Skilærer?????

Anders Christensen 02/10 2001 19:13

Hej skifans
Skulle der være nogen af jer, som går med lysten til at komme til Østrig til vinter??
I så fald har jeg en mulighed til jer!

I den Østrigske by Maria Alm mangler de danske skilærer i højsæsonen.
Har du lyst så kontakt mig.

M.v.h.
Anders Christensen

Kommentarer:
Der er i alt 8 svar i denne forumtråd.

Thomas Wind Bøglund 11/10 2008 22:23

Sv: Skilærer?????

Hej Anders (og andre der laeser denne blog)

Som dansk repraesentant for skiskolen i St. Johann/Alpendorf kan jeg melde at vi stadig mangler 3 danske skilaerere baade til hele saesonen og til hoej saeson uger.

Ring paa 20728313 eller skriv til tboeglund4@hotmail.com.

MVH
Thomas

kasper cetti svenningsen 02/10 2001 22:04

hej Anders.......

jeg er en gut på 20 som har planer om at tage afsted i starten af januar for så at være væk min. 4 mrd.... og kunne godt tænke mig at blive skilærer, da jeg næsten altid har stået på ski i østrig er det her jo et perfekt tilbud......
lidt om mig selv!!!!! jeg har stået på ski siden jeg var 4 år og så er jeg blevet taget med 2 til 3 gange om året, jeg har været guide for team travel en gang i frankrig, det var en rigtig fed oplevelse men vil nu heller gøre den glæde og lære andre at stå på ski... jeg er frisk og bestemt ikke bange for at tage fat, er meget udafvendt og har ikke problemer med at stille mig op og holde tale for folk jeg ikke kender....

jeg håber du har fået lidt interesse for mig, og evt. holde et møde da det er mere persoligt end et brev....
du er meget velkommen og ringe til mig på..
mobil:40595943 eller hjem:32974398..

M.V.H

kasper cetti svenningsen

Anders Christensen 03/10 2001 14:53

Hej Kasper...

Det lyder vildt fedt, at du vil afsted. Jeg er da også helt sikker på at vi finder ud af noget. Det er nu ikke mig du skal snakke med. Jeg har bare fået ideen til dette brev. I øjeblikket forsøger jeg at komme i kontakt med en fyr, der hedder Kasper som er kontaktperson til skiskolen. Jeg skal selv afsted som guide for højmark, der, så vidt jeg ved, er eneste rejseselskab i byen, og derfor bliver det sikkert vores danske gæster du skal undervise.

Jeg gør nu det at jeg sender din mail videre til Kasper og så hører du sikkert fra ham snarest.

Anders

Carsten Hansen 11/10 2001 13:08

Skal man have instruktør uddannelse for at få instruktør jobbet?

Anders Christensen 13/10 2001 19:53

Hej Carsten

Jeg vil umiddelbart sige at det skal du ikke have. Det hænger sammen med at de østrigske skiskoler mangler rigtigt mange folk. Derfor kan man blive ansat, som det man i Danmark kalder føl. D.v.s. at man er lønnet på samme måde, som dem man kalder "anwärter" skilærer. (de laveste i hiakiet).
Man underviser fortrinsvis begynder men absolut også øvede. Tilgengæld ser skolerne gerne at man tager første trin af uddannelsen. Det berettiger til en titel som Anwärter-skilærer. Så alt efter hvor længe og hvor godt du står på ski, og om du har mulighed for at tage fri en uge i starten af dec. så synes jeg du skal prøve at blive instruktør. Det skader aldrig og man for et stort udbytte ud af kurset.

se evt. salzburgerlands skiforbunds hjemmeside: www.sbsv.at

M.v.h.
Anders Christensen

Jess Fleischer 12/11 2001 12:57

Hej Anders

Jeg kan ikke arbejde i højsæsonen, da jeg er studerende. Men til gengæld kan jeg arbejde hele fra jul og itl starten af februar. Fordelen er at jeg har været skilærer i Kitzbuhel og taget antwarteren der. Er der nogen mulighed for at i kan bruge mig i denne periode?

Hilsen Jess Fleischer

Anders Paaske Christensen 24/12 2001 00:35

Hej Jess

Jeg har desværre været uden internet den sidste måned.... så jeg har først i dag. I Maria Alm, er der desværre ikke mere arbejde at komme efter. Dog mangler de stadigt mange steder I Østrig. Skiskolen Gerlos-Total ved Zell Am Ziller og i Saalbach søger stadigt. Kontakt mig hurtigst muligt, så skal jeg se, hvad jeg kan gøre for dig.

Med venlig hilsen

Skijob.dk
Anders Paaske Christensen
www.skijob.dk
skijob@skijob.dk

Anders S 07/10 2008 21:24

Héj med jer ved i hvor mange år man skal være for at kunne uddanne sig som skilærer?

Håber en af jer kan hjælpe.
Anders

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen