Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Thomas 15/02 2018 00:05
Hej Folkens.
Ved godt jeg er meget tidligt ude og skisæsonen 2018 stadig er i fuld gang, men vi er 5 unge mennesker på mellem 30-35 år som søger noget inspiration til skiferien næste år. Vi har nu været i Trysil 2 gange de sidste 2 år og nu vil vi gerne prøve noget nyt og spændene næste år, vi har snakket lidt om Østrig eller generelt alperne, men ingen af os har kendskab til alperne eller været der før så derfor vil vi meget gerne høre fra nogen som kan anbefale et lækkert sted syd på. Vi har ikke så store krav til området, andet at der skal være mulighed for at kører hyggelige ture mellem træer hvor man kan udfordre sig selv lidt. Og så skal det siges at den ene af os er forholdsvis nybegynder:)
Mvh Thomas
Sir William 15/02 2018 14:22
Sv: Skiferie 2019
Ville klart anbefale Zell am See området, men mere ude mod Schüttdorf.
Der er mange muligheder for at køre mellem træer, da det ikke ligger så højt oppe og med deres dansker bakke, så er der mange gode muligheder for jeres ikke så erfarne kammerat.
Jeg lærte selv at stå på ski der og har også været der siden, synes der er noget for alle.
Alternativt kunne I vælge Saalbach, som er et rigtig godt område og hvor der også er den del aktivitet om aftenen, hvis I er til det.
Michael Holm-jacobsen 15/02 2018 19:32
Tag til Canazei, der er 1220 km pister, så der finder i noget for enhver smag. Mit helt klare favorit sted. Tager derned igen i uge 10 for 9 gang.
Tom Jensen 16/02 2018 10:56
Hej, Vil ligesom spidermike skriver, tage til Canazei. Der har de det hele. Har også selv været der mere end 10 gange :-)
Arne Bonnesen 16/02 2018 20:34
Når i taler om at løbe mellem træerne er Alperne noget helt andet end Trysil. I Italien er der mange steder, hvor løb udenfor pisterne ikke tillades. Med jeres relativt få uger på ski, vil jeg klart anbefale Wagrain-Flachau-Alpendorf og Kleinarl-Flachauvinkel-Zauchensee. Områderne forbindes med en bus, men hvert af områderne er meget store og har rigtig mange muligheder. Begge steder er der mange pister på niveau med pisterne i Trysil, så det vil være en god oplevelse for både nybegyndere og let øvede. Liftsystemerne er desuden meget velfungerende med hurtige komfortable lifter. I Wagrain og Flachau er der god afterski, selvom det ikke er på højde med Hinterhag og Bauers i Saalbach. Pas på, for I vil nok aldrig tilbage til Norge igen, når I en gang har været i Alperne. ;-)
Michael Holm-jacobsen 16/02 2018 21:56
Og hvis du/i vil med ned at se det i år, er der plads i vores bil til et par stykker ;-)
Vi er 2 familiemedlemmer der skal til dolomitterne, vi er 42 og 64 år, det er 9 gang jeg skal til Canazei og 1 gang for Hans Aage. Vi er selvfølgelig til godt skiløb, men bestemt også til pitstop og hygge oppe i terrænet og afterski inden aftensmaden. Vi har som sagt betilt rejsen, men hvis nogen har lyst til at følges på ski, er vi med på det. Vi skal bo på http://www.unionhotelscanazei.it/EN/290828/hotel-caminetto.php, og rejser med Østergaard rejser.
Vi er 2 der skal på ski i Canazei og vi har 1 måske 2 pladser i bilen(ny Skoda Octavia stationcar) til Canazei i uge 10, vi kører fra 6630 Rødding fredag den 2 marts kl senest 19, så vi kan stå på ski lørdag og kører nok hjem igen lørdag den 10 efter morgenmad eller når vi er klar til det.
Hvis vi er 3 blir det ca 500 kr i brændstof.
Kontakt: 20950659
Vi rejser med Østergaard rejser