Skistøvler?

Kenn Ebsen 21/01 2008 18:26

Hej
Jeg har købt et par skistøvler, men nu er jeg ikke sikker på, de er store nok. De er meget svære at få foden i, udviger det sig?
Håber der er nogen der kan svare....

Kenn

Kommentarer:
Der er i alt 2 svar i denne forumtråd.

Ivan Rafn 21/01 2008 20:08

Sv: Skistøvler?

Hej Kenn

Ja, de udvidder sig, ca. et halvt nummer, dvs, det er ikke selve støvlen der udvidder sig, men den inderstøvle som du stikker foden ned i.

Det er normalt at støvlen føles stram, i starten, men den må dog ikke være meget stram. Støvlen skal være så stram at det har betydning om du har en tynd eller en tyk sok på, og det kan anbefales at starte med en tynd.

Du kan gøre dig selv en tjeneste og gå med støvlerne derhjemme, et stykke tid, du kan lade være med at spænde dem i starten.

Hvis du er i tvivl om de er for små, så prøv at tage inderstøvlen ud, og tag den på som en sutsko. Den skal føles - som en sutsko.

Prøv dernæst at stikke foden i den tomme skal, og lad tærerne netop røre spidsen af støvlen, indvendig. Der skal nu være 1 til 1,5 fingers luft i hælen.

De burde have rådgivet dig om ovenstående, der hvor du købte støvlerne.
Hvor har du købt dem?

Kenn Ebsen 21/01 2008 21:40

Sv: Skistøvler?

Jeg siger tusind tak.

Det er et stykke tid siden jeg købte dem, og de passer vist godt nok så. Han var langt fra så grundig, som du forklar der.
De er købt i Intersport i Esbjerg.

Kenn

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen