Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Signe Mouridsen 06/01 2010 17:02
Hey.
Vi er to piger, der tager til Whistler på sæson for at nyde livet som skibumser. Vi vil tage asted i sltningen af December og være afsted indtil ca. 1. maj. Vi har undersøgt forskellige rejsearrangører, som alpservice og whistlerbums.dk men vi synes dette virker dyrt. Vi kunne derfor forestille os, at det kunne være meget billigere selv at arrangere noget, hvis vi var en flok, der kunne slå os sammen.
Er der nogle der kunne være friske på, at joine os i dette projekt?
Og er der nogen der ved, hvor der er muligheder for at finde lejligheder til en fornuftig pris i Whistler?
Vi er allerede i fuld gang med at undersøge det hele, men vi søger gode råd og nogle glade bumser, der er friske på billige alternativer (ægte bumsespirit!!)
Mange hilser fra Sara og Signe (signemou@hotmail.com)
Martin Ustrup 10/01 2010 13:05
Sv: Skibums i whistler 2010/11 + lejlighed
Hey,
Jeg kan kun anbefale Whistler, en fed fed fed by med masser af butikker, liv, restauranter, barer etc.. Og så er skiløbet noget specielt.. Håber i er til off piste for der er uendelige muligheder hvis man bl.a. gider spænde skiene på tasken og hike en time eller to :)
Mht bolig kan i kigge på piquenewsmagazine.com under classifieds, her lejer private værelser, lejligheder, huse etc ud til ganske favorable priser..
God tur :)
Mads Schockert Nielsen 13/07 2010 21:49
Hey folks.
Vi er også to seje drenge fra Viborg, som tager til Whistler i starten af december. Vi ved desværre ikke helt hvor vi skal starte vores planlægning mht til lejlighed og arbejde, på trods af at vi laver en hel del research :). Har mailet lidt med Whistlerbums.dk og de påstår at det slet ikke er svært at få arbejde deroppe. Hvis nogen (Sara og Signe :D) vil give ud af noget info mht lejligheder og arbejde, skal de endelig ikke tøve med at dele deres visdom :).
Mikael Pagter Kristensen 27/04 2010 22:45
Hey Piger..
Jeg søger også efter noget i Whistler eller det vil sige jeg har søgt under whistlerbums og er der ikke noget at få der, så er jeg helt klart med på ideen, eller det vil sige at det er jeg også selvom jeg ikke får plads der... har været i whistler i én uge tilbage i 08 og det er simpelthen alt alt alt for lidt... men jeg er desværre heller ikke til megen hjælp angående viden om boliger og div.. men jeg vil meget gerne med hvis I finder noget. Sig til hvis jeg kan hjælpe...
Venlig Hilsen Mikael
Mads Nielsen 07/01 2010 14:18
Jeg er også begyndt at overveje Whistler til næste sæson, men jeg vil tage afsted så jeg er der i starten af november. Grunden til det, er at jeg regner med at finde et arbejde, og så er det bedst at være der så tidligt som muligt.
Alpservice og whistlerbums er helt sikkert fine alternativer, men som du selv siger er det en anelse dyrt. Det vil altid blive billigere at finde noget gennem en privat udlejer. Her kan jeg foreslå craigslist, hvor man både selv kan sætte en annonce ind, med at man søger bolig, og samtidig kan kigge en masse forskellige annoncer igennem, fra private udlejere. Vær dog opmærksom på scammers.
Jeg har overvejet at køre bumsestilen helt ud, og bare tage derover og håbe på at finde noget bolig når jeg ankommer. Bare for at gøre det hele lidt mere spændende. Men finder i et sted at bo, kan det da godt være at jeg er frisk.
Jonathan Reichert 04/05 2010 09:34
Hi, er super frisk paa denne ide! A dream come true!
Lad mig endelig hoere fra jer naar i finder ud af mere!
Mvh jonathan
ps: joiner facebook gruppen for at goere det hele lidt lettere
Christian Machon 20/07 2010 17:51
Hejsa.
Jeg overvejer det også, og følger med på tråden.
Jeg ville dog gerne være instruktør frem for at arbejde på restaurant eller bar.
Nicholas Elston 20/08 2010 15:44
Hey allesammen.
Jeg er en dreng på 20 år som også gerne vil til Whistler i sæssonnen 2010/11. Jeg ville have rejst med alpservice, men syntes det var dyrt. Jeg har nogle højskole kammarater som skal der over, men mange af dem får bolig igennem skiskolen som de bliver ansat i, og skal derfor have fundet et sted selv - jeg har en rigtig god hjemmeside hvor man kan finde en masse, og har bl.a. 2 kammaratter som rejser derover allerede i slutningen af august, som er frisk på at hjælpe med at finde noget.
Er folk her på tråden stadig seriøse om at finde noget stort som vi alle kan dele?
Bjørn Sivertsen 31/01 2010 17:01
Hej Sara, Signe og Rune. Vi er 4 (2 af hvert køn) som også efter planen vil tage til Whistler til næste sæson.
Vi er 2 på ski og 2 på snowboard og vi er alle omkring de 20 år og vi kommer alle fra København (undtagen mig, jeg fra Roskilde).
Vi er alle sammen interesserede i at gøre det billigt og finde arbejde derovre.
Men vi skal mødes i aften hvor vi vil prøve at kigge lidt på det, og jeg tror jeg taler på mine venners veje når vi godt kunne være interesserede i at samles en større flok.
Mvh Bjørn Sivertsen
Signe Mouridsen 31/01 2010 18:53
Hej Bjørn!
Hehe dig kender jeg sgu da godt! Fedt!! Jeg er Irene og Esbens veninde Signe fra 4.C. Men helt sikkert, hvis I er friske på noget! Det ville klart være en fordel, hvis vi kunne samle en stor flok! Og det kunne være mega sjovt! Er de andre også nogle fra roskilde gymnasium? :) Nu rejser jeg jo til sydamerika i overmorgen i et halvt år, men når jeg kommer hjem til juli begynder vi at søge mere seriøst! Men hvis I finder noget er vi jo i hvert fald nok 3, der er mega friske! Der er jo kommet en masse godt råd her på tråden! Mega fedt! :)
Jeg glæder mig til at høre fra jer!
Hilsner fra Signe
Rikke 20/08 2010 23:27
Hey,
Hvis du har facebook, så tjek gruppen skibums 10/11...
Der er rigtigt mange, som står med samme spørgsmål som dig, og som skal afsted på sæson nu her til vinter, og gerne vil have noget at bo i :)
Jeg selv har en anden destination i tankerne, end lige Whistler, ellers ville jeg også være helt frisk. :)
Men tjek gruppen, der kan du følge alle de andre som også vil til Whistler. :)
Mvh. Rikke
Bjørn Sivertsen 31/01 2010 19:29
Haha, hej SIgne! Hold kæft hvor er verden lille og sjov. :)
Nej det er ikke folk fra gymnasiet men jeg tror de kender nogle stykker af dem. De hedder Mirjam, Michael og Siv.
Vi går bare i fuld gang med at researche og så ser vi på mulighederne for at leje store lejligheder. Og så må vi vel alle sørge for at holde hinanden opdateret. :)
Rune Brødsgaard 07/01 2010 20:58
Hej Sara og Signe!
Jeg har planlagt at tage til Canada som skibums i 2010, når jeg har aftjent min værnepligt hos militæret (i starten af december). Indtil videre har jeg klart helst ville til Fernie, men whistler er jo også en virkelig fed destination - og så er det jo altid billigere, hvis man slog sig sammen et par stykker. Jeg har desværre ingen skientusiastiske venner (udover min far selvfølgelig?), så derfor kunne jeg da klart være frisk på at finde ud af noget med jer? I lyder som nogle skibumser i hvert fald..
mvh Rune Brødsgaard
Signe Mouridsen 01/02 2010 10:51
Ja verden er så lille! Jeg synes virkelig også det var sjovt, at du skrev!
Men det lyder bare mega fedt! I går bare i gang med at researche og så må vi holde hinanden opdateret her på tråden!juhuu :)
Fred 13/05 2010 18:05
Tjek www.alpservice.com
De har lejligheder og kan sætte jer sammen med andre, så I ikke behøver at leje en hel condo
Rikke 25/02 2010 19:39
Hej... :)
Vi er i hvert fald et par stykker, som sidder på Facebook nu i stedet for her inde, så vi kan samle det hele lidt, og at vi kan finde sammen og snakke... Men jeg har lavet en gruppe der inde, som hedder Skibums 10/11, og ellers hedder jeg Rikke Pilgaard Krogshede Meldgaard.. :)
vi er lige nu tre i gruppen, som er seriøse om at tage til Canada næste vinter sæson...
I er meget velkommen til at tilføje mig, eller bare melde jer ind i gruppen. :) Så kan vi dele vores informationer og måske blive lidt klogere på det hele..
Signe Mouridsen 08/01 2010 10:46
Hey Rune.
Fedt du kunne være frisk på det! Jeg har virkelig hørt så meget godt om Whistler og det er destinationen jeg har fået anbefalet af en masse skientusiaster. Og så er det jo nær Van Couver, som skulle være en mega cool by - og der skulle også være meget andet at lave end kun at stå på ski.
Vi er godt i gang med at undersøge boligjunglen og vi har allerede mailet til et par stykker. Men alt er vist også lidt kaos i whistler pt. da der jo er vinter-ol. Men jeg tror også vi er I meget god tid...
Det lyder cool, at du også regner med afrejse i december. Regner du så med at være der sæsonen ud? (indtil maj) Vi har evt. fundet to drenge mere der er interesserede. Men jo flere, jo sjovere, jo billigere! Og med de andre rejsearrangører bliver man alligevel indlogeret med flok man ikke kender, så vi kan vel lige så godt fuldføre konceptet selv, uden en masse meromkostninger for at de sætter folk sammen. Vi kan i hvert fald prøve (:
Har du en mail jeg kan få?
Hilsen Signe
Signe Mouridsen 08/01 2010 10:48
Hej Mads.
Vi har også overvejet at tage afsted i starten af november, men vi hælder dog stadig mest til, at tage afsted i slutningen af december. Selvom pointen er god med, at det er nemmere at finde job, hvis man kommer tidligt. Men vi går lige i tænkeboks mht. afrejsemåned.
Tusind tak for råd til boligsøgning – jeg vil springe ud i det med det samme (:
Ja, den ægte bumsestil ville måske være at tage derover og tage den derfra. Men vi prøver nu alligevel lige at undersøge markedet lidt i forvejen. Men jeg skriver til dig, hvis vi finder noget der lyder fornuftigt. Og hvis du kommer forbi noget, må du også meget gerne skrive! :)
Hilsen Signe
Rune Brødsgaard 08/01 2010 11:19
Hej igen!
Er drengene de to andre, som også søger rejsekammerater til Whistler næste sæson?
Ja, jeg har tænkt mig at være der en hel sæson. Det er rigtigt ang. vinter-ol, det må virkelig gå amok derovre! Men forhåbentlig bliver det ikke noget større problem. Jeg kan ikke rigtig hjælpe mht. planlægning lige nu, da jeg om 4 timer sidder i en bus på vej til Alperne! ;) At vi er ude i god tid, er kun en god ting, men jeg vil nu meget gerne afsted i starten af december og så holde jul derovre. Er I ski eller snowboarders? Ikke at det skal have nogen betydning, kun ren nysgerrighed.
Min mail er Rune@webonnet.dk.
mvh Rune Brødsgaard
Ryes88 23/03 2010 16:25
Hej alle kommende Whistler-bumser.
Vi er to drenge og en pige, der er mere end klar på at fyre den af i Whistler til powder og masser af bajer! :) Vi er fra Kbh og er godt i gang med at planlægge. Jeg siger jer, jeg har søgt og søgt og søgt efter et sted, hvor folk manglede rejsekammerater, så dette sted er virkelig svedigt. Vi har søgt om nogle mindre lejligheder på piquenewsmagazine.com, men har ikke rigtig haft så meget held endnu udover en lille lejlighed på 2 bdr., der måske er ledig til den tid.
MEN hvor ville det være lækkert at bo en masse sammen i et kæmpe hus.
Vi regner med at tage derover i starten af november for at komme igang med at arbejde og lige falde til.
Men vi snakkes ved meget snart forhåbentlig.
Hilsen Mads
Lars 23/03 2010 18:41
Hejsa.
Jeg har også planer om at tage til Whistler, og ønsker heller ikke at rejse med alpservice, da jeg har hørt meget blandet.
Jeg er fra Nordsjælland/KBH, og gør mit gymnasie færdig her til sommer, og vil gerne til netop Whistler til vinter, så er derfor ret interesseret.
Skal dog være hjemme igen senest den 4 April, da jeg skal aftjene.
Hilsen Lars
Signe Mouridsen 08/01 2010 14:08
Nej det er det faktisk ikke. Det er 2 drenge vi har mødt i forbindelse med noget arbejde. Ja, det er bare cool, vi er ude i god tid! Jeg skal nok prøve at undersøge, hvad der er. Men min veninde Sara rejser til Afrika i morgen, og jeg tager til sydamerika om en måned så vi får også lidt planlægningsproblemer. Men vi er 100 procent sikre på at vi skal afted og nu prøver jeg at undersøge en masse inden jeg tager afsted og prøver at få etableret nogle forskellige kontakter.
Vi er begge 2 på ski. Hvad med dig? Og hvor kommer du fra i landet?
Mathias 07/02 2010 11:20
Hey!!
Jeg er pt. i Mammoth Lakes indtil 6. april og har også i tankerne at tage til whistler næste sæson. Mit første valg af bolig er indtil videre whistlerbums.dk, men hvis I kan gøre det billigere så sig endelig til!!
Mathias
Morten Sørensen 26/03 2010 17:18
Hej med jer alle.
Jeg kan godt se at der efterhånden er ret mange der er interesseret i at dele lejlighed - så mange at det snart er for meget med endnu en. Men nu prøver jeg alligevel. Jeg er meget interesseret i at komme til Canada næste sæson, og vil meget gerne dele lejlighed med nogle friske mennesker. Jeg er i princippet lidt ligeglad med hvornår det bliver, da jeg ikke har nogle egentlige planer det næste års tid.
Er spændt på at høre mere...
Mvh. Morten
Philip Rasmussen 27/03 2010 07:35
Hey alle
Jeg befinder mig faktisk på sæson i Whistler lige nu, men jeg overvejer at tage ind til. Jeg har rejst med whistlerbums i denne sæson og det har faktisk været okay fint selvom vi blev nødt til at flytte 20 km væk under OL. Jeg tror dog også at jeg ville rejse igennem noget privat på grund af de økonomiske fordele :)
Det lyder som en god ide at bruge facebook gruppen der.
Mvh. Philip
Philip Rasmussen 27/03 2010 07:54
Nå jeg skriver lige igen da jeg ret faktisk læste de forskellige indlæg hehe :D
Arbejdstilladelse søges igennem Working Holiday Program Denmark Canada, der er en hjemmeside med al information og I kan være rimlig sikre på at få tilladelsen. Jeg søgte en måned før jeg tog afsted og fik den efter 2 uger.
Mht. at finde bolig så er alle sammen rimlig tidligt ude :D Der er nogen af dem jeg kender herfra (alle danskere i Whistler kender hinanden) som bare rejste herover og fandt job og bolig efter de var kommet herover uden det store besvær. Ikke at det ikke er fedt at have planlagt det, :)
Og så til dem der overvejer whistlerbums, gør det hvis i vil "være garanteret et sted at bo igennem en dansk person". Det er dog meget dyrere og der er nok også kun 10 pladser til næste år. (Ligesom i år, landlorden Rick (ejeren af huset) prøver at sælge det ene og her under ol har vi faktisk boet i stueetagen af hans hus i pemberton såå) . Tror bedre at det kunne betale sig at snakke med ham end whistlerbums eftersom at whistlerbums tager nok "serviceydelser igennem whistlerbums.dk på 33% af beløbet).
Udover det så køb sæson kort før 15 oktober eller sådan fordi så sparer i en del penge.
Mht. arbejde så tror jeg ikke I finder noget hjemmefra, men det skal I ikke bekymre jer om, det er rimlig let at få arbejde, især hvis I kommer herover omkring november.
Det var alt jeg lige kunne komme i tanke om :>
Nina Erstling 09/01 2010 02:43
Hej Signe, Sara - og evt. Rune!
Jeg har også gået og overvejet at tage til Whistler næste sæson (2010/2011), så det kunne jeg også godt være meget interesseret i, ja!
Jeg bor pt. i Århus og står på telemark.
Jeg kan fanges på Ninaerstling (snabel-a) hotmail.com.
Mvh. Nina
Rune Brødsgaard 21/02 2010 15:33
Hej alle sammen!
Er der nogen, som måske kan give mig lidt råd omkring visum og arbejdstilladelse? Jeg kan se, at man må være i Canada i 6 måneder med et turistvisum, eller hvad det hedder. Det burde ikke være et problem jo. Problemet er nærmere arbejdstilladelsen. Hvornår skal jeg søge den, for at være sikker på at få den? Og kan jeg være sikker på at få den?
mvh Rune
Morten Qvistgaard 21/02 2010 18:25
Jeg kunne godt være klar på at tage med også, hvis i har plads i jeres planer :)
Har i nogen ide om hvad det ville komme til at koste i ca priser?
Har selv kigget lidt på www.udiverden.dk men kunne da være noget federe at rejse med en gruppe.
vh Morten
Jannik Mai 03/02 2010 12:19
Hej :)
Jeg har været i whistler før, ovre for at besøge en skibums.
Hun fortalte hvor fedt det var og hvor meget hun havde lært. Så derfor har jeg gået med en ide lige siden, at jeg også vil afsted, som skibums til whistler. Jeg er super frisk på at tage med. Og har muligvis også en ven der vil med. Vi er begge fra kbh.
Jeg har desværre ikke sparet nogle penge sammen endnu. Men der er heldigvis nogle måneder til, så mon ikke der er tid, til lidt opsparing :)
Mvh Jannik
Signe Mouridsen 21/06 2010 18:44
Tusind tak for alles gode råd! Hvor er det fedt!! Er der nogen der ved om det er bedst at tage afsted i starten eller slutningen af november?
Vi er nu 4 dejlige damer, der har slået os sammen, men vi leder stadig efter en masse sjove mennesker at bo sammen med.. Men der er åbenbart allerede nogle, der har slået sig sammen og fundet et andet sted et whistler..Men vi holder stadig på Whistler! Men det er lidt svært at overskue, hvem der har lejlighed, og hvem der ikke har, så hvis nogen mangler lejlighed og ikke midst lejlighedspartnere, så har vi sat søgningen i fuld gang! Så skriv her inde eller en mail på signemou@hotmail.com, så finder vi ud af noget nice!
Mange glade hilsner fra Sara og Signe
Signe Mouridsen 09/01 2010 15:59
Hej Nina.
Super fedt! Det lyder godt! -og mega cool med telemark!
Vi er fra Roskilde og København, men man kan jo nå langt med planlægning og kommunikation over nettet i første omgang.
Min bror kender en fyr, der bor derovre, som jeg har mailet lidt med. Han anbefaler at vi venter et par måneder med at finde lejlighed da hele Whistler pt. står på den anden ende pga. vinter-OL.
Men derfor kan vi jo stadig godt prøve at samle folk og undersøge markedet.
Hvor land tid havde du i planerne at være dér?
Hilsner fra Signe
Rikke 03/02 2010 20:05
Hey alle sammen.
Jeg er lige pt. på sæson i Frankrig og sidder og kigger på skisæson i New Zealand i vores sommersæson, og håber på at jeg kan fortsætte med sæson i Canada vintersæsonen 10/11 :) Såååå, jeg er total klar på at være med, hvis vi kan samle en stor gruppe og finde noget at bo i der ovre + at finde noget arbejde.. :) Så, det kan ikke blive meget bedre, end hvis jeg kunne komme med også. :)
Jeg er selv skiløber, er pt. 20 år og kommer fra Midtjylland. Og jeg ELSKER at stå på ski og være her i sneen. :)
Så hold mig endelig opdateret. Jeg er frisk på alt som giver mulighed for at stå mere på ski.. :)
Mvh. Rikke Meldgaard
Rikke 15/02 2010 12:27
Det lyder fedt. :) Jeg er i hvert fald 100 frisk på det, og snakker med et par stykker andre, som også er helt klar på det.. Vi overvejer også bare, at finde noget gennem whistlerbums.dk.. Men lige nu, sidder jeg og overvejer at tage kontakt til min moster, som bor et par 100 km fra Whistler, det kunne være, at hun havde nogle fif til, hvordan vi fandt noget billigt at bo i.. eller bare kunne hjælpe til med det. :) Men kontakt mig endelig, hvis det er.. Lige pt. er jeg på sæson i Frankrig, og jeg har slet ikke fået nok af sne. :)
Mvh. Rikke
rekko4@hotmail.com
Rune Brødsgaard 13/01 2010 13:53
Hej igen!
Sydamerika og Afrika?! Det lyder ikke dårligt, gid det var mig! :)
Jeg bor i Tønder, hvor jeg går på gymnasiet på 3. år (Tønder ligger i Sønderjylland lige ved den dansk/tyske grænse). Det lyder da fedt, at du har en kontakt derovre. Insider-viden kan man jo aldrig få for lidt af. Hvornår kommer I hjem fra jeres rejser? Så kan vi jo se, om vi kan finde ud af noget mere konkret til den tid - jeg er i hvert fald frisk!
mvh Rune Brødsgaard
Signe Mouridsen 13/01 2010 15:46
Hey Rune!
Hehe jeg ved da godt, hvor Tønder er! Engang fik min mor endda lokket mig med på Tønderfestival! haha..
Nej det er slet ikke dårligt! Det bliver vildt! Sara er hjemme om ca. 3 måneder. Jeg kommer først hjem til juli. Men jeg vil prøve at holde mig lidt opdateret derovre via nettet, men ja, den seriøse søgning må nok vente til jeg kommer hjem igen - til juli. Men det er stadig et halvt år i god tid - så det går nok. Og ja, som min insider kilde sagde, så er det alligevel næsten ikke til at planlægge noget i Whistler før OL er godt overstået.
Men super fedt du er frisk! Vi finder ud af noget mere konkret når vi er hjemme igen og du er blevet en glad student! :)Det kunne blive mega fedt! :)
Hilsner fra Signe
Rune Brødsgaard 13/01 2010 20:09
Hej endnu engang!
Ha ha, så du har simpelthen været til Tønderfestival? Jeg har boet her i en lejlighed i 2½ år nu, så jeg har oplevet hele 3 af dem. Det er noget, som folk ser frem til hernede. :) selvom selve festivallen måske henvender sig til en lidt anden aldersgruppe rent musikalsk.
Ja, det er fint, vi er ude i god tid, og når du engang kommer hjem, så bliver det nok også det tidspunkt, hvor jeg ville begynde at kigge efter noget helt bestemt og konkret. Men hvis du gemmer min mail, og jeg gemmer din, så kan vi jo holde kontakt løbende eller bare skrives, når du engang kommer hjem fra Copacabana, eller hvor du skal befinde dig i sydamerika (jeg er meget misundelig, men jeg må jo nok hellere lige færdiggøre gym, inden jeg tager ud og rejser... )
Hav det godt og god rejse!
mvh Rune Brødsgaard