Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Therese Krogmann 07/02 2013 12:09
Hej,
Jeg vil gerne være skiinstruktør i næste sæson enten i Østrig, Frankrig
eller Canada(Whistler). Har undersøgt nogle højskoler, hvor man samtidig
kan blive uddannet skiinstruktør, men vidst nok i den laveste grad. Har
stået på siden jeg var 3 år og er derfor rimelig erfaren da jeg snart er
19 år. Vil gerne til whistler men har svært ved at finde information om
priser og uddannelse osv., tænkte om der var nogle der havde nogen
erfaring eller viden omkring det. Afslutter gymnasiet her til sommer. Er
der nogle der har erfaringer med at være skiinstruktør og hvad kravene er
og hvor det er bedst at det.
Håber i kan hjælpe.
mvh Therese
Rikkesh 12/03 2013 11:08
Sv: Skiinstruktør
Hej...
Hvis det er Whistler du gerne vil til er der kun 2 instruktør uddannelser som kan vælges, da Whistler har sagt, at de eneste der må uddanne instruktører er firmaer, som KUN har Whistler som destination.
Derfor for nogle få år siden faldt antallet af firmaer fra 10 (eller noget i den stil) til 2, som er Yes Tours og alltracksacademy.
Jeg ved at Yes Tours arbejder sammen med et dask firma, Season Housing, som lejer huse og lejligheder i Whistler. Jeg mødtes med begge parter i Whistler sidste sommer. Men jeg kan ikke lige finde noget information om det på nogle af deres hjemmesider, så måske prøv at send en mail til en af de to? :)
Men Whistler er i hvert fald en SUPER fedt destination, hvis du er 19 år, som er den lovlige aldersgrænse for at købe alkohol og komme ind på diverse diskoteker. :)
Mvh. RikkeSH
Thomas Brysting 11/08 2013 17:07
Hej Therese,
Jeg har erfaring som både ski- og snowboardinstruktør og ønsker at vejlede andre der vil udleve samme drøm.
Tag et smut forbi www.thegapyear.dk - Virksomheden har fokus på dem der gerne vil tage ski og snowboard uddannelsen "Anwärter" i Østrig "på egen hånd", dvs. med vejledning.
The Gap Year tilbyder dig en guide hvor du får beskrevet forberedelse, uddannelse og ophold fra A - Z, og derudover får du al den vejledning du har brug for både telefonisk og via E-Mail.
De bedste hilsner
Thomas Brysting
Christoffer 07/02 2013 12:21
Hej Therese,
Har du tjekket Skisport.dk's jobsektion? http://www.skisport.dk/job/
Mvh
Christoffer
Therese Krogmann 07/02 2013 12:40
Ja jeg har set det, det lyder spændende har det med i mine overvejelser:)
J 07/02 2013 14:04
Dendanskeskiskole.dk
Fjeldabe 08/02 2013 11:49
Hvis du ved hvor du gerne vil hen, så skriv dog til skiskolerne på destinationen, og spørg dem hvad de forventer mht. dit skitekniske niveau og uddannelse. Spørg dem hvilken vej du skal gå for at blive aktuel som medarbejder i netop den skiskole.
Så får du da et meget bedre indblik, end at spørge på et dansk internettforum...
Men det kræver jo også lidt mere arbejde fra din side - noget som klæder en jobbansøger!
Christoffer 08/02 2013 12:05
En god pointe, at man kan forhøre sig, men nu hvor forummet hedder "Skibums til skibums" så synes jeg det er berettiget at spørge om andres erfaringer og bede om lidt råd og vejledning - det kan selv den bedste vel have behov for :)