Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Jan Brauer 27/03 2016 17:59
Nu er tiden vist ved at være, til at jeg skal slippe for div. Udlejningsstøvler på de fremtidige skiferie. Men hvor gør de det bedste arbejde henne? Jeg har en rimelig bred fod, høj vrist og nok behov for ekstra støtte i svangen(under foden). Jeg har undersøgt lidt rundt omkring. Og er lidt hooked på Fischer´s vakum fit. Jeg bor i Odense , så det umiddelbare valg, ville jo nok være Surf&ski, men er der et sted, hvor man virkelig bare får den bedste service. Hvad skal jeg være ekstra opmærksom på? Og andre fif.
Min kæreste bøvler med nedsunken forfod, kan hun få støbt en sål, som hun så medbringe til div. Udlejningsstøvler, hun står ikke helt så mange dage om året som mig, og mener det er mange penge, at investere 2500-3500 kr på sine egne støvler. Håber nogen kan give mig lidt hjælp.
Frederik 03/04 2016 23:38
Sv: Skistøvler
I Danmark kan du nok forvente den bedste service i Steep and Deep i Holte. Ellers er der en skiforretning i Roskilde der hedder snowfun som kan være et besøg værd. Jeg har ikke besøgt nogle af de nævnte forretninger men de har generelt et meget godt ry i forehold til skistøvle tilpasning. Men det kan godt kræve mere end 2-3000 kr. og et enkelt besøg hvis du vil have den perfekte støvle. Fx. laver Steep and Deep Daleboot støvler som kan beskrives som toppen af kransekagen når det kommer til special tilpassede skistøvler, men sådan et par koster lidt mere end almindelige støvler og så kræver det formentligt to besøg i butikken.
Jeg er generelt ikke særligt imponeret over niveauet for forretningerne i danmark når det kommer til tilpasning af skistøvler, de fleste ved faktisk overhovedet ikke hvad de snakker om for, at sige det rent ud.
Det kan godt være, at Fischer støvler er vejen frem for dig, men det er slet ikke sikkert. Deres vacuumfit støvler har et enormt godt ry, og de kan afhjælpe mange problemstillinger som folk ellers går rundt med. Men det er ikke støvler der passer alle, så man bør få en ekspert til, at kigge på sine fødder inden for, at høre om de virker for en, ellers kan det være penge ud af vinduet og hvad er endnu værre så kan en dårligt tilpasset støvle resultere i skader og en ødelagt skiferie :)
Jeg kører selv med et par Fischer Vacuumfit fra 2012 som jeg synes meget godt om, men det har taget mig tre ugers intens skikørsel og et par splinternye specialtilpassede inderstøvler før de endeligt er begynd, at sidde som de skal.
/Frederik
Jan Brauer 04/04 2016 00:33
Tak for tilbagemeldning, jeg ville jo under alle omstændigheder "lader" sælgeren bestemme, eller ihvertfald ikke ha bestemt mig for noget mærke eller lign. Og jeg troede egentlig at det var en selvfølge at man fik "målt" sine fødder osv. ???? Jeg har bare hørt rigtig meget godt om den Fischer støvle, og det er så min erfaring!
Thomas 04/04 2016 12:27
Surfogski i Odense har 25-50% rabat på skistøvler nu så det er helt klart værd at tag derind hvis du bor i Odense:)
Jan Spile 04/04 2016 20:29
Mit råd er: Gå aldrig på kompromis med dine skistøvler her er kun det bedste (for dine fødder) godt nok. Lad være med at tænke på pris og tilbud og alt det der, men gå efter det som passer, og kig på prisen bagefter. Og så få fat i folk som virkelig ved noget om det, Steep & Deep og Snowfun bliver nævnt, og der har de helt sikkert ekspertisen.
Jan Brauer 04/04 2016 23:01
Prisen har jo lidt at sige, da budgettet ikke er uendeligt, Men det var egentlig også ekspertisen jeg efterspurgte.????
Frederik 04/04 2016 23:45
Det bør være en selvfølge, at man måler længden på fødderne, men det afslører ikke om selve skistøvlen passer til dine fødder. Det er kun noget man gør for, at få den rigtige størrelse.
For, at vurdere formen på dine fødder og hvilket udstyr der passer til kræver det, at man ved hvad man snakker om. Det er her de fleste danske forretninger falder fra.
Jan Spile 05/04 2016 09:35
Nu behøver det ikke nødvendigvis at blive dyrere, at få den støvle som passer bedst. Hvis du har set dig varm på en Ficher Vacum støvle, så kunne det måske godt være det var en billigere model, fra et andet mærke som var bedre for dig. Min pointe er blot at man skal lade være at stirre sig blind på et bestemt produkt, men være åben og købe det som er bedst for en selv. Om det så koster 1000kr mere eller mindre, synes jeg ikke må være afgørende.
Jan Brauer 29/10 2016 16:44
Så har jeg investeret i et par støvler! ????Atomic Hawk Magna.. fed støvle.. jeg tog i Surf&Ski i Odense, super service! Han målte min fod (længde og bredde), fandt 2-3 forskellige støvler som jeg prøvede.. det var den ovennævnte støvle, der klart sad bedst. Skal og inderstøvle blev varmet op, og jeg fik lidt "fyld" på siden af min fod, og kom i støvlerne! De pressede lige en smule fra lilletåen og ned mod hælen, 2-3 cm! Efter at støvlen var kold, tog jeg den af! Og fik den med hjem, med "ordre" om at prøve den et par gange de efterfølgende dage! Der var stadig et lille "problem" på føromtalte sted! Så støvlerne kom ned i butikken igen, de blev varmet op og blokket i maskinen.. et par efter, fik jeg den hjem igen! Og jeg har nu en støvle, som sidder virkelig fast på hele min fod, specielt omkring hæl og vrist! Støvlen sidder fast, men klemmer ikke. Jeg har efterfølgende haft støvlerne på flere gange herhjemme, og jeg glæder mig hel vildt, til at få dem klikket i et par bindinger..????
Jan Spile 29/10 2016 21:56
Sandhedens time kommer når du får stået på ski i dem. Håber på det bedste, og tillykke med dem.
Jan Brauer 30/10 2016 01:43
Uh ja, det er jeg helt klar over, også derfor jeg har haft dem på nogle gange af længere varighed derhjemme(når jeg alligevel laver diverse "syreøvelser" til benene), for hvis der er noget der presser eller gør ondt hjemme, bliver det nok ikke bedre når jeg har den på 5-8 timer dagligt..????