Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Aske 30/10 2010 16:30
Jeg skal være guide i denne sæson hvor jeg også skal fungere som instruktør. Jeg søger den perfekte allround støvle der fungerer både på pisten og i parken. Nogle forslag?
Frederik 01/11 2010 12:03
Sv: Skistøvler
Du bør nok besøge en butik hvor du kan prøve en masse slags på, der er meget stor forskel på hvilken støvler der lige passer dine fødder! Jeg har selv et par Dalbello, det var automatisk det mærke jeg foretrak da jeg kom ind i butikken (havde hørt meget godt om det) men jeg prøvede også andre mærker før jeg fandt at min første indskydelse nok var den bedste aligevel. Jeg synes selv at mine støvler passer perfekt, men det har i høj grad også noget at gøre med at jeg prøvede 8-10 forskelige par på først og endelig at personalet (købte dem i surfline ved Egå i Århus) var kompetente nok til at sælge mig et par støvler i en meget lille størrelse så de passede perfekt (for store støvler er slet ikke godt). Gik 2-3 størrelser ned sammenlignet med de udlejningsstøvler jeg normalt brugte :)
Hvis du bor i Århus området så kan jeg se at Skiarena i Brabrand fra på torsdag åbner en skibutik (i samarbejde med surfline) hvor man kan prøve skistøvlerne på før man køber dem (de har et stort løbebånd hvor man kan stå på ski). De har også pasningsgarenti, ligesom surfline...
Aske 01/11 2010 12:17
Tak for det!! Har været nede i ski og surf i Aalborg hvor jeg bor. Det er en super god forretning, og det lød somom de kunne lede mig på rette spor.
Frederik 01/11 2010 12:20
Surf og ski er helt sikkert en god kæde normaltvis også med et godt udvalg! Surfline er jo som bekendt en del af surf og ski :)
Asbjørn Nissen 03/11 2010 07:47
Ja som Hamdensaere så rigtigt er lidt inde på kan man desvære ikke købe skistøvler på anbefaling. Man er nød til at prøve dem og se om de passer. Personligt syntes jeg det er en fordel at have hørt meget lidt om støvlerne inden jeg skal købe dem. Flextal og størrelse og helst ikke meget mere. Det vigtigste er nemlig om de passer godt til din fod alt det andet er reeltset ligegyldigt i forhold til. Hvis jeg har hørt for meget om støvlerne kommer jeg måske til at overhøre kroppens sinaler. Derved opstår et fejlkøb(taler desvære af erfaringer hvilket er træls, når man har brugt 4000 på et par skistøvler lige inden man er rejst til Østrig, som skilærer og første store udgift er et par nye skistøvler da foden har det, som i et skruestik efter 14 dage )
Personligt er Salomon støvler normalt bedt til mig ene og alene fordi deres pasform passer bedst til min fod.
Det er ikke ligesom ski hvor man har brug for at høre andres erfaringer eller skimærkets anbefalinger
Held og lykke med det