Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Kasper 14/10 2005 09:23
hey...
ville lige høre om i har nogle forslag til hvilke skistøvler jeg skal invistere...
Jeg er en meget øvet skiløber, som godt kan lide at presser mig selv til det yderste...
håber på god respons...
Thomas Randløv 14/10 2005 11:36
Sv: skistøvler.
Det kommer også an på hvor meget du vil betale?
Jeg har de sidste 3 år kørt i en Tecnica Rival X8, hotform. Det er en super god strøvle
Ellers er der også noget som Diablo Fire Hotform også en Tecnica som er en meget stiv strøvle.
Men jeg ved at X8'er fra 04/05 er til at komme til for penge (300 USD) ca.
Eller har jeg også kun hørt gode ting om den nye Dalbello Krypton, det skulle være en af de bedste man kan købe, den er også meget stiv, især sideværts (stivhed) og ca. medium Flex (forover) men det er også en dyr sag ca. 3700 Dkr
Hilsen Thomas
Claus 14/10 2005 13:07
Det er total individuelt med støvler.
Det bedste du kan gøre er at tage i en forretning (SKI) med et blandet udbud. Pasformen er alfa, hvis støvlen ikke sidder ordentligt bliver det aldrig sjovt. Du kan i de bedre skiforretninger få blokket skallen således, at der er bedre plads i støvlen, eller flyttet spænder, samtidig med at bedre støvler idag kommer med Custom-fit inderstøvler.
Har ikke fulgt sindsygt meget med på alpin støvlesiden, da jeg har mine gamle Nordica GP.
Mærkerne imellem er der forskel på hvor bredde, meget svang og så vidre der er i støvlerne. Mener at Salomon og Rossi er kendt for at lave lidt breddere støvler, hvor Lange; Nordica og Technica er kendt for smallere støvler.
Derudover skal du tænke over flexet i støvlen. Det vil sige hvor meget støvlen giver sig i forhold til ski/ ben. Jo stivere desto mere direkte kontakt med skien, men samtidig også mere følsom for påvirkninger ikke så tilgivende og meget mere fysisk krævende at køre i.
Piste/race støvler er meget stive.
Allaround/jib støvler er blødere og mere tilgivende.
Begynder støvler er bamses rød gummistøvler.
Held og lykke med det
J 14/10 2005 18:18
Hvordan kan du lide at presse dig selv? pisten? parken? off pist? Det er nogle overvejelser du skal gøre dig før du køber støvler...
Hvis det er i parken, og off pisten kan jeg varm anbefale salomon 1080 støvle - den synes jeg er helt fantastik.. dog lidt dyr!$
kasper 15/10 2005 21:38
Tak for de gode besvarelse... håber jeg finder det jeg søger...