Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Mette 03/09 2005 20:57
Hej!
Vi er nogle stykker som gerne vil på ski her i julen, men er meget i tvivl om hvor vi ska satse på at der er meget sne. Har kigget statistikker etc. Men hvis nu der var nogen som har meget erfaring for at rejse på dette tidspunkt må i meget gerne give et hint om hvad i synes rent sne mæssigt og evt. også hvilket område der er mest charmerende for det må det jo gerne være i julen.
MVh. Mette
Heino 09/09 2005 12:18
Sv: Skiferie i Julen
Trysil - tjaa. Har været der to gange over nytår, år 1999 og år 2003, og begge gange har det været pisse koldt. I 2003 havde stolelifterne f.eks. ikke åbent pga kulden (de lukker ved ÷15). Vi kunne også maks. være ude i 2 timer. Så selvom vi hyggede os gevaldigt (8 voksne og 6 børn), og det er nogle fede hytter de har deroppe, så er det besluttet, at det aldrig mer hedder Trysil omkring nytår.
Hanne Winther 10/09 2005 07:23
Hej
Jeg synes du skal tage til Avoriaz i Frankrig. Der er der altid sne, vi har holdt jul og nytår der de sidste 5 år. Det er en hyggelig by. Vi har selv lejlighed dernede.
Emil Pank 04/09 2005 18:23
Hej Mette!
Jeg var selv afsted i Julen sidste år, sammen med hele familien. Vi var I Trysil I Norge, som var virkeligt optimalt, bortset fra at der sidste år var faldet meget lidt sne i forhold til hvad der plejer. Generelt er der rimeligt snesikkert når man kommer lidt op i Norge.
Nå men til sagen. Hvis I tager afsted over julen, og satser på en virkelig "hyggetur" ville jeg personligt vælge Norge, da hytterne der er meget mere behagelige og rummelige end sydpå. Hvis turen absolut skal gå sydpå, ville jeg nok vælge et af stederne som har en gletshe, da man så er sikker på sne som fx. Sölden. Og heller nok også mest til Østrig med en Juletur,da lejligheder for det meste er lidt større der en fx i Frankrig...
Håber du kan bruge det til noget