Skibums Canada sæson 2014/2015

Lars Lysgaard 09/12 2013 19:46

Hej.

Ville høre om der var nogle, der lå inde med gode erfaringer og jobs fra Canada. Jeg afslutter min værnepligt til juni 2014, og vil derefter rigtig gerne til Canada som skibums i sæsonen 2014/2015. Jeg ville høre om der var nogle, der havde erfaringer med noget der ovre? Jeg søger job i form af skiudlejning/forberedelser af diverse, men selvfølgelig også jobs som, tjener, receptionist osv. Alle foreslag modtages med stor glæde.

Takker på forhånd.

Kommentarer:
Der er i alt 25 svar i denne forumtråd.

Anders Gjerum-knudsen 10/09 2014 17:15

Sv: Skibums Canada sæson 2014/2015

Hej kan se tråden efterhånden er et par mdr. gammel, men er der nogle der har fundet ud af noget lyder helt sikkert som et spændende projekt..

Andersf 10/03 2014 16:48

Hej Jeppe, Caroline og Lars.

Jeg står lidt i samme situation som jer, jeg vil rigtig gerne en sæson til Whistler til vinter, men jeg kender ingen andre jeg har mulighed for at tage med - så hvis i finder ud af noget må i endelig lige opdaterer denne her tråd. Alternativt så er vi jo efterhånden allerede et par stykker her i denne tråd.

Af hensyn til arbejde og sådan noget, er det ikke pt. min plan at arbejde imens jeg er der men i stedet leve af de penge jeg sparer op inden, er der nogen af jer der er faldet over et realistisk budget et eller andet sted?

Joakim Cuisy Svensson 15/03 2014 00:53

Hej
Jeg har også en plan om at tage til Canada for at være skibums, hvor man kan få stået en del powder i et lækkert terræn. Jeg har tænkt mig at sparre op til turen hjemmefra, men jeg vil stadig forsøge at skaffe mig et job dernede. Men det ville selvfølgelig være fedt at bo sammen med andre danskere og andre unge. :) Så I må endelig opdatere denne her tråd. :)

Jeppe Mols 22/02 2014 12:22

Jeg overvejer også over at tage en solotur til Canada og se hvad livet bringer når jeg kommer derover.
Er der nogen der kan give noget yderligere information om hvor man evt. kan finde nogle andre skibumser at bo sammen med? Er det igennem forums eller rejsebureauer?

Mvh Jeppe Mols

Torvin 26/03 2014 22:01

Hej alle.
Jeg tager til Canada i 14/15 gennem Kilroy. Jeg vil anbefale at i kigger deres tilbud igennem. De har et samarbejde med Working Holiday Canada, som hjælper med det hele(Visa, social insurance, bolig, løn, support osv). Man betaler også for det, men til gengæld har man et booket job når man ankommer.

Lars Lysgaard 22/12 2013 21:21

Hej Rasmus.

Mange tak for svaret.

Det eneste bekymrende er chancen for ikke at finde et job.
Er det lige til et finde job eller hvordan? Gerne indenfor branchen skiskole, skiguide, skibutik eller tjener.

Jeg har ikke nogen bestemt destination. Vil rigtig gerne til en forholdsvis stor destination, med mulighed for offpist, men også rigtig gerne fantastiske pister og et bredt udvalg.

Caroline Weinkouff 24/02 2014 19:15

Hej

Jeg overvejer også stærkt at tage til Canada i sæsonen 2014/15. Har nu søgt en del på nettet, for at finde ud af hvad man egentlig gør i forhold til job og et sted at bo. Ville egentlig helst bare tage derovre, og se hvad det byder på, men synes jeg kan læse mig frem til, at det kan være et problem at finde et sted at bo? Så har lidt samme spørgsmål som Jeppe Mols, hvor finder man nogen at bo sammen med? Og er det egentlig bare langt nemmere at finde et bureau, som så klare både job og bolig til en? Har hørt en masse godt om Whistler, og regner stærkt med at tage dertil.

Mvh Caroline Weinkouff

Rasmus Lykke Mortensen 25/02 2014 10:33

Hej Jeppe og Caroline

Jeg hedder Rasmus og arbejder hos Season Housing. Jeg var sel på sæson i Whistler i 12/13 og det var den vildeste oplevelse jeg har haft!
Her kommer lige et par tips til job og bolig i Whistler:

1) Søg working holiday visa: http://www.canadainternational.gc.ca/denmark-danemark/experience_canada_experience/working_holiday-vacances_travail.aspx

2) Book bolig hjemmefra! Nogle rejser derover og bor på hostel mens de leder efter bolig. Jeg kender nogen der i denne sæson (13/14) boede på hostel i halvanden måned. Der var simpelt hen så meget kamp om boligerne..
Ved at booke hjemmefra har i en fast base og kan bruge al jeres tid på at finde jobs.

