Skiferie 2013

Helle Bundgaard 29/07 2012 21:49

Hejsa.
Vi er en frisk familie bestående af to voksne (40 og 48 år) og to teenagere (en dreng og en pige på hhv. 13 og 15 år), og vi planlægger at tage på skiferie næste år - enten i uge 7 eller 8 eller muligvis i påsken. Vi er ret fleksible, også mht skisted: Om det bliver nordpå til Norge/Sverige eller sydpå til Østrig, Frankrig e.l. - lad os tale om det :) Det vigtigste er, at I også er en familie med teenager(e), og at vi kommer fint ud af det med hinanden.
Vi forestiller os ikke, at vi skal følges ad overalt, men vi synes nu, det er hyggeligt, når vi har nogle at mødes og hygge os med indimellem, fx på skiture, til måltider og/eller rødvinshygge :)
Vi er alle rimeligt habile skiløbere.
Matcher I dette nogenlunde, så svar endelig.

Mvh sjællænderne :)

Kommentarer:
Der er i alt 9 svar i denne forumtråd.

Flemming Hansen 31/10 2012 20:12

Sv: Skiferie 2013

Hej Helle
Hvis i ikke har fundet noget endnu så er vi en stor gruppe ca 50 som hvert år tager afsted sydpå ( Champery ) Vi har fået et par afbud og i lyder som om i passer lige ind i vores gruppe. Ring 23420170 eller send en mail til Hammerichsvej@mail.dk så sender vi noget til jer.
Vh Flemming

Helle 11/09 2012 21:17

Hej Helle,

Har i besluttet jer. Måske kunne det være noget for jer med skiklub Alpin3000. Jeg er selv medlem og skal til Østrig, men jeg har set, at de har skiture for familier.

Kærlig hilsen Helle

Hyst 30/07 2012 00:13

Hej Helle Bundgaard

Vi er 4 personer 3 voksne (midt i 50-erne)+ 1 pige på 15 år. Vi har tidliger efterlyst teenagefamilier - men ingen er kommet på banen.

Sidste år var vi,uden teenager (som rejste til Japan) på et catered chalet i Mottaret, den miderste dal i De Tre Dale (Frankrig).

I uge 7 skal man dog leje hele chalet og derfor har vi tidliger efterlyst turfæller.
http://www.skisport.dk/forum/teenage-familier-til-chalet-med-pension-soeges-uge-7-i-de-3-dale/

Dette chalet er ikke ny, men lokalitionen og mad var fremragende. Hvis du ønsker at høre nærmere kan du sende en mail til os igennem skisport.dk.

Som regel kører vi i egen bil sydpå og overnatter undervejs både ud og hjem så vi har 8 hele dage på ski.

Du kan se nærmere om os på min profil her på skisport.dk

Mvh.

Hyst & Co.

Torben Nielsen 30/07 2012 08:44

Hej Helle
Vi har de sidste 10 år på privat basis haft en bustur til det østrigske skiområde St. Anton i uge 7 med 8 dage på ski.Bussen har hvert år været fyldt med en blanding af børn ,juniorer,voksne og få seniorer.Vi bor fordelt i 2 huse enten dobbeltværelser,eller lejlighed med bad og toilet.Bussen udgår fra København via Slagelse og vi er fremme lørdag morgen og starter med morgenkaffe.Kontakt mig for flere oplysninger programmet for 2013 er færdig
Hilsen
Torben Nielsen
40685600

Søren H 30/07 2012 09:06

Hej Helle
Hvis Frankrig kunne være en mulighed er Val Thorens er godt, stort og snesikkert sted med udfordringer for alle.
Se mere på http://www.valthorens-ski.dk.
Reciedensen er i den øvredel af byen med direkte udgang til snetungen.
Man kan køre hjem og samles til frokost og køre ud igen. Der er også en god og stor "park" hvis det er interessant.
Der er rigtige gode rabatter på "familie liftkort" med 2 unge op til 20 år til Val Thorens området (næsten et liftkort gratis).
Også rabat til alle De tre Dale. Her dog kun op til 17 år for de unge mennesker.

vh
Søren H

Kenneth Hansen 30/07 2012 17:30

Hej Helle,

Der er også den mulighed at i kan tage til Wagrain. I kommende sæson, bør i som familie se i retning af Grafenberg Resort i Wagrain. Nyt feriecenter lige ved lift.

Lejligheder men med restauration - med ½ pension - wellness og pool - børneklub, barer og skibutik ligeledes i komplekset.

Allerbedst - rigtig fine priser / gætter det handler om intro.. :-)

Hilsen Albert, Monica og Kenneth

Helle 30/07 2012 23:24

Kære allesammen.
Tusind tak skal I have allesammen - I har godtnok givet os nogle gode muligheder og indspark, super.
Min mand og jeg er lige gået i tænkeboks i de næste par dage ..... :)
Venligst, Helle

Jens Rasmussen 23/10 2012 18:54

Hej Helle!

Vi er en familie på 44 og 46 år, med 2 store børn, dreng 13 år og ung dame på 15 år. (rimeligt habile skiløbere hele familien, dog vil vores søn gerne over på snoboard, som han har prøvet nogle dage sidste år) Vi har snakket om det samme som Jer - at de unge mennesker mangler nogle at køre sammen med.
Vi er dog knap så flexible som Jer mht rejseuge, vi har tænkt på at holde julen i Østrig, tage afsted lige før jul og hjem lige inden nytår. Hvis dette tidspunkt kunne være interessant for Jer, så giv os et praj så kunne vi jo evt finde ud af noget sammen?
mange hilsener
Helle & Jens

Søren De Lichtenberg 19/09 2012 12:12

Hej Helle

Så vil jeg da også gøre lidt reklame for Allerød Skiklub og uge 7 turen til Champoluc i Italien.

Det er en fuld-pakke tur (fly, hotel m/ ½ pension, liftkort, egne uddannede instruktører). Vi har besluttet et max. på 60 deltagere for at bevare det sociale islæt. Der plejer at være en stor gruppe børn/unge i alderen 12-20 år med hovedvægten lagt på de 14-16 årige. Læs mere om turen på http://www.allerodskiklub.dk/champoluc2013/champoluc2013.html.

Læs i øvrigt mere om Allerød Skiklub på http://www.allerodskiklub.dk/

Hilsen

Søren

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen