Skibums 2004/2005

Christoffer 23/02 2004 15:13

Hey!

Jeg er færdig med en gymnasiel uddannelse til sommer og vil gerne have en sæson som skibums i Alperne eller måske i Canada i sæsonen 2004/2005. Er der nogle der selv har været afsted, som kan hjælpe mig med nogle kontakter eller erfaringer fra destinationer, rejsebureauer, hoteller osv. så jeg kan komme i gang med at finde noget? I kan skrive herinde, men gerne på min mail-adresse c_vorre@hotmail.com. Jeg har arbejde som tjener på en italiensk restaurant i Aalborg, så et job i en lignende stilling på f.eks. et dansk hotel i Alperne ville være kanont. På forhånd tak for hjælpen!

Mvh Christoffer

Kommentarer:
Der er i alt 5 svar i denne forumtråd.

Anders Leee 23/02 2004 15:49

Sv: Skibums 2004/2005

Søg hos Pistaseski.
Der kan du få job, på et dansk hotel. Du får kost og logi, lifttkort og en beskeden løn. Ikke en guldgrube, men en nem og sikker måde at komme afsted på. Du skal dog allerede tænke på at søge senest til sommer, da der er rift om pladserne, men med tjenerbaggrund, har du en fordel.

jeppe 24/02 2004 13:26

personligt ville jeg foretrække at tjene pengene hjemmefra og så ha mulighed for at gi den gas hele tiden. tjek www.alpservice.dk for lejligheder og priser. de arrangerer både lejligheder, busser og guideservice for bumser, plus diverse arrangmenter dernede. fordelene ved at arbejde på destanitionen, er at mange steder får du billigere arbejderliftkort, og evt. et sted at bo + kost og logi. Men du kan risikere at skulle arbejde når der er god sne, og på dårlige vilkår. jeg snakkede med en der havde arbejde på en bar i Val Thorens han havde slet ikke stået på ski den første måned af sit ophold(vist nok fra 1 dec.) men man kan jo prioritere, hvor meget man ligger i sit skiløb. hvis du er god på ski så sørg for at komme til et område der er stort nok så det ikke bliver for kedeligt, jeg vil sige over 250 km. pister. gode bud i frankrig ville være val thorens, val d'isere eller Avoriaz. der er ihvertifald nok at tage fat på.

god tur, glæder mig til det bliver mig

jeppe 24/02 2004 13:26

personligt ville jeg foretrække at tjene pengene hjemmefra og så ha mulighed for at gi den gas hele tiden. tjek www.alpservice.dk for lejligheder og priser. de arrangerer både lejligheder, busser og guideservice for bumser, plus diverse arrangmenter dernede. fordelene ved at arbejde på destanitionen, er at mange steder får du billigere arbejderliftkort, og evt. et sted at bo + kost og logi. Men du kan risikere at skulle arbejde når der er god sne, og på dårlige vilkår. jeg snakkede med en der havde arbejde på en bar i Val Thorens han havde slet ikke stået på ski den første måned af sit ophold(vist nok fra 1 dec.) men man kan jo prioritere, hvor meget man ligger i sit skiløb. hvis du er god på ski så sørg for at komme til et område der er stort nok så det ikke bliver for kedeligt, jeg vil sige over 250 km. pister. gode bud i frankrig ville være val thorens, val d'isere eller Avoriaz. der er ihvertifald nok at tage fat på.

god tur, glæder mig til det bliver mig

mvh jeppe

Anders Lee 24/02 2004 15:28

Det er selvfølgelig også en mulighed selv at finde noget og bare have penge nok til at leve livet.
Vil dog lige advare en smule mod alpeservice. Har en kammerat der blev totalt røvrendt af dem indtil flere gange, da han søgte bolig i Val D her i DEC. Flere gange blev han lovet noget, og de skulle bare ringe tilbage til ham med detaljerne, da der så ikke var sket noget i en uges tid, ringede han og så havde de solgt sengen til en anden. Til sidst fandt han en seng på nettet. Sjovt nok også hos folk der havde lejet af alpeservice. De manglede en og fik at vide, at det måtte de selv klare, hvis de ikke ville betale for en tom seng. Ikke imponerende forretningsførsel hvis i spørger mig.
En veninde bor også i en af deres lejligheder. Hun var tidligere ide, så der var inegn probemer med at finde lejlighed, men da kontrakten kom, og hendes far, som er advokat, læste den igennem, var han lige ved at rive den i stykker.
Jeg har hørt meget godt om dem, på nettet, men de her mennesker kener jeg og er ikke imponeret.

Thomas 27/02 2004 22:57

Tjek www.freeskier.dk

Han er efter sigende ret seriøs.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen