Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Jacob Nøhr-mledgaard 03/02 2010 14:29
Hej ALLE!!
Jeg er 19 år og bliver færdig med 3.G til sommer. Efter gymnasiet vil jeg gerne være skibums. Jeg ved dog ikke helt hvordan jeg skal planlægge dette. Jeg vil primært til Frankrig eller måske Canada. Jeg har været på Alpeservice og kigge på priser osv. men er der nogen af jer der har nogle gode råd? eller gode hjemmesider der tilbyder rejser, lejligheder, jobs, eller noget andet der måske kunne hjælpe??
På forhånd takker allesammen
Jacob
Jacob Nøhr-mledgaard 04/02 2010 16:22
Sv: SKIBUMS 10/11
Tak for svaret, lyder som om det helt sikkert er det jeg skal så!!
Lige et par spørgsmål, disse skibureauer hvornår skal man søge disse job og hvordan?? er det bare deres hjemmesider?? skulle man kunne fransk eller var de ligeglade med det?? og hvor er disse bureauer henne af i frankrig, de store steder som Val Thorens osv.??
På forhånd tak.
Rikke 04/02 2010 21:29
Det var så lidt da. :)
Jamen jeg søgte først efter sommerferien, men jeg ved, at nogle, af de jeg arbejder med her, de søgte allerede før sommerferien, men vent lige indtil sæsonen er overstået, og begynd din søgning i tidligst maj... :)
Jeg søgte faktisk job ved alle de forskellige bureauer (næsten), som står listet under bureauer her på skisport.dk... Og det gjorde jeg udelukkende fordi, jeg vidste, at det var det jeg ville, så jeg fik skrevet mig en god ansøgning, som jeg så sendte ud til alle de forskellige, og jeg fik respons fra rigtig mange... Jeg sendte bare ansøgningen til den e-mail der er listet under bureauernes kontakt, eller jeg gik lige ind på de forskellige bureauer og tjekkede det ud først, om det var noget jeg gad, fordi der er ret mange forskellige.. og tja, så sendte jeg bare ansøgning, CV og et billede til de, som jeg synes lod attraktive for mig. :)
Og nej, det er bestemt ikke et krav at du kan fransk, det er måske en fordel, men jeg kan intet fransk heller, eller det kunne jeg i hvert fald ikke. Men de fleste er ret lige glad med om du kan fransk, det er kun de større bureauer, som gerne vil, at du kan engelsk, tysk og evt. fransk....
Jeg har ikke helt styr på, hvor de forskellige bureauer holder til, det er noget du bliver nødt til at tjekke på de enkeltes hjemmesider, men tja, jeg er et lille sted, og det er skam slet ikke noget jeg fortryder..! Jeg kan stærkt anbefale at blive guide her i Les Contamines Montjoie for Oure Sport Skirejser.
Men det tror jeg var alt.. Ellers må du jo bare spørge videre. :)
Mvh. Rikke
Jacob Nøhr Meldgaard 04/02 2010 22:17
Tak for det lyder som om jeg har lidt jeg kan gå videre med.. og kan være der kommer nogle flere spørgsmål hen af vejen, men det var vist det for denne gang - TAK for det og fortsat god ferie :D
Rikke 05/02 2010 09:49
Det var skam så lidt, du skal være velkommen til at spørge, jeg får rigeligt tid til at svare fremover, jeg var lige lidt uheldig igår, så det betyder ingen ski eller arbejde til mig den næste stykke tid. :(
Men ellers tak, og held og lykke i jagten om at komme på sæson. :)
Jacob Nøhr Meldgaard 05/02 2010 13:02
Er jeg da ked af at hære håber det går i orden.. og jo tak :D
Søren H 11/02 2010 10:25
Hej Jacob og Casper.
Hvis I er interesseret i en Sæson i Val Thorens 2010/2011 har jeg 3 sæsonlejligheder på 30 m2 henholdsvis 38 m2 med plads til 4 - 5 personer.
Pris for lejlighed er ca. 14.500,- kr. pr. person ved 4 personer i lejligheden, plus forbrug af strøm.
Skulle dette have interesse, kan du maile til mig, så kan jeg sende mere information og billeder.
Mvh
Søren H
Paul 11/02 2010 14:00
Hej Rikke og Søren.
Jeg vælger lige at skrive til jer på dette indlæg da i begge har kontakter i alperne:)
Jeg står i den situation at jeg skal ned og være bums i alperne fra den 16 februar. Min boligsituation var i orden med forskellige bumser fra sidste år der dukker op, og venner der skal derned i sæsonen. MEN nu er der lige nogle der har meldt afbud og jeg står desperat og mangler en plads at være på frem til 1 marts. Jeg var bums sidste år i St.Martin og kender til livet at dele lejlighed. Alt jeg trænger er et sted til min boardbag, og så kan jeg for så vidt godt sove i den jo.. det er gjort før.. hehe..;) Hvis i kender nogle der har en ekstra plads i de 3 dale er jeg meget intresseret..
Mvh
Paul
Kristensen 11/02 2010 20:26
Hej Jacob,
Er du stadig interesseret i en sæson i Canada? Står også og vil afsted i 10/11, men har ikke rigtig nogle erfaringer med det eller nogle at rejse med for den sags skyld. Så hvis du er frisk kunne det være lækkert at finde ud af noget sammen?
- Christoffer
Mail: Christofferfk at gmail.com
Jacob Nøhr Meldgaard 11/02 2010 22:22
Hej Christoffer
Jeg regner med at tage syd på, et af de store områder i frankrig. Hvis du kunne tænke dig at finde ud af noget med det vil det være fedt.
Hilsen Jacob
Mail: Jacobn-m@hotmail.com
Rikke 12/02 2010 15:43
Hej Paul.
Jeg bor desværre allerede meget tæt i min lille 20m^2 lejlighed med 3 andre end jeg, så det bliver nok meget svært at få klemt en mere end hos os. Og jeg bor jo også i Les Contamines Montjoie, så det er vel slet ikke området du søger, og dette område er desværre det eneste jeg sådan rigtig kender noget til?! Desværre..
Hej Christoffer..
Jeg selv kigger meget på at komme til Whistler - Canada - i sæsonen 10/11.. Så Hvis du skulle være interesseret i at finde ud af noget, er jeg frisk... Jeg har kontakt med nogle andre, som også prøver at planlægge sæson der.. Og det er jo kun godt at få så mange med som muligt. :)
Du skal være meget velkommen til at kontakte mig pr. mail: rekko4@hotmail.com
Mvh. Rikke. :)
Jacob Nøhr Meldgaard 22/02 2010 14:13
Hvis i når længere med planlægningen vil jeg gerne høre mere om jeres tur til Canada..
Casper 03/02 2010 16:53
Hej Jacob
Jeg er i samme situation som dig, og jeg vil også gerne afsted efter gymnasiet til sommer.
Jeg har også kigget en del på alpservice og jeg synes den indeholder mange af de ting du efterlyser.
Med hensyn til lejlighed har jeg tænkt mig at benytte Alpservice, da det er et rimelig stort firma, som virker pålideligt.
Med hensyn til job skal huske, at du er med til at starte sæsonen. På det tidspunkt vil der være en ledige stillinger som skal besættes. Jeg har været i kontakt med tidligere skibumser. De siger man skal forhøre sig rundt omkring, så skal man nok finde et job. Man kan også sikre sig et job gennem et rejseselskab. De skal bruge guider osv. Du kan med fordel kontakte dem når de udsender skibrochurerne i løbet af sommerferien.
Alpservice har desuden en udførlig spørgsmål og svar side, hvor du kan blive meget klogere - det kan anbefales at kigge den igennem:
http://www.alpservice.dk/?site=qanda
Jeg kender umiddelbart ikke andre sider end alpservice.
Håber det hjalp lidt..
Casper
Rikke 22/02 2010 15:11
Hej Hej. vi snakkede om, for lidt tid siden, at det var nemmere at snakke over facebook, og lave en gruppe der, hvor vi kunne dele alt vores information. Så, hvis du vil være med, så kan du jo bare tilføje mig der? :)
Rikke Pilgaard Krogshede Meldgaard
Rikke 03/02 2010 19:52
Hey Drenge.
Lige nu er jeg i Frankrig som skibums. Jeg havde det helt som jer, at jeg bare skulle ud og lege i sneen efter gymnasiet var overstået. Hvilket også er det mest fantastiske jeg endnu har valgt at gøre i mit liv, så jeg kan kun stærkt anbefale at i gør det. :)
Men, hvis i ikke vil rode jer ud i det med selv at skulle finde sted at bo, arbejde og samme tid at få tid til ski, skulle i måske overveje at blive skiguider for et lille skibureau?
Det er jeg i hvert fald, og det er ikke noget jeg har fortrudt på nogen måde.. Det er helt fantastisk, og SINDSSYGT meget tid på ski.. :)
Jeg arbejder selv for rejsebureauet Oure Sport Skirejser. Nogle af mine venner arbejder for et andet bureau, Ski Total. Sådan nogle små bureauer bruger helt almindelige unge til arbejde fra barvagter, køkkentjansen, opvasker, transfer-kørsel og meget mere..... Men altså helt alm. arbejde, som de fleste kan udføre, og hvor der er mulighed for at komme på ski stort set hver dag, og så kan det jo ikke blive meget bedre.. :) Synes jeg ikke i hvert fald. :)
Men hvis i er interesseret i at vide mere om denne form for sæson, så kan i jo bare sige til. :) Det er jo i hvert fald også en mulighed, og så er man jo i kontakt med en lille gruppe danskere hele tiden, så man ikke er helt alene mellem kun Franskmænd (hvis man vælger sæson i Frankrig, som jeg har gjort)
Mvh. Rikke Meldgaard
Jacob Nøhr Meldgaard 22/02 2010 20:47
Ja vil jeg gøre så er lige kommet hjem fra ski i Val T.. tilføjer dig..