Caspar 14/01 2016 09:47

Hej alle

Skal have ny hjelm og tænkte jeg ville finde en med noget nakkestøtte. Laves der sådan nogen?
Har haft lidt problemer med nakken så tænkte det ville være godt med noget beskyttelse der. Kan dog intet finde på nakke beskyttelse. Nogle råd?

Kommentarer:
Der er i alt 5 svar i denne forumtråd.

Brian Lund 14/01 2016 16:04

Sv: Skihjelm

Hvor langt vil du have den til at gå ned da? Jeg tænker det ikke bliver vildt praktisk hvis den går for langt ned... Ellers må du jo køre med en motorcykel hjelm? ;)

Jeg har set rygskjold der går lidt op i nakken, måske er det en løsning?

Caspar Nielsen 14/01 2016 16:14

Det har du nok ret i. nok bedre med rygskjold ja. hvor har du set sådan noget?

Brian Lund 14/01 2016 17:14

I surf og ski, mener det var et Komperdell rygskjold

Jesper Hedegaard 17/01 2016 21:51

Ingen af delene - har endnu ikke set det i skisportsverdenen - men i MX-kredse er det velkendt: http://mx.kajsmc.dk/Pages/Category.aspx?cid=1650
Der er nogle forskellige udgaver; de er kort fortalt beregnet til at støtte en hjelm,så du ikke får nakkeskader fordi hovedet bevæger sig alt for voldsomt ved styrt.
Men de er nok lidt voldsomme til ski-brug - og de virker formodentligt ikke med en lille skihjelm - du skal op i f.eks. en MX-hjelm. Og den er nok lige voldsom nok til ski ;o)

Så længe du ikke kører park med rails og større hop - eller bare med hul-i-hovedet fart på pisterne, mener jeg ikke et rygskjold er andet end en overflødig varmedunk, medens hjelmen er mere all-round.
Efter omkring 25 år uden hjelm var det noget af en overvindelse at tage den på da vores datter blev stor nok til at spørge hvorfor det kun var hende, der sku hjelm på.......
Nu kører jeg altid med den - i koldt vejr er det faktisk meget rart ikke at fryse om hovedet ;o)

Brian Lund 17/01 2016 22:57

Hvis du mener at rygskjold er overflødigt kan jeg fortælle dig historien om min kammerat der, der fik et brud på den en ryghvirvel!

Og det var ikke fordi han kørte med hovedet under armen eller i parken, det var på en nypræpareret piste der havde fået 20 cm sne om natten og der var kun os på den lige efter lifterne åbnede! Min kammerat var ikke så sikker i den bløde sne og på et tidspunkt får han (med lav fart) lavet noget så den ene ski klikker af, han vælter og lander på ryggen... Lige ned på skibindingen! - Og det kostede så altså en et brud på den ene ryghvirvel, en tur med ambulancen til nærmeste hospital, en forkortet skiferie og et halvt år bagefter hvor han stadigvæk var mærket af det!

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen