Skihandsker..!!

Anders Modey 11/01 2007 12:16

Hej alle sammen!

Jeg er meget interesseret i at høre hvilke mærker af skihandsker i foretrækker til jeres udfoldelser på pisterne, da jeg selv er i tvivl om hvad jeg skal vælge.

På forhånd tak
Anders Modey

Kommentarer:
Der er i alt 6 svar i denne forumtråd.

Michael Alstrup Andersen 13/01 2007 17:41

Sv: Skihandsker..!!

Jeg bruger et par North Face handsker, som jeg er virkeligt glade for, har slet ikke haft kolde fingre i dem.

Michael

Jesper 11/01 2007 13:03

Jeg har i de seneste par år kørt med Hestra Army leather 3-finger handske. Super fed handske med højt skaft samt udtagelig inderhandske. Super fed handske!! Den ligger i 700 kr de fleste steder men kan også købes med Gore-Tex til omkring de 1000 kr. Mener dog ikke forskellen er den helt store...

Mathias Gravesen 11/01 2007 14:05

Jeg er helt enig. Hesta er sagen, der findes forskellige modeller efter dine lyster. men en fed handske som du har for livet...

Troels Hansen 11/01 2007 15:31

Hej...
de bedste handsker som findes på markede er reusch..du kan ikke købe dem i danmark men på nette.www.reusch.de eller hvis du kommer til alperne kan de købes alle steder..de er super fede og gode..de schweiske og østrigste samt tyske landshold ( ski ) bruger alle handsker fra reusch..kan 100 % anbefales..held og lykkke

Borst 11/01 2007 17:28

Jeg bruger selv The North Face og Hestra handsker, dem går man som regel ikke fejl af.

Men nogle tips, til at genkende en god handske (i hvert fald for mit vedkommende) er:

1. Håndfladen er af læder
2. På den ene tommelfinger overflade er der et blødt materiale (f.eks. fleece) til at tørre briller udevendigt, tørre ansigtet hurtigt af i nedfarten osv.
3. Et højt skaft, som kan snøres ind, så man undgår at få sne ind.
4. At de hellere er for store, end for små.

Jeg har ikke specielt gode erfaringer med handsker, som har en udtagelig handske, synes ikke det virker bedre, og det er egentlig bare bøvl.

En fordel, hvis det er rigtig koldt er en luffe, de fleste laves efterhånden med 2, eller 3 fingre i inderhandsken.

Husk for guds skyld aldrig at tørre læder handsker på radiatoren el. lign. og husk at smøre læderet i læderfedt en gang imellem, så holder de meget meget længere.

Bremer 12/01 2007 01:47

[quote]Jeg har ikke specielt gode erfaringer med handsker, som har en udtagelig handske, synes ikke det virker bedre, og det er egentlig bare bøvl. [/quote]

HELT Uenig!

En handske med "fast" fór vil "klaske" sammen efter nogle sæsoner! En handske med udtagelig inderhandske er meget nemmere at tørre, og du kan skifte inderhandsken når den bliver slidt/"klasker sammen"

Gå efter en Goretex-handske med: 1:udtageligt fór, 2:god læderkvalitet i håndfladen (alternativt kraftigt gummi) 3:langt skaft med enhåndsbetjent elastikstrammer, 4: nødbremse :) (elastisk armbånd der er fastgjort til handsken, så du kan tage den af i liften uden risiko for at tabe den!)!

Her er Hestra Army Leather Goretex en rigtig god handske, men der er en del andre alternativer. Om man er til handske, lobster (3 fingerhandske) eller luffer er meget subjektivt, men luffer holder bare hånden bedre varm!

Det gør nass at skulle give tæt på 1000,- for en god handske, men det betaler sig i det lange løb.

/Bremer

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen