Skistøvler

Niels Feerup 02/02 2004 11:30

Kender du den der følelse af at dine støvler ikke sidder helt så godt som de burde. Klemmer lidt for meget et sted når du spænder støvlen så meget at den ikke er for løs et andet sted??

Man kan jo sagtens holde det ud en uge og gjorde det vel egentlig også sidste år. Det er der altså ikke nogen grund til! Dine fødder ændrer sig og det kan din støvle også.

Her er min historie:
Da jeg i løbet af den første dag havde konstateret at mine 10 år gamle Salomon støvler var blevet for snævre omkring forfoden valgte jeg at se på nye. Første forsøg var hos Pistase's lokale udlejer der udelukkende forhandlede Salomon støvler, de passer jo alle var argumentet, bare ikke mig. De gode folk kendte ikke til andre mærker med mere plads i bredden. Resultatet blev at vi fjernede indersålerne og så gik det jo nok. Det gjorde det også næsten. Bortset fra at støvlerne nu blev meget kolde.

Det måtte altså nye støvler til. Under aftenens shopping opdagede jeg så til min glæde at Atomic rent faktisk haren serie støvler med mere plads til forfoden. Desværre så sent på dagen at det var lukketid. Dagen efter, mens der øvrige i rejseselskabet indtog frokosten på Café Solei,tog jeg turen ned af bjerget til forretningen hvor jeg havde set "de nye støvler". Vel ankommet blev jeg høflig forespurgt om jeg havde brug for assistance og jeg forklarede mit ærinde. Den venlige ekspedient bad mig vente et øjeblik og kort tid efter dukkede en venlig herre først i tredserne op.

Jeg forklarede mit ærinde: str. 28 Atomic støvler med ekstra forfordsplads. Venligt spurgte den pæne herre hvorfor det lige skulle være sådan en støvle og om det ikke var mine egne støvler jeg havde på. Da han havde hørt historien stillede han lige så rolig den nye Atomic støvle tilbage og inviterede mig med i kælderen. Her undersøgte han mine føde og konstaterede hurtigt hvor den var gal. Forklarede,hvad jeg jo egentlig godt vidste, at føderne ændrer sig med årene og at det samme måtte ske med støvlerne. Herefter gik den pæne herre igang med at arbejde med mine gamle støvler, mens vi snakkede hyggeligt videre om Danmark, skiløb osv. Det viste sig hurtigt at den pæne herre var identisk med indehaveren af forretningen, Henri Brechu, tidligere topløber på det franske hold og World Cup vinder i slalom tilbage i 1970. Efter han sluttede på topplan arbejdede hab som bjergguide, men en ødelagt hofte efter et styrt fik Henri ned fra bjergene og ind i forretningen. Ærgerligt for Henri, men bestemt en fordel for folk der står på ski.

Mens vi snakkede var "de gamle" støvler blevet gjort klar til brug og jeg spurgte til prisen. Svaret var: "prøv du nu lige at stå i støvlerne i morgen. Er de OK så kom forbi og betal, hvis ikke så glem det"

Støvlerne de passer, Henri Brechu har fået sin betaling og jeg har fået en kanon oplevelse.

Har du mod på at kigge forbi hos Henri Brechu, så finder du hans forretnig Serre Chevalier, Villeneuve på torvet.

Kommentarer:
Der er i alt 2 svar i denne forumtråd.

L@sse 03/02 2004 09:41

Sv: Skistøvler

Total god, spøjs og velskrevet historie, og endnu et bevis på at god service findes og lever i bedste velgående. Bare man er heldig og finde den. Tak for et godt tip.

De bedste hilsner
Lasse

Rasmus Hornemann 03/02 2004 14:20

Sv: Skistøvler

Alt for sjældent at man oplever sådanne historier nu om dage ;-)

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen