!
Bor du på sjælland, vil snowfun (roskilde) eller 540 (kbh) være et besøg værd ! De ved hvad de laver og kan give dig den bedste vejledning og bootfiiting i dk
Peter 03/02 2006 09:49
Dan, har du prøvet alle butikker i DK siden du kan komme med sådan en udtalelse?
Heino 03/02 2006 13:05
Det er vel heller ikke nødvendigt at han har ?
Det er jo rigtigt det Dan skriver.
Peter 03/02 2006 15:32
Hej Heino
For at kunne udtale nedenstående:
"Bor du på sjælland, vil snowfun (roskilde) eller 540 (kbh) være et besøg værd ! De ved hvad de laver og kan give dig den bedste vejledning og bootfiiting i dk"
...skal man vel have en ret god viden om hvilken vejledning alle butikker kan give.
Men ja, jeg er da også enig med Dan i resten.
mlangdahl 04/02 2006 00:50
Han anbelaler vel bare disse to butikker, jeg kan personlig godt lide Nautic i Herning, for der har jeg fået god service, og haft en god oplevelse. Man behøver vel ikke besøge dem alle for at finde ud af om det er en god butik at handle i.
Peter 04/02 2006 11:44
Læs nu hvad manden skriver i sidste linie. Det var blot en kommentar. Han skriver at de butikker han anbefaler giver "DEN BEDSTE" vejledning. Som du selv skriver er Nautic i Herning bl.a. også kandidat til denne betegnelse. Men hvis man kategoriserer 'vejledning' hvor 'den bedste' er topniveauet som kan deles mellem mange butikker, kan jeg da godt se at det kan være rigtigt det han skriver, men jeg kan ikke forestille mig at der ikke er forskel på vejledningen fra butik til butik og at den ene er bedre på nogle punkter end en anden og omvendt.
Slut herfra :-)