3) Vedr. job er der stort set kun en enkelt måde at gøre det på. Skriv en god ansøgning hjemmefra, og når i så ankommer bruger i 2 uger på at besøge hver eneste butik, bar, supermarked osv. Kom gerne igen samme sted flere gange, så ved de at i mener det.

Hvis i vil have lidt inspiration eller information om byen/skiområdet så klik ind på www.seasonhousing.com.
Vi udlejer selv nogle fede boliger tæt på byen, hvor i vil komme til at bo sammen med andre unge, primært danskere mellem 19 og 21.

Jeg håber i kunne bruge det til noget :)

/Rasmus

Samuel 06/04 2014 20:48

Hej alle sammen.
Jeg tager selv til Canada sæsonen 14/15.
Jeg ved fra en af mine venner som har været i Canada/Whistler, at det er det dyreste sted derovre,(leveomkostninger og husleje osv. er bar dyre der) mest kø ved lifterne, men tilgengæld har de os det bedste natteliv. Da jeg har rejst meget tidligere, er jeg blevet ret gode venner med bl.a. en Canadisk tøs, som siger det samme, men tilføjede forskellige steder, hvor der var bedst powder, parks og bjerge osv. Jeg kan bare ikke lige huske hvor de var, men jeg prøver lige at se om jeg kan finde mailen igen.
Jeg tænker, at jeg bare tager derovre og ser hvad der sker. Jeg har læst en del om det på forskellige forums og mange af dem, siger at det ikke er noget problem at finde et job, hvis man kommer inden sæsonen starter. Men da jeg ikke har nogen erfaring med det, ved jeg ikke om det er sandt.
Men den største grund til at jeg besvarede dette indlæg, var for at se om der kom nogen guldkorn op, som jeg selv kunne bruge.
Samuel.

Torvin 06/04 2014 20:54

Et evt guldkorn måske:
http://theworkingholidayclub.co.uk/canada/employer-profiles/whistler-blackcomb.html
Ned i bunden af siden, og klik på den pil som hedder Jobs. Der er pdf filer med beskrivelser af forskellige jobs, og hvad man kigger efter, hvis det har nogen interesse.

Christoffer Haug Brinch 23/04 2014 17:38

Jeg går også og overvejer at tage til Canada 2014/2015 :) Jeg har heller ikke umiddelbart nogle at rejse/bo med.

Det virker som om, at det er ret populært at tage til Whistler for sådan nogle 18-22 årige som os, der bare vil køre noget powder og bo i et fedt miljø.

Det må da være muligt at slå os sammen og leje en hytte/chalet for sæsonen.
Man kan jo stadig bo sammen, selvom nogle finder job, mens andre har sparet nok op til bare at holde ferie.

Jeg håber hvert fald på at der er andre, der er friske på det? :)

Torvin 24/04 2014 12:38

Hey
Jeg kunne godt overveje en lejelighed/chalet eller lignende :)

Kristian Fogh Nissen 04/05 2014 20:34

Hej alle sammen

Jeg står lidt i samme situation som jer andre, ved det at min rejsemakker har valgt at tage på højskole istedet for Whistler i sæson 14/15 (underlig prioritering efter min mening). Jeg søger derfor også nogle at bo/rejse/stå på ski med i Whistler.

Jeg er med på at finde ud af en hytte/chalet eller noget. Alternativt har jeg da også kigget på Season Housing, for der er man ligesom sikker på hvad det er man får. Jeg er generelt den type der godt kan lide at have styr på tingene i lidt god tid, mest af alt fordi jeg er bange for at det hele lige pludselig ikke bliver til noget, hvis man venter til sidst :)

- Kristian Fogh

S 05/05 2014 17:41

Now only 84 Working Holiday Visas available - as of 1. May 2014 - so don't wait too long! http://www.canadainternational.gc.ca/denmark-danemark/experience_canada_experience/index.aspx?lang=eng

Rasmus Busk 06/05 2014 16:59

Lige lidt info til jer som gerne vil til Canada. Jeg kommer lige fra en fantastisk sæson i Whistler, der er dog nogle ting man skal være opmærksomme på.
Folk derovre er vanvittig vilde med powder, hvilket resultere i rigtig lange køer de morgener hvor der er faldet over 10-15 cm sne. Man skal være heldig at finde friske linjer efter middag de dage. Tager man på sæson for at kører masser af pudder, vil jeg foreslå at man tager et andet sted hen (Revelstroke, Fernie etc.) eller investere i randonee-udstyr.
Tager man derover for park, er det en klar vinder. I år havde vi 2 "main" parker - S/M og L/XL. De er rigtig dygtige til at lave parkerne, de udskifter tit features og shaper også parken lidt over middag hver dag - det er kanon!

