Skiferie: Påsken

Maritn 28/01 2004 23:11

jeg går lidt og spekulere over hvor der er værd at tage hen på skiferie i påsken. Jeg har overvejet Bad Gastein området, da min rejsekammerat har været der før, men jeg er ikke sikker på Bad Gastein, da jeg ikke ved hvordan det ser ud med sneen (det er jo ret sent i sæsonen)....

Men jeg vile lige høre om der er nogle af jer der har erfaringer fra Bad gastein, og er det værd at tage derned i påsken???

hvis i kender andre steder med snegaranti i april måned må i også godt skrive!

På forhånd tak!

Kommentarer:
Der er i alt 11 svar i denne forumtråd.

Torben 03/02 2004 16:18

Sv: Skiferie: Påsken

Man kan jo også kigge nordpå, hvor skistederne selvfølgelig ikke er så store, men til gengæld ligger sneen længere. Tjek f.eks. Åre og ikke mindst Riksgränsen i Sverige og Narvik i Norge. De to sidstnævnte ligger laaangt mod nord.

God tur.

/Torben

martin 04/02 2004 00:19

Riksgränsen og Narvik er lidt nederen i påsken, da der stadig er ret mørkt...Derudover er det dyrt at tage nordpå i påsken. Meget dyrt.

Michael Hansen 05/02 2004 21:52

Hej
En østrisk snesikker perle er Obergurgl i bunden af Oetztal over Soelden. Her er altid god sne helt ned til byen hele sæsonen. Ikke ekstremt mange lifte, men lange og gode piste.
Mich

ulla 10/02 2004 00:41

når vi af forskellige grunde må lægge vores skiferie så sent på året, tager vi altid til Meribel mottaret - i nogle usandsynligt små lejligheder med dyner så tynde som tæpper - og vi gør det gud hjælpe mig flere år i træk - hvorfor - jo, sneen er fantastisk og man kan holde picknick i det fri i korte ærmer. SES vi dernede i ugen op til påske??? Vi er der - søn 18, søn 24, svigerdatter 22, far 50 og mor 53 - vi har ski på og vi skal helst nå både til val T og til Courchevelle´, alt med indlagte pauser enten i terrannet eller på en lille hyggelig "bar".
Med venlig knæk og bræk
ulla - ur@jubiimail.dk
vi er fra Midtylland

ulla 10/02 2004 00:42

når vi af forskellige grunde må lægge vores skiferie så sent på året, tager vi altid til Meribel mottaret - i nogle usandsynligt små lejligheder med dyner så tynde som tæpper - og vi gør det gud hjælpe mig flere år i træk - hvorfor - jo, sneen er fantastisk og man kan holde picknick i det fri i korte ærmer. SES vi dernede i ugen op til påske??? Vi er der - søn 18, søn 24, svigerdatter 22, far 50 og mor 53 - vi har ski på og vi skal helst nå både til val T og til Courchevelle´, alt med indlagte pauser enten i terrannet eller på en lille hyggelig "bar".
Med venlig knæk og bræk
ulla - ur@jubiimail.dk
vi er fra Midtylland

Martin 28/01 2004 23:16

Navnet er Martin!

Attack 29/01 2004 08:59

En af de få ting man ikke kan styre når det drejer sig om skiferie er vejret og mængden af sne. Det ser jo godt ud lige nu med masser af sne 150 cm i 2685 m i Bad Gastein. Ellers gælder det om at finde by i god højde. Tjek evt. www.uhrskov.dk hvor der er statistik over snemængder over årene. God tur ......

Skilløberen 29/01 2004 10:53

Siden her har også statistik:
http://skisport.dk/snevejr/graf/badgastein/

/Skiløberen

Jesper 29/01 2004 20:57

Hej Martin

Et par gode Østrigske områder er Sölden og Ischgl. Begge
steder ligger højt og har meget stor snegaranti.
I Sölden har man bl.a. gletchere så der skulle du kunne
komme på brædderne lige meget hvad...

Skipilsner
Jesper

martin 29/01 2004 22:14

Jeg vil mene at Bad Gastein ligger lige lavt nok, til at jeg ville tage derned i påsken. Tag hellere til Ischgl, Sölden, St. Anton, Val Thorens, Tignes ell. Les deux Alpes.
Hvis i vil gøre det billigt, skal i holde jer til Østrig, og så finde en lille by i udkanten af skiområdet. Eksempelvis Kappl v. Ischgl.
Det fedeste sted i påsken er uden tvivl Val Thorens, hvor der er DM i Freestyle. Der er fuld gang i barerne, godt vejr, og tildels god sne. Masser af søde danske chicks...

/martin

Brian B Nielsen 30/01 2004 08:35

Hej Martin.

Jeg overvejer selv en lille ekstra tur i påsken, skal til Badgastien i uge 10. Zell am Ziller er jo også en mulighed, hvor de har Hintertux gletcheren... De kan vist gøres rimeligt billigt.

Brian,

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen