Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Anna 29/12 2009 23:03
Jeg har lige købt min første skistøvle, og er nu helt i tvivl om det er den rigtige. Jeg har købt Salomon charm 7, og der hvor jeg købte den mente ham der hjalp mig den var fin til mig.. Jeg vil betegne mig selv som letøvet, har været afsted 4 gange. Nu læste jeg så lidt om flex herinde og ved ik om jeg vil udvikle mig nok med denne støvle, fik inderstøvlen opvarmet, så vil da nok ikke kunne bytte den?? ved i noget om det. På forhånd tak.
Anna
Joos 29/12 2009 23:41
Sv: Skistøvle
Jeg kan ikke finde et flexindex på den støvle du nævner? Har du selv det?
Jeg fandt dog støvlen til kr. 1.499,- på tilbud
Man kan ikke helt sammenligne flexindex fra de forskellige fabrikanter, flexindexet giver dog et fingerpeg om hvilket niveau, den pågældende fabrikant mener støvlen passer til.
Om de vil bytte den??? Men der sker jo ikke noget ved at spørge?
God sæson
Joos
Anna 30/12 2009 08:22
Nej har det nemlig heller ikke selv, har ledt og ledt... Det er jo en komfort støvle, med meget varme i, men vil bare også gerne have at jeg kan udvikle mig i dem.
Anna
Lars 30/12 2009 20:39
Det lyder som om, at du ikke er blevet rådgivet særligt godt. Den støvle du har købt er en komfortstøvle som er meget blød, ikke en støvle hvor vægten er lagt på et sportslige.
Hvis du har fortalt butikken at du har været på ski 4 gange og gerne vil kunne udvikle dig i støvlen, så burde du nok have fået anbefalet en stivere støvle.
Læg ikke alt for meget i selve flex-indexet. Det varierer meget fra producent til producent. Salomon er generelt konservative med deres flex-index.
Det der med at støvlen skal være varm... køb dig et par gode (Falke) skisokker, så er den klaret :-)