Hvis i har nogle specifikke spørgsmål omkring Whistler, vil jeg gerne være behjælpelig.

'Rasmus'

Kristian Fogh Nissen 08/05 2014 21:51

For folk der enten overvejer eller har valgt at tage til Whistler i sæsonen 14/15 (ms 14/15), har jeg oprettet en åben gruppe på Facebook (Whistler Skibums 14/15). Tanken er at gruppen skal kunne fungere som et sted, hvor vi alle sammen kunne have mulighed for at dele erfaringer, fortælle om vores personlige planer, stille spørgsmål, finde kontakter, hjælpe hinanden, osv.

https://www.facebook.com/groups/293466644164086/?fref=ts

Christian Clausen 13/11 2014 13:40

Jeg var en season i Whistler 13/14 og det var virkelig den sindssygeste oplevelse! Det var rigtig svært at finde job og det handler virkelig om at få skrevet en god ansøgning og ansøge så mange steder som muligt.
Jeg kan anbefale ikke at rejse med seasonhousing da jeg desværre lavede den fejl og gjorde det. Mig og mine 27 andre housemates blev udnyttet af seasonhousing på det groveste. Jeg kan refereres til deres trustpilot anmeldelser.

Anja Ancker 26/09 2014 16:40

Hej,

jeg har allerede skaffet working holiday visa og booket flybillet og tager til Whistler d. 20 oktober. Jeg mangler dog stadig bolig så jeg er også meget interesseret i at finde noget. Jeg regner med at være der en hel sæson.

Skriv endelig hvis det sker. Er meget interesseret.

Britta 13/11 2014 18:29

Hej alle,

Jeg er meget fristet på at tage en sæson I Canada via Kilroy, Canada Working Holiday 15/16.
Jeg er blivet færdig med min erhversuddannelse men har planer om at læse videre, men lige nu vil jeg bare rejse først og så på snowboard.
Jeg er I en alder af 26 og vil være 27 år til den tid jeg tager afsted hvis jeg beslutter mig. Men vil vide om det er for sent en alder? Vil man føle sig lidt outsider når man er 'gammel'?

VH Britta

Tria Amalie Møller 15/11 2014 23:10

Hej Britta

Jeg var afsted sidste sæson på Silver Star mountain i British Columbia. Der var aldersspændet helt fra 19-35 hvorfra størstedelen lå i midten af tyverne. Så tror på ingen måde du vil føle dig som en outsider.

Vh

Tria

Kristian Fogh Nissen 11/06 2014 00:17

Hvis der stadig er nogen, som er med på at finde et sted at bo sammen, så synes jeg at vi skal få gjordt noget ved det :)

I kan eventuelt skrive til mig på 20 71 32 45, og så kan vi finde ud af noget.

Kasper Lind 25/12 2014 19:56

HEEYY, nogen skibumser som tager til banff som har lyst til at finde et sted at bo til leje sammen. Og ellers bare smashe noget lækre powder pillows

Kasper Kjeldgård 28/09 2014 20:06

Hey

Det er sgu stærkt, Anja :) God tur.

I 10/11 sæsonen pløjede jeg Red Mountain Resort tynd. Det var for vanvittigt. Og alt for mange år siden! Til december får jeg mulighed for at holde pause fra mit studie og igen ramme Canada med ski, pow og fireball som fulltids-aktiviteter :)

Rossland og Red Mt. Resort overbevidste mig om, at the Kootenays er for dope, så jeg forventer at vende tilbage til den del af Canada. Jeg vil gerne (forsøge) at svare på spørgsmål om the Kootenays, for selvfølgelig er atmosfæren, skikulturen og setup'et anderledes end, det er i Whistler.

I øjeblikket spekulerer jeg primært på at bo og feste i Nelson, BC, og stå på ski ved Whitewater Ski. Af overvejede alternativer til Whitewater bør Red Mountain Resort, Revelstoke og Fernie nævnes. Men jeg er mest hooked på Whitewater.

Kasper :)

Jacob 28/06 2014 14:13

Dette lyder utrolig spændende

Har også gået med tanken om en tur til det canadiske ski paradis.
Hvis mulighederne stadig er åbne, er jeg super interesseret i at finde et sted at bo med andre danskere evt. et chalet eller lign.

hold denne tråd kørene :D

Rasmus Lykke Mortensen 16/12 2013 11:42

Hej Lars

Vil helt klart råde dig til at finde et job når du kommer til din destination.
Det er meget sjældent at man finder job hjemmefra, især hvis man ikke har nogen kontakter i byen.

Har du en ide om hvilken destination du skal til? Kan klart anbefale Whistler, fedt bjerg og det var slet ikke svært at finde job :)

VH Rasmus

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen