Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Rikke 01/03 2010 14:43
Hej Alle Sammen
Jeg er en tøs, som er helt vild med at stå på ski og rejse.
Derfor søger jeg nogle, som er lige så glade for ikke mindst at rejse rundt, men måske også prøve at stå på ski i de New Zealandske bjerge. Det er selvfølgelig en rejse for at opleve landet, men for mig også for at få så meget skitid i år 2010 som overhoved muligt.
Sæsonen starter sidst i Juni og slutter i starten af oktober, hvis nogle skulle være interesseret, ville det være super fedt at få en dansk rejse kammerat med på vejen. :)
Mvh. Rikke Meldgaard
Rune Andersen 01/03 2010 15:07
Sv: Skibums i NZ 2010
Hey!
Nu skriver jeg lige så meget af ren nysgærrighed, men hvor meget tror du sådan en tur ville komme til at koste, specielt i forhold til flybilletter, indkvartering og liftkort? Jeg starter selv på studie i slut-august, hvorfor jeg ikke ville kunne blive en hel sæson, men jeg har i noget tid selv gået med tanker om at prøve alternative steder som fx NZ - problemet har bare altid været at finde ligesindede. Desuden ville det være en kanon måde at lade op til studiestart.
Mvh. Rune
Rikke 01/03 2010 15:14
Jamen jeg har kigget lidt på flybilletter, og hvis man er lidt heldig kan man få en retur billet til 15.000kr.
men mit mål er også at finde noget arbejde og en lejlighed i et område, så man kan blive der i et stykke tid, og måske kun rejse rundt noget af tiden. Da jeg bare vildt gerne vil stå på ski, og samtidig have råd til turen. Så arbejde eller et "Working holliday visum" er for mig den eneste mulighed for at få det til at løbe rundt.
Men jeg er klar på at rejse til NZ før juni, og skisæsonen starter, hvis det er. Jeg vil bare super gerne afsted, og gerne med dansk selskav. :)
Rune Andersen 01/03 2010 18:24
Må indrømme, at det lyder super fristende! Det eneste er selvfølgelig bare financieringen, men man kan vel altid spare lidt op. Jeg synes i hvert fald ikke det lyder helt dumt, men som sagt er det min plan at starte på studie til august, hvorfor det for mit vedkommende ville blive mellem juni og august (ved så ikke helt, hvad muligheder er for evt. job osv der?).
Hvis det er, kan du lige adde mig på msn: runedjurhuus@gmail.com, så kan vi snakke videre om det der :)
Rune
Rikke 01/03 2010 18:36
Jah, jobmulighederne skulle faktisk ikke være de værste. Jeg har hørt, at menneskerne i NZ skulle være meget åbne, og hvis man kommer til NZ før juni, er det nemt at få nogle måneders arbejde, da man heller ikke må arbejde mere end 3 måneder det samme sted. Så det betyder også, at jeg skal flytte lidt rundt. :)
Men det ville da være super hyggeligt, at have en dansker at følges med :) om det så kun er noget af tiden eller vejen.
Er du også studerende nu? Eller har du mulighed for at tage afsted før slutningen af juni? :)
Jeg har ikke lige msn, så kan ikke rigtigt tilføje dig der, men find mig på Facebook, hvis du kan det?
Rikke Pilgaard Krogshede Meldgaard