Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Lars 06/01 2015 19:46
hejsa.
jeg går og overvejer nye ski støvler da jeg føler mine gamle er noget slidte efterhånden (føles bla. efterhånden for store/slidte inden i)
Men jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal købe. Hvilken Flex osv. kan ikke huske hvad Flex de andre er .... Jeg vil betagne mig selv som meget øvet, over 30 uger på ski. Er mindst af sted 3 uger hver sæson. Har ikke de store problemer med mine fødder så mener ikke at feks. vacuum er et tema, så hellere strolz støvler. Nogle gode råd og forslag søges....
Sophie Hendriksen 14/09 2015 23:13
Sv: skistøvler
Jeg er også en kæmpe fan af Strolz. Kæmpede med diverse standardstøvler, fik dem slebet, blokket og alt mulig andet i Steep'n Deep og nu er det bare ren lise at komme over i Strolz. Note: Det er ufattelig smertefuldt at få dem lavet men det er det hele værd. Har nu kørt dem i tre uger og skal aldrig ha' andet igen. I øvrigt fantastisk butik og service de har i Lech :-)
Jan Sp 21/09 2015 18:22
Så har vi forskellig smertetærskel, for jeg synes ikke det gjorde spor ondt at få lavet mine Strolz støvler. Har fået kørt i mine yderligere 4 uger, og de sidder stadig som støbt, er super komfortable, og spænderne står stadig så løst de kan :-) Ren optur.
Jan 14/03 2015 11:57
Jeg kan klart anbefale Strolz. Jeg har i årevis kæmpet med støvler (ca. 40 års ski erfaring). Først diverse standard støvler, som jeg aldrig fik til at fungere ordenligt. Senere forskellige former af foamede støvler, som var klart bedre, men aldrig helt optimale. Jeg prøvede så at gå tilbage til mere moderne standard støvler, med custom fit, og opvarmning osv. Men det var ikke en god ide. De var egentlig behagelige nok, men sad bare ikke tight nok, så følingen med skiene var slet ikke på niveau med de foamede støvler jeg har haft. Sidste vinter tog jeg beslutningen, og gik ind til Alber sport i St Anton, og fik lavet et par strolz støvler. Den beslutning har jeg aldrig fortrudt. Det er de første støvler jeg har haft,som sidder fuldstændig støbt til mine fødder, men samtidig er super komfortable. Jeg har nu brugt dem i ti uger, og de er fuldstændig som de var første gang jeg stak fødderne i dem, spænderne har jeg heller ikke justeret på de står stadig så løst som muligt, og trods det sidder støvlen fantastisk om foden. Eneste minus er prisen, men den fornøjelse mine fødder har, er prisen værd flere gange. Hele processen når man får lavet støvlen er også en stor oplevelse. Måske fordi jeg fik dem lavet før jul sidste år, inden sæsonen rigtig starter, og hvor de har god tid i butikken, så det kan også anbefales.
Frederik 06/01 2015 21:12
Næste gang du er i enten england, østrig eller USA så gør dig umage og find den bedste bootfitter i området og lav en aftale med dem :)
Det er nok det bedste du kan gøre.
Ellers så besøg evt. Steep and Deep i Holte. De forhandler daleboot og så må man næsten gå ud fra, at de har rimeligt styr på hvad de laver.
Ingen kan fortælle dig hvilken flex du skal have eller hvilken størrelse, da det varierer efter støvletype og mærke.
Det eneste jeg kan fortælle dig er, at jeg synes det er det vigtigste stykke udstyr du kan købe i forbindelse med skilløb.
Held og lykke :)
Mvh
Frederik