Januarudsalg: Spar op til 25% på skibriller⛷️

Skilængde

Mads Gøtke 20/12 2010 23:56

Jeg står og overvejer stærkt at købe Fischer Progressor 7, men er lidt i tvivl om jeg skal tage den i 165 el. 170.
Er 180-181 og vejer ca. 75.
Skal lige siges, at jeg har stået 2 uger før, men skal en måned straight på skiferie, så det er derfor jeg tager en ski der måske i starten er lidt over mit niveau, men som jeg så regner med efter et par uger at ha' både vænnet mig til, men også at kunne matche.

Kommentarer:
Der er i alt 2 svar i denne forumtråd.

Steen 26/12 2010 20:15

Sv: Skilængde

10 cm under din højde er meget fint - hvis du går helt ned i 165, er du med din højde jo nærmest på trickski :-)
Jeg er selv 180, og alle mine ski er 170.

Men kan du ikke vente med at købe skiene, til du er på bakken?
Hvis du skal være der en måned, er der jo god tid til at lege.

Mvh Steen

Rune Abildgaard Sørensen 26/12 2010 23:20

Sv: Skilængde

Hvorfor tror folk det er en persons højde der bestemmer længde på ski???

Det er din vægt som betyder noget!!! Uanset, hvis du er nogenlunde normal af bygning - det tror jeg du er ud fra dine "mål", så skal du min. ha 170cm.

Jeg har samme vægt som dig (og 178cm), jeg ville køre den ski i 180cm., men jeg har også et par hundrede uger mere i sneen end dig, og kører ganske aggresivt. Skulle jeg sælge dig en ski som denne, ville jeg anbefale 170cm med 2-10 uger. Matcher dit skiløb stadig profilen til en Progressor +7 efter 10-15 uger, ville jeg nok gå for 175cm, da du uundgåelig vil kunne presse skien mere. Sansynligvis ville jeg give dig en progressor +9 efter 15-20 uger, hvis din teknik og kørestil er til det.

Uanset Progerssor serien er super fed! Har brugt de ski meget i undervisningsammenheng, lækker lækker!

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen