Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Josephine 21/10 2004 08:58
Hej alle
Jeg kunne godt tænke mig at tage afsted som skibums til vinter men ved ikke rigtig hvordan jeg skal gribe det an. Jeg har ikke lyst til bare at tage afsted. Nogle forslag til hvordan man kan gøre det?
mvh.
Josephine
Anna 10/11 2004 18:17
Sv: Skibums 2004/2005
Ja, lyder vildt fedt - men også ret dyrt..
Anders Hald 21/10 2004 11:10
Hej Josephine
Det bedste at gøre er nok først at finde ud af hvor du gerne vil hen.
Og så ska du ellers bare begynde at søge arbejde i det område. Jeg skal selv a sted til Saalbach i Østrig i år. Jeg ska ned og arbejde i en skibutik.
Jeg har fået kontakten gennem den højskole jeg går på nu.
Her er linket til skolen: http://www.hojoster.dk/dansk/joboestrig/index.htm
På denne side finder du også nogle link til nogle Østrigske job sider.
Hår du finder noget.
Mange hilsner
Anders ½
tom teodor fra Norge 18/11 2004 18:58
Sinnsykt fin strøbod i stanton som du kan bo i
Heidi 22/10 2004 12:10
Hey Josephine,
Jeg tror i hvert fald du skal til at sætte fut under kedlerne for mange job er allerede nu besat i hvert fald hos de danske bureauer herhjemme.... Men søg på de forskellige destinationers hjemmeside og se om de kan tilbyde job. En anden gang så vær hurtigere ude ang job og bolig, søg allerede i august måned for at være på den helt sikre side.
Heidi
Louise 22/10 2004 18:16
Hej!
Har selv været afsted to sæsoner... der er vel mange forskellige måder at gøre det på, men her er hvordan vi gjorde det:
Tog toget til Østrig - vi havde valgt destination hjemmefra; Sölden. - Lejede et hotelværelse og gik på jagt efter et job. Der gik tre dage, så havde vi alle tre fået arbejde.
- Som regel følger der en eller anden form for logi med, når man får et job i alperne,så man skal ikke selv til at finde en lejlighed.
Min erfaring er, at det er svært at finde et godt job hjemmefra, så hvis man har modet til det, er det bedst bare at tage chancen. - Og helst inden sæsonen kommer for godt igang.
Husk ikke at købe liftkort inden du har fundet et job... Enten får du det gratis af din arbejdsgiver eller du kan købe det til "mitarbeiterpreis", når du er blevet ansat!
På mange af de enkelte destinationers turistbureauers hjemmesider kan man se en liste over hvilke jobs, der er ledige. Lønnen er bedst hvis man vælger en lokal arbejdsgiver, frem for et dansk hotel eller rejsebureau.
Hvis du finder på at tage til Sölden, vil jeg gerne være behjælpelig med adresser og navne på personer der evt. vil kunne hjæpe dig.
Held og lykke med det hele.
Venlig hilsen
Louise
Josephine 27/10 2004 22:05
Tak for alle jeres gode forslag.
Jeg har valgt at bestille en lejligehd gennem Alpservice da jeg har hørt rigtig meget godt om dem og de også hjælper med arbejde samtidig med at man er en del af en gruppe og ikke er helt alene.
:-)
. 28/10 2004 16:56
hvad skal du så give for en lejlighed ved dem???
LaGnoo 28/10 2004 17:43
Og hvilken destination har du valgt?
Josephine 28/10 2004 20:53
Jeg tager til Val Thorens og har givet 17.000 kr. for det.
Jeg er blevet tilbudt noget gennem en privat til 16.000 men jeg syntes at det andet lød lidt federe. M. bus og fester og andre bumser.
LaGnoo 28/10 2004 21:04
Ja Josephine, du har ret i at det lyder fedt... jeg var med alpservice til Val T sidste år, og tour de chambre er en dejlig begivenhed... det er nice for man møder jo en masse andre bumser allerede i bussen på vej derned! Og man kan altid finde en der har smøger... jeg håber på at komme derned i år, det bliver dog udenom Alpservice, da jeg ikke har råd på den måde... Håber på at komme afsted! Og held og lykke