Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Kir 11/01 2005 10:07
Hej
Nu skal jeg afsted for første gang, og så er jeg lidt i tvivl om påklædning. vi skal til Hemsedal i uge 6. Jeg har en windbreaker (tror nok det staves sådan) En striktrøje fra H2O med foer. Er den for kold ? eller skal jeg have en rigtig skijakke på ??
vh Kir
Caver 11/01 2005 10:28
Sv: Skijakke ??
Husk på at det kan være mega koldt i Norge. Det kan snildt være -10 - -15 grader om dagen. Om dit tøj så er for koldt eller godt nok må du selv afgøre. Folk er forskellige, nogle fryser nemt, mens andre nemt holder på varmen.
lars sørensen 11/01 2005 11:22
når man vælger at holde skiferie i fryseren, vil det nok være en god ide at medbringe en rigtig skijakke
Jakob 11/01 2005 14:50
Hej
Som allerede sagt, er vi alle forskellige. Selv kører jeg i en "skal-jakke" - dvs. een uden fór. Indenunder har jeg en langærmet løbetrøje (dvs svedtransporterende) og måske t shirt oven på. Min erfaring er, at fleece, uld og den slags bliver for varmt, når man først er igang, pånær hvis der er - 15/20. Så tag lidt af hvert med og prøv dig frem. Desuden kan vejret sagtens skifte flere gange på en tur hvorfor fleksibilitet mht tøj er godt.
/Jakob
Niels J. 12/01 2005 16:46
Hej Kir
Nu skrev jeg jo allerede som svar på dit tidligere indlæg, at det var vigtigt at have det rigtige tøj med :o)
Jeg vil vove at påstå, at en skijakke er en nødvendighed. Under alle omstændigheder bør det yderste lag være vand -og vindtæt, hvilket jo ikke kan siges om en windbreaker/sweater.
Som begynder er der jo en god chance for, at man falder et par gange, og sådan noget sne er jo en smule vådt, hvilket resultere i en våd windbreaker.
Vådt tøj bør for alt i verden undgåes, så det er altså en ret dårlig ide som begynder, at have noget ikke-vandtæt yderst.
Du kan sagtens få en udemærket ski-jakke til en rimelig pris, hvis du går efter de lidt mindre kendte mærker. Rossignol, Salomon, Spider osv. koster jo en del tusind kroner, mens f.eks. Stuff og Five Seasons laver udemærket skitøj, til helt andre priser.
MVH
Niels J.