Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Stine 01/01 2009 23:28
Jeg har fået penge i jule- og fødselsdagsgave og har besluttet mig for at købe nye ski. I uge 7, skal vi (atter) til Dolomitterne og stå på ski.
Jeg er 160 høj og vejer ca. 45 kg. Jeg plejer at bruge ski omkring 143 cm. Det passer udmærket, da jeg ikke er så tung... Jeg har løbet på alt muligt forskelligt, har derfor ikke lige et favoritmærke.
Jeg har stået på alpinski i ca. 9 uger. Heeraf 4 uger i Norge og 5 uger i Dolomitterne. Det er først de sidste 5 uger jeg virkelig har rykket mig. Jeg vil betragte mig selv som avanceret, men ikke ekspert. Jeg har de sidste 3 gange kørt på "Superior-ski".
Jeg har kig på disse ski - men jeg synes det er en jungle derude så jeg modtager gerne gode råd. Jeg vil selvfølgelig tage en runde til byens butikker, Spejdersport, Surf og ski, Intersport og Friluftsland, men allerede nu er jeg ved at kigge.
Jeg har fået penge i jule- og fødselsdagsgave og har besluttet mig for at købe nye ski. I uge 7, skal vi (atter) til Dolomitterne og stå på ski.
Jeg er 160 høj og vejer ca. 45 kg. Jeg plejer at bruge ski omkring 143 cm. Det passer udmærket, da jeg ikke er så tung... Jeg har løbet på alt muligt forskelligt, har derfor ikke lige et favoritmærke.
Jeg har stået på alpinski i ca. 9 uger. Heeraf 4 uger i Norge og 5 uger i Dolomitterne. Det er først de sidste 5 uger jeg virkelig har rykket mig. Jeg vil betragte mig selv som avanceret, men ikke ekspert. Jeg har de sidste 3 gange kørt på "Superior-ski".
Jeg har kig på disse ski - men jeg synes det er en jungle derude så jeg modtager gerne gode råd. Jeg vil selvfølgelig tage en runde til byens butikker, Spejdersport, Surf og ski, Intersport og Friluftsland, men allerede nu er jeg ved at kigge.
- Nordica Olympia Cute
- Fischer Vision Pure
- Fischer Vision Exhale
- Dynastar Xclusive 8
- Head Fine thang integration
- HD Ski, only one W
Gode råd og inputs modtages med kyshånd :-)
P.S. Jeg har støvler, købt sidste år, og de passer perfekt.
Stine 13/01 2009 13:36
Sv: Skikøb
Så har jeg været en tur i Surf og Ski. Ekspedienten mente, at Nordica Olympia Cute (som jeg selv havde kigget på) slet ikke var hård nok til mig. Han anbefalede Salomon J Equipe RC - og så lidt længere end jeg har været vant til tidligere. Jeg skulle gerne bruge et par på 150-152 cm.
Det var sidste års model og prisen var, incl. bindinger 2900,-
Jeg er helt grøn udi skimodeller, men kender I andre ski der kan matche den?
Morten A 13/01 2009 19:34
Hej Stine.
Hvordan køre du korte eller gerne køre, korte sving eller lange sving.
Den Salomon J Equipe RC er en super ski. jeg selv køre på Salomon Equipe 3v Race 165 radius 12.5
Stine 13/01 2009 22:00
Jeg kører vist en blanding. Store sving når jeg kan overskue forholdene og små sving når jeg er usikker, dvs. de meget stejle sorte og/eller når der er mange mennesker på pisten.
Jeg har dog hørt lidt dårligt om Equipe, jeg hælder derfor mest mod Nordica Dobermann lige nu.
Det er en jungle derude :-)
Kristian 14/01 2009 08:52
hey Stine..
Jeg har bare en rigtig god hjemmeside hvor jeg har købt alle mine ski.. det er sport-conrad.com. det er en tysk hjemmeside som er noget billigere end herhjemme.. held og lykke med ski købet.
Henrik Beier 05/01 2009 08:44
Hej Stine
Du skriver ikke hvor i landet du bor, men er det på sjælland vil jeg anbefale dig at besøge SnowFun i Roskilde.
Har selv handlet der og fået en super vejledning. Havde mine støvler med og fik indstillet bindingerne med det samme. Hvis du ikke er gear-fikseret og absolut skal have det sidste nye er der sikkert mulighed for at gøre en god handel med sidste års modeller - det gjorde jeg i hvert fald.
Henrik
Stine 05/01 2009 10:53
Jeg bor godt nok i Aalborg. Sidste år fik jeg skistøvler fra Surf og Ski, der var en rigtig god behandling og vejledning. Synes jeg.
Jeg skal bare have nogle ski der passer til mig og min løbestil, det må gerne være sidste års model - dem jeg har løbet på de sidste 3-4 år har passet mig fint :-)