Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Anders Reinhardt Hansen 03/01 2009 00:44
Hvad vil i anbefale og hvor skal jeg købe den? Jeg kører sjældent alene så jeg tror ikke jeg har brug for en med høretelefoner, men anbefal gerne med og uden hvis i har forslag....
/Anders
Morten 03/01 2009 11:48
Sv: Skihjelm
Hej Anders
Jeg har er Head hjelm nu som jeg er super glad for. Men det handler om at prøve en del, så finder du helt sikkert en du syntes sidder godt.
Standarder for hjelme
En hjelm bør være godkendt. Den bør opfylder de sikkerhedsstandarder, som angives af Central European Standard (CE), American Society for Testing and Materials (ASTM) og/eller American Snell. Snell sætter de skrappeste standarder, og en hjelm, som er godkendt af Snell kan modstå mindst 30 % mere sammenstødskraft end hjelme godkendt af CE.
Håber du finder en god hjelm.
Husk det er hul i hovede ikke at køre med en.
Hilsen Morten
Morten 03/01 2009 12:00
Hej igen.
Glemte lige nogle vigtig ting.
Hjelm på hovedet kan være til større fare end gavn, hvis den får løberen til at køre hurtigere og dristigere end teknikken kan bære.
Vær med til at højne skikulturen - også selvom du kører med hjelm. Hjelmen er ikke et universalmiddel mod skader og bør ikke give løberen en falsk følelse af tryghed.
Hilsen Morten
Søren 07/01 2009 18:26
Nej det er en butik hvor de har mest freeride gear, den ligger lige rundt om hjørnet fra kultorvet, folkene der er selv meget aktive og jeg mener det er det bedste sted i kbh at få råd og vejledning... andressen står på hjemmesiden http://www.540shop.dk
//Søren
Anders Reinhardt Hansen 06/01 2009 16:28
Gode råd Morten tak, men jeg var måske ikke helt klar i spyttet, det jeg søgte var hovedsageligt butikker i københavnsområdet hvor man kan købe hjelme. Eventuelt hvorvidt det kan betale sig at købe på destinationen... Jeg skal til Sölden...
Søren 06/01 2009 16:36
Hej Anders...
Der er masser af steder i kbh at finde en hjelm...
i den lave ende af skalaen har du stadium & Sportsmaster, der har et bredt udvalg men ikke den højeste kvalitet...
ellers ville jeg sende dig i 540 shoppen ved kultorvet
alternativt i Nautic (Pistase) eller friluftsland på nørrebrogade
God jagt...
//Søren
Anders Reinhardt Hansen 06/01 2009 16:44
Kendte ikke lige 540 shop er det den tidligere fjeld og fritid outlet?
Jeg havde også tænkt på nautic og friluftsland....