Last Minute Sale: Spar op til 25% på alt til skiferien

Skibums i Canada

Ann 22/02 2005 12:29

Hej...
Jeg kunne godt tænke mig at blive skibums i Canada i 2005-06. Vil derfor høre om nogle har nogle gode forslag til hvordan jeg kan få et job, lejlighed osv. derover..?
Vil også gerne høre hvilken destination er bedst, hvis man skal være der en hel sæson?
Vh. Ann

Kommentarer:
Der er i alt 7 svar i denne forumtråd.

jeanette 01/03 2005 15:55

Sv: Skibums i Canada

hejsa
jeg var i Canada sidste vinter, hvor jeg arbejde som lifty på et af Vancouvers lokale bjerge, Cypress (der er tre små lokale skisteder ca 30 min fra van-city) det var en rgtig god oplevelse (min plan var at arbejde med heste, men da denne mulighed var der, tog jeg den, og har ikke fortrudt det) jeg vil hermed ikke foreslå dig at arbejde der, da det ikke er ret stort, men hele idéen er god. jeg var også en enkelt dag (ALT FOR LIDT, ved det godt!) i Whistler/Blackcomb, og federe sted har jeg ikke været! der skulle være nok at undersøge på en sæson. og deres sæson er 8eller var sidste år) fra slut november til henholdsvis slut april for Blackcomb og juni for Whistler.
The Rocky ountains skulle efter sigende også have nogle af verdens bedste skisportssteder, men jeg har ikke selv stået der, så kann ikke udtale mig om det.
et andet bonus ved WhistlerBlackcomb er at det ligge ca. 2 timers kørelse´fra Vancouver, som er den fedeste by i verden! jeg ved ikke noget om reglerne for arbejdstlladelse, da jeg er canadisk statsborger, har jeg ikke sådanne problerme. men ring til den Canadiske ambassade. og endnu engang, det er varmt at anbefalde!
vh jeanette

Mogens Birkelund 17/03 2005 20:11

Hej Ann!

Jeg står og skal til Fernie med Alpservice til næste år. Vi er to gutter på 19 der tager afsted.

Kan ikke rigtige hjælpe dig med stederne, men vi tager til Fernie. Der vist nok også skulle ligge i køre afstand til Banff? Eller er det noget jeg har misforstået?

Hvis du også skal rejse med Alpservice, eller skal til Fernie, så skriv en mail på

mogensbirkelund@hotmail.com

CRUZ 22/02 2005 13:47

Hej Ann,

Jeg kan desvaerre kun anbefale Fernie, og det haenger sammen med jeg har 2 kammerater der var dernede sidste saeson.; Det gode Fernie er, udover et alt for fedt skiloeb, at du kan alliere dig med Alpeservice..

Alex

Lasse Kikkenborg 22/02 2005 14:55

Hey hey Ann..

Nu er det sådan at mig og min kammerat står med huen her til sommer og vil derefter arbejde som heste indtil vinter, hvorefter vi satser på at smutte til canada i 3-4 måneder..

Jeg har personligt skrevet en masse emails til en der har erfaring som skibums i Whistler og som han beskriver det lyder det som det mest oplagte sted at bumse den i en hel sæson...

Eftersigende er det vist meget svært at skaffe arbejde i Canada eftersom du skal have en arbejdstilladelse inden du kommer ind, og det er begrænset hvor mange der ansætter inden de har set en "live" :)

Men vi satser på at skrabe 50k sammen hver især og så ellers bare lede og lede efter en "condo" eller hvad det nu ender med..

D. 22/02 2005 15:13

Jeg var i fernie, sidste såsæn og kan ligesom Cruz kun anbefale dette, dat var et kanon område, eften min mening.

Der er dog nogle ting man skal gøre sig klart inden man søger efter destination. Jeg har i Banff (sunshine, Lake Louise) og i Whistler. Og det er alle sammen vist forskellige byer, både hvad angår turister, natteliv, prisniveau og skiføre.

Fernie bjerget er ikke specielt stor, og har ikke de hurtigste lifte. Men har så den bedste sne i hele canada, væsenlig bedre en både whistler og banff.

Nattelivet i fernie, er dog ikke specielt vildt og går man i byen i fenie, går man på bar, eller saloon. Der er ikke rigtig nogle diskoteker. Det kan for nogle være en ulempe.

En anden af de rigtig gode ting ved fernie, frem for de andre steder, er at der næsten ikke er nogle turister, der er de lokale og så en masse bumser ( tror vi var 25 danskere sidste sæson). Det vil sige man slipper for lift køer, og man kan fidne god powder flere dage efter der er faldet sne.

Desuden er der også kanone forhold, hvis man har lyst til at tage skiene/boardet på ryggen og lavinebeeperen under jakken, og finde nogle uberørt bc powder !!

Banff er også en rigtig fed, by men meget mere turist præget. og den største ulempe er at man skal med bus/bil i mellem 30 min(sunshine) og 45 min til Lake Louise. Men eller en rigtig fed by, og en godt natteliv. Desuden har man 3 områder man kan køre rundt i så det er lidt mere afvekslende end fernie's ene bjerg.

Whistler var også rigtig fedt, men det koster også derefter. Det er flere kæmpe parker, super pipes, og en masse extrem bc skiløb. Sneen er dog ikke helt så tør og lufttig som powderet i fernie. Whistler er det meste "extreme" af områderne, og så er der også en masse turister.

Jeg regner også med at tage afsted igen næste år. Enten til fernie eller whistler. Men jeg hælder nok mest til fenie.
Jeg rejste sidste år med Alpservice og det var okay. lidt dyere end selv at leje derovre, men det er vel også som man havde forventet.Alpservice lejede huset vi boede i hos:
(Link fjernet, da hjemmesiden ikke længere eksisterede)

mth. Job er det lidt svære, det med at få arbejdes tilladelse skulle være temmelig svært, jeg undersøgte lidt da jeg skulle afsted men opgave, og ville hellere bruges alt tiden til at stå på ski. Alt i alt kostede min tur ca. 50.000 alt inkl (bilkøb, flybillet, liftkort, rejse til,calgary banff, whistler, jasper mm) og vi leve som konger, god mad og fester.

Hvis du vil læse mere om det med arbejdstilladelse:
http://www.cic.gc.ca/english/applications/work.html

En anden muilghed i fernie, er at bleve volunteer lifty. Her skal du arbejde i liftsystemet i 16 dage i løbet af en sæson, sammen med en masse andre både lokale og bumser, og så får du liftkortete gratris. Det er bestemt en mulighed jeg vil overveje, det er super at kende kende nogle lokale, og andre bumser.

Men har du muligheden skal du bestemt tage til canda, det er super fedt og du får skiløb som du aldrig har/vil opleve i eu.

Ann 22/02 2005 19:32

Hej Alle.
Tak for svarene. Det lyder til jeg har valgt det rigtige land at tage til, nu skal destinationen bare bestemmes. Har selv undersøgt Whistler, og ja, det ser lidt dyrere ud, men området ser til gengæld noget større ud...
Vil gerne høre flere inputs, hvis der sidder nogle derude med gode oplevelser fra Canada, eller som bare har hørt godt om stederne derover.
Ann...

Mette 28/02 2005 20:43

- hey D, hvad mener du med at mange bumser = god mulighed for at finde laekker sne. Det burde jo vaere godt med boern og gravide damer over det hele!

Mette

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen