Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Allan Foldberg Andersen 30/11 2009 10:11
Hej allesammen.
Jeg var i stadium igår for at kigge efter skistøvler da jeg på det kraftigste overvejer at anskaffe mig mine egne skistøvler. Jeg har stået i fem uger ialt og har tænkt på en støvle med 90 - 100 flex. Kiggede og prøvede både en Salomon mission 7 og en Salomon impact 8 og var ganske tilfreds med impact 8.
Jeg har nu set sidste års model til en billigere pris..
Er der nogen der kender forskellen?
Jeg har også set et mærke der hedder Dolomite.
Er der nogen der kender det? Og er der godt?
Som i kan høre er det en støvle med flex 90 - 100 jeg skal have. Samtidig skal den være bred som en Salomon støvle. Nogen der her en ide ? Står 1-2 uger om året.
På forhånd tak.
Mvh Allan
Iversen 03/12 2009 17:24
Sv: Skistøvler
jeg har købt salomon impact 9 flex 100 fra sidste år og den passer super godt til en bred fod. den var sat ned til 1800 fra 2800 fordi det er sidste års model. har tjekket priser mange steder og har hun set impact 8 til 2000 for sidste år model... prøv steep & deep om de har flere evt!
Søren Christensen 04/12 2009 11:14
Alternativt kan du også kigge efter en Atomic B-Tech støvle. De fås i mange flex versioner. Jeg har en B120 dvs. flex 120, men jeg er også stor og tung. Så vidt jeg ved fås de i flex 70, 80, 90 og 120 muligvis andre. Så der er da muligheder for at få et par komfortable støvler. Jeg synes også mine er rigtig lækre selvom det store flex. Støvlerne er ens bortset fra flexet.
Morten 04/12 2009 22:00
ang btech støvlen det er en af de bredeste støvler på markedet og kan kun anbefales til folke med brede fødder og af den fodform man kan kalde andeform.
Mit råd til dig er at gå ned til en af special butikkerne og få dem til at finde dig en støvle du får meget mere ud af det i længden.
de kigger på dine fødder hvordan de ser ud i forhold til støvle modellerne og du får også rigtige støvler i forhold til dit niv de tager ikke extra men de køre normalt ikke med 1600 krs tilbud men normal prisen er til at leve med og du får noget ud af det. de fleste støvler til en løber på begynder og mellem niveau ligger på 2000-3000 kr., evt få lavet en sål hvis der er brug for det. det giver en optimal støtte. prøv evt snowfun i roskilde eller 540 shop i kbh
Sidse 04/12 2009 22:50
Hej Allan.
Jeg står selv på ski 3-4 uger årligt, og kan klart anbefale at man leger sin støvler. Legemanden ved oftest rigtig meget om støvler, og kan hjælpe dig til den rette fitting.
Jeg er selv lidt i tvivl om hvor jeg skal hen i år, der er jo mange valgmuligheder. Har især været glad for Sverige.
Hved du hvor du skal hen i år? :-) :-)
Kh Sidse.pigen
Betina Sabra 30/11 2009 12:10
hej allan
når du er parat til at investere i et par støvler skulle du tage at få nogen der tilpasset din fod. det kan du bl.a. hos snowfun i roskilde
mvh betina
Betina Sabra 30/11 2009 12:10
hej allan
når du er parat til at investere i et par støvler skulle du tage at få nogen der tilpasset din fod. det kan du bl.a. hos snowfun i roskilde
mvh betina
Allan Foldberg Andersen 30/11 2009 17:40
Hej Betina
Tak for dit svar, men..
Salomon impact 8 og mission 7 har jo inderstøvler der kan varmes op og fittes til foden. Og impact 8 har derudover en yderstøvle der kan varmes op og fittes til.. Så kan den vel ikke tilpasses mere.. Eller har jeg misforstået noget..?
Allan
Betina Sabra 01/12 2009 09:40
Der må jeg blive dig svar skyldig. Jeg ved ikke præcist hvad forskellen er på den måde de gør det på det sted jeg kender og de støvler du taler om.
