Skibums i St.Anton 2011/2012

Gustav Kjelstrup 14/07 2011 10:59

Hej kommende skibumser!

I den kommende skisæson drager jeg mod de østrigske alper til St. Anton, hvor jeg har planer om at være skibums/skilærer i en sæson. Af den grund ville jeg høre om der evt. skulle være andre herinde, som havde samme planer?

Hvis dette er tilfældet kunne det nemlig være interessant at snakke sammen om, hvordan og hvorledes du/i har tænkt jer at arrangere turen bl.a. mht., hvor du/i har tænkt jer at tage anwärter-uddannelsen osv. Jeg har selv tilmeldt mig dual-anwårter uddannelsen fra 1. dec. - 16. dec. i Serfaus.

Mvh

Gustav

Kommentarer:
Der er i alt 23 svar i denne forumtråd.

Gustav Kjelstrup 13/11 2011 14:07

Sv: Skibums i St.Anton 2011/2012

Hej Mads

Fedt at høre at du også kommer til St. Anton, og tillykke med uddannelsen, såfremt du bestod!
Selv skal jeg tage min Dual-anwärter i Serfaus fra 1. - 16 december, og er derfor vildt spændt og interesseret i at høre, hvordan uddannelsen foregår?! - Bliver der f.eks undervist på tysk osv. ? :)

- hvilken af skiskolerne har du fået job? Selv har jeg fået tilbudt job hos Skischule Arlberg.

Mvh

Gustav

Mathias D 11/10 2011 21:24

Vi er også nogle stykker der tager til St. Anton fra december-marts.. :) Tror vi har vores lejlighed fra den 4/12

Mads 13/11 2011 16:32

Hej mads!
Jeg tager anwarter kursuset d. 3 december. Godt at høre det fedt! Hvad for en skole er du blevet ansat i? Jeg har nemlig også fået et tilbud fra skolen "arlberg" i st. Anton.

Hilsen Anna Louise :)

Hej Anna Louise og Gustav :-)
fedt at høre at i også kommer til St. Anton!

Jeg kom hjem fra alperne igår med et bestået kursus, så det er bare super fedt! så nu glæder jeg mig bare til at starte med arbejdet i Skischule St. Anton :-)

Og Gustav, på den uddannelse jeg var på, der foregik al undervisning på tysk, og de forskellige prøver var også på tysk :-)

Mvh

Mads

Jeanette Arndal 02/11 2011 19:05

Hej alle.

Jeg vil rigtig gerne til St. Anton og være i den kommende sæson, men aner slet ikke hvad jeg gribe og tage i.

Jeg skal have et sted at bo, og selvfølgelig have et arbejde. Men er her nogen som kan hjælpe mig med dette? Er der nogen af jer kommende bumser som har plads til en eller to ekstra personer? Eller nogen som kender til et sted jeg kan få arbejde??

Hjæææælp

Gustav Kjelstrup 05/09 2011 09:54

Hej igen Rune!

NU har jeg købt min togbillet til østrig. Jeg tager afsted tirsdag den 29. november om eftermiddagen.
Hvad har du fundet ud af med afrejse/uddannelse/job osv.?

Mvh

Gustav

Rasmus Maarbjerg 07/12 2011 08:36

Hej Alle

Jeg melder mig lige på banen over dem som skal til St. Anton henover vinteren. Jeg tog anwärteren for et par år siden - fed oplevelse og god træning, glæd jer!!

Jeg har job i uge 1 hos Skischul Arlberg og tager derefter resten af januar i (pudder)sneen. Jeg kommer også til at mangle et sted at bo bagefter, så hvis der er nogle som er friske? Derudover er det vidst også nytår imellem december og januar - ved ikke om der er andre som leder efter nytårsselskaber? :)

Bis Dann,

// Rasmus

Louise 15/12 2011 01:33

Hey everyone.

Jeg hr netop fået job i St. Anton og kører fra DK natten til den 25. dec. Nogen der vil med og dele udgifterne??

Torben Møller 26/11 2011 18:34

Hey..

Jeg hedder Torben, jeg er 22 år og jeg vil meget gerne have endnu en sæson i sneen.. Jeg tog anwärter sidste år, så jeg ville lige høre jer om i har kontaktoplysninger på de skiskoler i st. anton hvor i har fået job/ regner med at få job.. St. Anton lyder som det fedeste område, og det ville også være nice at være et sted hvor der også er andre danskere.. Har i noget sted at bo, eller kender i evt. nogle steder man kan finde bolig??

Mvh Torben

Helene Friis 09/09 2011 15:34

Jeg mangler et sted at bo mellem jul og nytår til billige penge i St. Anton. Skriv til 60666800 hvis I kender til noget. Helene Friis

Kasper_r 15/12 2011 23:35

Hej Louise..

Hvor har du været så heldig at få arbejde henne?

Rune Brødsgaard 18/07 2011 12:15

Hej Gustav!

Jeg vil også gerne tage skilæreruddannelsen i den kommende sæson. www.blivskiinstruktor.dk tilbyder en samlet pakke til 9500 kroner plus jobgaranti. Det er, hvad jeg har kigget på. Hvor har du tilmeldt dig og hvad koster det?

Det er første gang, jeg skal på sæson, så har ikke meget erfaring. Inden for skiløb har jeg selvfølgelig masser af erfaring. :) Men vil gerne tage uddannelsen og tage min første sæson i Østrig..

mvh Rune Brødsgaard

Gustav Kjelstrup 18/07 2011 18:09

Hej Rune

Fedt du også skal afsted. Jeg tager min uddannelse hos http://www.snowsporttirol.at/ dvs. jeg bliver uddannet under Tirols skilærer forbund. Det koster 13.500 kr. inkl. ophold og halvpension. Jeg har snakket med en af mine venner, som var skibums sidste år i St. Anton, og han fortæller, at det skulle være lige til at få et job hos en af skiskolerne i St. Anton efter man har fået sit diplom. Der håber jeg så på, at jeg kan få et plads i skilærerhuset (logi), hvis jeg er så heldig at få jobbet.

Hvornår har du tænkt dig at tage afsted?

Mvh

Gustav

Gustav Kjelstrup 18/10 2011 19:09

Hej Drenge!

Jeg har købt min togbillet igennem DSB. Jeg har betalt 1100 kr. for at komme til Landeck, hvorfra jeg tager bus/tog eller lignende videre til St. Anton.

Ellers fedt at høre, at der er andre danske skientusiaster, der skal afsted om lidt :)

Jacob 25/09 2011 13:56

Hey Gustav,

Hvor har du købt din togbillet ?
Skal med en kammerat til St. Anton som bums.
Kunne være fedt hvis vi kunne finde nogle ligesindede.. :)

Rune Brødsgaard 19/07 2011 09:54

Hej igen!

Det lyder da fedt nok. 13.500 er jo ikke så forfærdeligt meget mere end www.blivskiinstruktor.dk's tilbud til 9.500,-. Desuden tror jeg ikke, at www.blivskiinstruktor.dk kører længere. De har ingen adresse eller telefonnummer og de svarer ikke på mail. :s Jeg vil af sted start december. Jobgarantien fra www.blivskiinstruktor.dk kan jeg bare rigtig godt lide!

mvh Rune Brødsgaard

Regitze 09/12 2011 21:23

Hej skibumser :)

Jeg er i gang med at undersøge nu om jeg kan komme afsted i 2012. Jeg er meget sent ude, men håber alligevel der er en mulighed. Jeg er ved at undersøge om jeg kan komme til Ellmau i Østrig, men vil bestemt også gerne til St. Anton, hvis der er mulighed for det. :)

Hvordan ser jeres situation ud med jobs og sted at bo? Og kan i anbefale noget?

Tager sfated alene, så det vil være fedt at møde nogle som var i samme båd som mig :)

Håber at høre fra jer snart. Nyd det i de østriske alper indtil da :)

- Regitze

Kasper_r 10/12 2011 16:26

Hej Regitze.

Jeg er i nøjagtig samme båd, er også rigtig sent ude i år.. Så jeg er lige med på en lytter her :)

Regitze 10/12 2011 17:40

Hej Kasper.

Hvor vil du gerne hen? Måske vi kan finde noget sammen? :)

Martin 10/12 2011 18:17

hey Kasper og Regitze

jeg har plads i verdens største skiområde val thorens, hvis det har interesse så skriv eller ring 42207664

Martin

Kasper_r 10/12 2011 19:10

Hej Regitze.

Jeg er sådan set næsten ligeglad. Jeg har været afsted de seneste to år, i henholdsvis St. Johann og Sölden på sæson..

Er først begyndt og sende ansøgninger ud her for en uge siden sammen med en kammarat, men har indtil videre ikke haft heldet med mig..

Hvad kunne du godt tænke dig?

Regitze 10/12 2011 20:36

Hej igen Kasper :)

Det lyder jo godt. :) jeg vil helst til Østrig. Har overvejet St. Anton, westendorf og Ellmau indtil videre.. Men er næsen ligeglad, bare ikke bad gastein.. Det var jeg ikke så vild med. Men har faktisk overvejet bare at pakke bilen og køre afsted efter d. 7. Januar..

Hvad har i søgt? Og hvor er i fra?

Mads Jensen 09/11 2011 20:13

Hej alle :-)

Fedt at høre at der kommer andre danskere til St. Anton i år! Jeg er på nuværende tidspunkt i Østrig for at tage Anwärteruddannelsen, og er færdig på fredag, med et bestået kursus forhåbentlig, og derefter står jeg med et job i hænderne hos en skiskole i St. Anton :-)

Glæder mig til forhåbentlig at møde jer alle på pisterne og til after ski!

Og jeg kan klart anbefale alle at tage en Anwärter-uddannelse, det er hårdt arbejde, men i sidste ende giver det god personlig udvikling..

Med venlig hilsen

Mads Jensen :-)

Louise 10/11 2011 17:24

Hej mads!
Jeg tager anwarter kursuset d. 3 december. Godt at høre det fedt! Hvad for en skole er du blevet ansat i? Jeg har nemlig også fået et tilbud fra skolen "arlberg" i st. Anton.

Hilsen Anna Louise :)

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen