Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Schack Cornelius Kock 23/10 2010 21:58
Hej. Jeg har lige købt et par tt ski, af model k2 puplic enemy, og nu er jeg interesseret i at finde et par gode støvler der passer til mit skiløb. Jeg regner med at bruge omkring 2500 kr på dem. Mit skiløb er en blanding mellem offpist og pist, men helst offpist med massa af puder. Mit niveau er avanceret i forhold til turist skiløb, og føler selv jeg har styr på hvad jeg laver. Har fra andre kilder fået at vide at jeg skal gå efter en støvle med omkring flex 100, men hva siger i?
på forhånd tak :)
Snemanden 24/10 2010 12:49
Sv: Skistøvler
Hej,
Prøv at kigge på Dalbello Krypton Cross eller lignenede støvle.
Dalbelloen er meget egnet til dit formål og niveau.
Bedste hilsner
Mt 24/10 2010 13:48
Hey find en god skibutik og køb støvlerne der alle støvler har forskellig pas form og det er vigtigt at det sidder godt på foden og passer dit niveau, regn med at brug 2500-3500 på et par støvler evt inkl en sål tilpasset din fod.
hvis du bor på sjælland kan du med fordel tage forbi snowfun i roskilde.
Morten 25/10 2010 07:33
Enig. Find en butik, der kan hjælpe dig.
Og kan kun anbefale dalbello støvler.
Men kan overhovedet ikke forstå dit valg af ski. K2 public enemy..
Hvis du spørger mig en total forældet ski.. den er virkelig, virkelig tung. og slet ikke bred nok til offpist.. :)deusden en efterhånden 3-4 år gammel model.. til dit skiløb burde du nok have valgt k2 kung fujas 10/11 f. eks. Bredere og lettere..
Asbjørn Nissen 25/10 2010 21:04
Kan kun anbefale dig at gå mindst muligt op i mærket. Skistøvler handler kun om en ting, hvor godt passer de til din fod. I nogle pesoners tilfælde passer dalbello bedst ved andre er det Lange i mit tilfælde er Salomon oftest bedst, men finder jeg en Dalbello der passer bedre køber jeg den.
Størrelserne og pasformen kan være meget forskellig fra mærke til mærke ligesom flex tallet. Flex tal er ikke en fælles standart Salomon kører med en standart mens, f.eks. dalbello kører med en anden. De eneste flextal du kan regne med er det enkelte mærkes flextal. Det vil sige at du kan kun regne med at en flex 90 i Dalbello er mindre stiv end en flex 100 i dalbello. Det kan f.eks risikerer at en flex 90 i Lange er stivere end en flex 100 i Dalbello. Er ikke inde i hvilket mærke der har de stiveste flextal så det kan være visa versa. Normalt er det som sagt Salomon der passer mine fødder bedst så det er dem jeg behøver at koncentrere mig om.
Ps. så dårlig en ski er det heller ikke du har fundet dig. Har test kørt den engang det er ikke min favorit, men den er fin og nyeste ski er LANGTFRA ALTID BEDST!! Vis mig f.eks. en bedre pisteski end Atomic GS 11 og SL 11 D2 serien er i hvert fald ikke bedre, måske ligeså god men ikke bedre.