Karoline Bøgeholm 03/03 2013 12:50
Hej alle sammen.
Jeg har planer om at tage ned og være skibums til næste sæson. Men jeg har lidt problemer med hvordan det fungere.
Det er mest det med et job jeg er i tvivl om, for jeg kan først rejse i december måned. Så det jeg vil vide er om det er for sent, i forhold til at finde et job?
Er der mulighed for at finde et job hjemme fra, eller skal det bare gøres der nede?
Hilsen Karoline
Anne 10/03 2013 16:56
Sv: Skibums 13/14
Hej Karoline.
Jeg er på sæson i Saalbach i Østrig lige nu, og jeg kom også først i december måned. Faktisk kom jeg først d. 27, og jeg fandt job lige med det samme. Det eneste du skal have klar, er en god ansøgning på tysk. Jeg gjorde det at jeg bare gik rundt til en masse forskellige hoteller, restauranter, butikker og afterski-steder.. Jeg fik job på et afterski-sted, men så søgte jeg hos en skiskole og blev herefter ansat som instruktør.
Så jeg vil umiddelbart ikke sige at det bliver noget problem for dig at finde et job.
Hilsen Anne
Marcl 11/03 2013 11:48
Hej Karoline
Jeg står lidt i samme situation som dig, og har fået meget ud af at læse diverse forum bl.a. her på siden omkring det.
Som jeg har forstået det, tager folk allerede derned først i november og finder job, da det er nemmest der. Jeg tror godt det kan lade sige gøre hjemmefra, men tror udbudet er større hvis du befinder dig dernede.
Hvor har du planer om at tage hen?
Kunne godt tænke mig at høre nærmere om hvad du har gjort dig af overvejelser, da jeg også selv er ret ny!
Mvh Marc
Martin 11/03 2013 21:10
hey
Jeg kan hjælpe med bolig i val thorens for sæsonen, hit me 42207664
Martin
Rikkesh 12/03 2013 10:34
Hej Karoline,
Fedt valg! Jeg har selv været bums i Frankring, Italien og Canada. Og tja, jeg drømmer da om at kunne blive ved.
Jeg har masser af kontakter især i Frankring til både noget at bo i som kan lejes, men kender også rigtig mange især i Val Thorens, men også Avoriaz, Tignes, Val D'isere.
Men hvis du har mod på det kan jeg nok bedst anbefale Canada, Whistler var det fedeste!
Men det er små langt væk, og jeg var faktisk også glad for at min første sæson var i Frankrig. Men skriv endelig en mail til mig, hvis du vil have nogle råd eller kontakter til noget.
Mvh. RikkeSH
Karoline Bøgeholm 12/03 2013 11:01
Tusind tak for alle jeres svar!
Anne, havde du en skiinstruktør uddannelse før du tog der ned?
Marc, lige nu har jeg planer om at søge om at få en plads på blivskiinstruktør.dk’s team, så jeg har mulighed for at få en skiinstruktør uddannelse med dansk kontakt. Ud fra det finder jeg ud af hvor jeg skal hen. Hvis det ikke lykkes, er vi tre der finder et sted sammen, hvor vi så får skrevet en god ansøgning, og finder et job når vi kommer frem.
Hvor har du tænkt dig at tage hen?
RikkeSH, jeg har også overvejet Canada, da jeg kun har hørt positivt om det, men ja det er langt væk!
Rikkesh 12/03 2013 11:14
Hej Karoline,
Ja, hvis det er første sæson, og du ikke helt har mod på at tage så langt væk er sydeuropa nok det helt rigtige valg. I Frankrig er det ret svært at få en intruktør uddannelse, da de har meget skarpe prøver, men du bliver derved også lovet at være en af de bedste, når du er færdiguddannet. Men der skal bruges mange kræfter på at blive god nok til at bestå ESF prøverne.
Jeg ved ikke helt hvordan det fungere i Østrig. Men jeg ved fra mange som jeg kender der har gjort det, at det er svært at få en dagligdag med husleje, mad og fest til at gå op på en instruktør løn? Men ja, det er jo en smag sag, og også noget med hvor heldig man er for at få nok timer.
Mvh. RikkeSH
Karoline Bøgeholm 17/03 2013 15:01
Hej Rikke SH.
Jeg bliver helst i europa lige i år. Føler jeg har bedst chancer i østrig da jeg ikke kan et ord på fransk, men kan nogenlunde tysk. Jeg håber på det kan løbe rundt med en instruktør løn.
Hilsen Karoline
Rikkesh 18/03 2013 13:48
Ja, Ellers kan man jo altid finde sig et tjener job til aftenerne eller noget i den stil, hvis der er alt for lidt arbejde.
Men jeg nukke nu heller ikke et ord Fransk da jeg flyttede til Frankrig første gang. Jeg tog det bare lidt som det kom, og snakkede engelsk of tysk med de lokale, de fleste i franske alper har haft engen tysk eller engelsk i skolen. So man er ikke helt lost :)
Men jeg håber, at du får en god sæson! Det er i hvert fald en fed ting at komme afsted!