Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Mads 28/03 2007 17:48
Jeg overvejer at købe Salomon Rush 8 Women Will, men fandt ud af da jeg søgte på nettet at det er en dame støvle?? Skal jeg holde mig fra damestøvler eller er det ligemeget, er der overhovedet forskel?
Claus L 03/07 2007 15:24
Sv: Skistøvle..
Uha damestøler, nej nej.
X-wave er fin. 8'eren er ret blød så det afhænger af din kunnen og vægt.
Tag ellers 9 eller 10'eren. 10'eren har flex 110. Fint hvis du vejer lidt og kan stå ski samt lide lidt fart.
Claus
Linda Petersen 06/05 2007 11:54
Der er stor forskel på dame- og herre skistøvler, så jeg kan bestemt ikke anbefale dig at købe denne støvle! Man skal tilbage til de gamle modeller for at de passede til begge køn! I dag bliver der gjort meget ud af at tilpasse støvlerne til skiløberens behov, og for det meste bliver damestøvlerne gjort mere bløde end herrestøvlerne!
Jeg vil til gengæld foreslå dig at gå ind i en skibutik (enten her i DK eller på destinationen) og prøve alle de støvler du kan.. Det kan godt betale sig at prøve en masse forskellige støvler af forskellige mærker, for man finder hurtigt ud af hvilke støvler der sidder bedst på ens fod.. Det kan godt virke som om man spilder ekspedienternes tid, men man skal bestemt ikke bare købe det første og bedste tilbud man kan finde..
God jagt på den perfekte støvle - Linda
Kasper Pedersen 10/05 2007 03:28
Ja, fuldstændig vanvid at købe en damestøvle!
Den er både blødere, har højere hæl, lavere skaft, er formet anderledes pga. damernes lavtsiddende lægmuskel hvor mænd har højtsiddende osv. osv. Der er ligeså mange grunde til ikke at købe en damestøvle når man er mand, som der er til ikke at købe et snowboard når man egentlig vil køre på ski :)
Salomon har lavet en masse ski med god komfort og blød flex hvis det er hvad du leder efter.. Deres X-wave serie skulle være ret god, overvej 8'eren.
Mvh.
Kasper Pedersen