Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Frederik 23/12 2009 12:41
Hejsa,
skal til Zell am See i uge 7 og vil derfor høre om i kender nogle gode (læs billige) steder at leje sine ski? Har fået forslået et sted hvor man kan få rabat igennem dem vi bor hos, men det kommer stadig til at koste 900 kr.- pr. man og det mener jeg er ret mange penge. Right?
Søren Christensen 24/12 2009 12:11
Sv: Skileje i Zell am See
Vi var i Zell i uge 4 2009 med Højmark. Dem der lejede ski gav vist omkring 800kr. eller sådan noget. Det var for standard carving, hvis du skal have top carving koster det vist omkring 200kr mere. Skal lige siges at jeg var sgu ikke særlig imponeret over det der standard udstyr mine venner fik udleveret. ski og støvler var i hvert fald betalt hjem mange gange, og trængte til udskiftning. Er i hvert fald glad for at have mit eget :)
Frederik 25/12 2009 13:13
Altså egentligt har jeg ski selv og støvler har jeg også nogle par af... Det er mere til dem jeg skal derned sammen med, og da jeg arrangerer turen har jeg lovet også at kigge på noget skiudlejning for dem. Tror vi ender med at leje hjemmefra så, da vi er en flok ret fattige studerende og tager jo aligevel lidt værktøj med hvis noget skulle have brug for at få strammet en skrue eller andet ;)
Linda 04/01 2010 13:49
Altså ved ikke om det er for sent, men prøv denne hjemmeside. Her plejer vi at leje ski. Og så giver de typisk 10% rabat oveni.
http://www.latini.at/de-skischule-zell-am-see.htm
Pernille 07/01 2010 20:35
Vi lejer altid udstyr ved EUROSPORT de er meget behjælpsome og plejer at være ok billig. Kvaliteten er iorden hos dem.
Casper 23/12 2009 19:16
Hej Frederik
Jeg tror ikke du får det meget billigere, men det er meget afhængigt af, hvor godt du ønsker dit udstyr skal være.
Jeg betaler selv næsten 1500, så for mig ville 900 være meget billigt.
Jeg tror derfor ikke du kan klage over prisen. Jeg synes du skal benytte dig af den rabat, som du kan opnå gennem dem, som du bor hos. Jeg synes du slipper billigt, men igen - prisen hænger sammen med kvaliteten.
Det koster og være på skiferie!
Mvh.
Casper
Asbjørn Nissen 24/12 2009 07:39
Bakker Casper op det lyder som en fornuftig pris. En ting du kan gøre hvis du gerne vil spare lidt penge er at leje hjemmefra. det er normalt billigere end at leje på destinationen, men har også visse ulember. Hvis man er utilfreds med udstyret kan man ikke bytte det. Det er besværligt at transporterer fra DK til Østrig og tilbage igen. Fordelen er dog at man ikke spiller sin dyrebare ferietid i en skide skiudlejning hvor der er alt for mange mennesker, alt for varmt og personalet er overstressede