Last Minute Sale: Spar op til 25% på alt til skiferien

Skistøvler

Helle 25/02 2005 23:01

Hej Derude

Jeg står over for at skulle købe støvler, men har svært ved at finde ud af hvad jeg skal gå efter. Jeg har en meget smal fod og læg.

Nogle siger at Salomon er til folk med smalle fødder, mens andre siger det omvendte. Hvad skal jeg tro på ?

Håber nogle kan hjælpe :-)

Kommentarer:
Der er i alt 4 svar i denne forumtråd.

D. 26/02 2005 00:30

Sv: Skistøvler

Hej Helle

Præcis som du skriver findes der mange forskellige meninger omkring de forskellige skistøvle producenter, og deres pasform.

Det eneste rigtige du skal gøre er at gå ind i dine lokale skistøvle dealer og lade dem tage et kig på din fod og underben.
De har erfaringen og ved hvorledes de modeller de har taget hjem sidder og hvilke fodtyper de passe.

Skistøvlen er den vigtigste del af udstyret, så det er utrolig vigtigt at tænke med fødderne og ikke kigge på udsendet af støvlen.

Men ikke flere "gode råd" og støvle anbefalinger herfra. Skistøvler er en individuel ting og skal kæbes efter hvilke som sidder bedst på foden.

Kean 26/02 2005 09:52

Man må desværre sande, at det efterhånden er de færreste "skistøvle dealere" som ved at se og mærke på en fod, kan give en brugbar vejledning til valget af nye støvler. Det er vigtig at man finder en butik med kompetente ekspedienter, ellers kan det være lige meget at spørge om hjælp. Spørg skiløbere i dit lokalområde hvor der findes en skibutik som har kompetent personale der virkelig ved hvad de taler om. Gå uden om sportsmaster, stadium og den slags.

Sophie B 26/02 2005 14:55

Et eller andet sted gør det vel heller ikke så meget, at de ikke "ved" om de forskellige støvler er til "smalle" eller "brede" fødder, i sidste ende er du jo den eneste der kan mærke om støvlen sidder godt eller ej.
Ekspedienten bør naturligvis vide hvilke modeller der er til eksperter/begyndere etc., men ellers er der ikke andet for end at prøve en masse forskellige.
Men derudover vil jeg netop også anbefale at gå til de butikker med speciale i ski-udstyr, f.eks. Skishop eller Snowfun i Roskilde (jeg har ikke været der, men kan se herinde at det får meget flotte "anmeldelser" af mange forskelllige kunder).
De bør vide hvilke støvler der er beregnet til hvad etc.

jakob 26/02 2005 20:10

Snowfun i roskilde ved hvad de snakker om, men sæt god tid af til købet

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen