Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Trinki 03/10 2005 17:44
Hey there...
Jeg skal afsted til Italien hele vinteren, derfor mener jeg selv at jeg skal have mig er par handsker, der er lidt bedre end det normale.. (har alt andet udstyr) er der nogle der har nogle ideer?
mvh. og tak Trinki
Kristian 08/10 2005 18:58
Sv: skihandsker
Hej
Jeg har erfaring med læder handskerne har en meget bedre levetid specielt Hestra's Army Leather.. Har haft flere kunstofhansker der bare er blevet flænset i løbet af nogle uger af skiens kanter, så jeg vil helt klart anbefale Hestra handsker da de holder hele vejen..
Men man skal huske handske fedtet ellers har de ikke så lang leve tid..
csiszar 03/10 2005 18:15
hejsa
jeg har et par hestra som jeg er super glad for og har ik frosset endnu - koster ca 700 kr
hvor skal du hen og med hvem og hvor
Claus 03/10 2005 18:18
Der er intet alternativ til Hestra. Det er et svensk handskemærke. De laver uden tvivl de bedste handsker.
Mener at deres bedste hedder Army Leather Gore-tex Direct Grip, er på mit tredje par. Fordelen er at inderhandsken kan tages ud. Det giver mulighed for at tørre handskerne hurtigere, samtidig kan man også bruge skalden alene når det bliver varmere eller sammen med tynde sved handsker.
Hvis du er kuldeskær kommer den også i luffe. Ellers er tre-fingeren et godt alternativ, der er bare ingen Gore-tex membran i.
Husk at købe handskefedt til læderet da det ellers bliver slidt ned inden sæsonnen er omme.
Hvis du er Snowboarder vil jeg ikke råde dig til læder men kunst materiale i stedet da det holder længere slidsmæssigt, men ikke så rart.
www.hestragloves.se
kan købes i Friluftsland og Skishop, de fleste andre skiforretninger har dem sikkert også.
Torben 04/10 2005 07:11
Isaberg's Army Leather Gore-tex Direct Grip er bare super :-)
Meget sjovt at knolden oppe i sverige er kendt for sine hansker..
Jeg er på mit 3 par. Jeg fik dog forfrysninger i 2 af mine fingre her i vinters. Men der var det også 25-30 graders frost..
Brug handskefedt.... Jeg brugte det ikke til mine første 2 par, de holdte en sæson hver..
Jeg mener faktisk at man kan få "3 fingers" versionen i Gore-tex.
Torben
csiszar 04/10 2005 13:47
bare lige for at slå fast så er der ik noget der hedder isaberg handsker - de bliver lavet i hestra som rigtig nok ligger ved isaberg i sverige
Torben 04/10 2005 19:21
Det var en joke...
Torben
csiszar 04/10 2005 19:37
fair nok
men jeg ville ik ku se det morsomme i at vade ind i en butik og be' om et par isaberg handsker - så hvis man spørg er det vel fordi man ik aner noget om dem!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Torben 05/10 2005 07:01
Jo jo
Men nu havde Claus jo skrevet meget fint, at de hed Hestra Army Leather Gore-tex Direct Grip :-)
Jeg har bare det problem med mine, at mine skær på skiene, skærer hul i læderet. (Men det er nu på alle mine hansker det sker)
Jeg bære mine ski "rigtig", men det er når man skal ind i kabiner, og/eller står i kø, hvor man bliver nød til at havde dem i hånden.
Men det har lidt at gøre med at mine ski er meget tunge, og jeg sliber dem "tit"
Torben
Claus 05/10 2005 15:27
Hej Torben
Jeg forstod den godt...., men måske man skal være lidt en Nørd for at vide, at man fra et så lille anlæg i Sverige kan se verdens bedste handskeproducents fabrik. Du skrev jo også navnet direkte efter så man kunne måske 2 og 2, tjaa jeg ved det ikke.
Det med handskerne kan kun undgåes, hvis du køber kunststofhandsker. Men de er bare ikke lige så bløde og dejlige at have på. Ellers er Gaffa et godt stykke værktøj.........og så kommer man jo til at se lidt "hard-core" ud.
Fordelen ved Hestras handsker er, at man også kan bruge tynde langrens handsker inde i, hvis det er virkelig koldt....eller man arbejder og har brug for at have handsker på med lidt mere føling, det duer inderhandskerne ikke til.
Claus