Alle i min familie har fået støbt støvler i den forretning jeg nævnte - undtagen mig :-)
når jeg ser på skiudstyr synes jeg stadiums varer - og viden om varen - er discount i forhold til forretningen i roskilde.
Du kan finde den på nettet.
Asbjørn Nissen 21/12 2009 10:07
Sidse jeg kan varmt anbefale dig at købe et par støvler hvis du står så meget på ski. I følge en stor undersøgelse i Østrig viste det sig at ca. halvdelen af udlejnings støvlingerne var fyldt med fodsvamp. Hertil vil jeg lige tilføje at jeg tror endda at man i Østrig er nogle af de bedste til at desinfeksere støvlerne. Lej de første par gange og se efter at få købt nogle selv. Man kan uden problemer købe skistøvler i god kvalitet til under 1500 kr. skiene er noget helt andet. Jeg har fuld forståelse for der er folk der aldrig køber deres egne ski. Kvaliteten på udlejnings støvler er desuden også markant dårligere end på købe støvler i modsætning til ved skiene hvor det er det samme.
Asbjørn Nissen 01/12 2009 15:26
Der er stor forskel på at få en formstøbt skistøvle og en varmebehandlet skistøvle.
En varmebehandling svarer nok nærmere til at tage en smutvej til at gå/stå skistøvlen til. Mens en formstøbt skistøvle er en støvle hvor inderstøvlen unikt bliver støbt til dig og dine fødder.
Der er ingen tvivl om at en formstøbt skistøvle er det bedste, men i langt de fleste personers tilfælde er det lidt at skyde gråspruve med kanoner.
Hvis du aldrig tidligere har haft problemer med dine støvler eller skal afsted mindre end en måned om året synes jeg det er alt for meget at gøre ud af det. Man kan få kanon skistøvler til mindre end 1500 kr. Billigste tilbud jeg har hørt ligger på 2900 og det er normalt noget dyrerer.
Skiing 01/12 2009 16:53
-Betina
Altså, Salomons gode støvle Impact, bliver ikke dårlig fordi den er købt i Stadium, og hvis den er billigere end i en skibutik, så er servicen lidt ligemeget, hvis man ved hvad vil have.
Allan Foldberg Andersen 01/12 2009 18:23
Hej allesammen..
Tusind tak for jeres svar. Det har hjulpet mig meget. Jeg er overbevist om at jeg skal have en salomon støvle og tror også det bliver en impact 8. Med mindre der er nogen af jer der kan overbevise mig om noget andet. Mine fødder er sådan nogenlunde brede. Altså jeg kan ikke bruge Lange eller Head..
Og var er nogen af jer der kendte forskellen på Impact 8 fra 2008 og fra 2009??
Vil meget gerne høre jeres mening om hvilken støvle jeg skal vælge til en rimelig pris selvfølgelig.
Og mht. servicen i Stadium så fik jeg altså en genial service fra en medarbejder der vidste vildt meget.. Så jeg har ikke oplevet den før omtalte dårlige service..
Allan
Arne 01/12 2009 20:05
Jeg købte sidste år Salomon Impact 10 på e-bay.de til 200 Euro.
Selv om de passede godt, fik jeg dem varmetilpasset for 100kr. Det gjorde ingen forskel.
Min erfaring (40 år ca. 5 par købte støvler)er, at det skal rigtigt at komme i støvlerne første gang. Jeg har haft støvler hjemme i et par dage for at de skulle tilpasse sig fødderne (eller omvendt), men det har aldrig været godt.
Impact 8 er en del blødere end Impact 10, og bør føles komfortabel af komme i.
Alternativt kan du leje nye støvler med forkøbsret, så er du sikker på at de er gode til dig, og nårmalt bliver lejeudgiften fratrukket købsprisen.
PS. Når jeg ikke har købt støvler flere gange, er det fordi de altid har fungeret godt i mange år.