Black Monday: Spar op til 35% på dagstilbud kun i dag ❄️

Skibuddies fra KBH til Vallåsen - sæson 13/14

Martynas 11/11 2013 14:06

Hej alle sammen!

Vi er et par Ugne (k,24 år) og Martin (m,25) fra KBH-området, som har egen bil, og som regner med at tage hinsidan (nok mest Vallåsen) nogle gange i det kommende sæson. Derfor søger vi skibuddies i alderen 20-30 år, som har lyst til at tage og stå på ski i Vallåsen en gang imellem i december,januar,februar,marts(?), alt efter hvor meget sne der er. Som sagt, har vi egen bil, og vil som regel have 2 pladser, nogle gange kun 1 plads. Nogle gange, vil vi kunne måske låne en større bil, så vi har plads til endnu flere mennesker.
Der vil primært være tale om aftenture, på ski kl 17-21 (pris 190 SEK),men dagstimer vil også være aktuelle (320 SEK for en hel dag). Det eneste det vil koste - er benzin og bropenge - hver gang deler vi benzinpenge + bropenge i det antal, der er personer i bilen. Vallåsen ligger 160 km fra KBH, og tager omkring 1t 45min at køre. Der skal køres over broen, og i aftentimer vil dette kunne klares for 100 kr hver vej for alle. Uden at binde sig, skal man ca regne med 150 kr (plius liftkort) for en tur til Vallåsen med os. Men som sagt, betaler alle sammen lige meget.
Vi søger folk som er friske og som er glade for at stå på ski/snowboard. Vi søger buddies ikke kun for at minimere vores udgifter til benzin og broen, men også fordi det er sjovere at stå på ski flere. HVis dette har interesse, kontakt mig venligst. Turene vil nok blive ret meget spontane med nogle dages varsel, og selvfølgelig afhængig af sneforhold hinsidan.
Vi bor selv i Solrød Strand og vil køre E20 hele vejen til broen evt med stop på Amager, hvor man kunne blive samlet op, eller andre steder på vejen.

Ugne og Martin

Kommentarer:
Der er i alt 12 svar i denne forumtråd.

Martynas 02/02 2014 11:38

Sv: Skibuddies fra KBH til Vallåsen - sæson 13/14

Hej alle sammen,

Jeg kan oplyse, at vi ikke har været af sted endnu - vinteren kom jo ret sent i Sverige (ligesom i DK). Vi havde meget travlt her i januar (hvor der kom sne i Vallåsen). Som det ser ud nu, så ser udsigten ikke meget lovende mht. en god vinter med sne. Jeg regnede med at stå på ski en del i december og januar, men det var der ikke mulighed for.
Jeg skal nok skrive, når vi tager af sted.
/Martynas

Tommy 02/02 2014 20:11

Hej.
jeg kan oplyse at vi har været i vallåsen 3 gange siden de åbnede så sent som i går den 1-2-2014,og foreholdene er perfekte alle lifte kører og der er masser af sne:)vi tager der over igen i morgen eller tirsdag.Du kan altid tjekke det på denne side: http://snorapporten.se/anlaggningar/visa/45/Vallåsen

mvh.

Aske 03/12 2013 14:13

Hej drenge! Jeg har været på sæson og er instruktør (ski):-) Jeg er super frisk!:-D

askestenandersen@gmail.com

-Aske-

Martynas 03/12 2013 15:45

Hej Brian og Aske,

Det lyder sq godt! Nu må vi se hvornår der kommer sne - men som det ser ud nu, så bliver det nok først i det nye år.
Brian: vi har en mellemstor bil, og regner med at anskaffe en tagboks (forhåbentlig) snart. Men med lidt "held" kan man sagtens have skiudstyr i bilen - så det burde ikke være et problem.
Jeg skriver, så snart de åbner og vi planlægger den første tur.
Hvis der er, så er min email: rudokas.martynas@gmail.com

/Martin

Brian Lund 03/12 2013 16:46

Jeg har sendt dig en mail :)

Aske Sten Andersen 18/02 2014 17:07

Skal vi tage en tur snart?! Vi er to der gerne vil afsted, hvoraf en af os har egne ski:-) Er der forresten PARK i Vallåsen??

Aske

Brian Lund 11/11 2013 15:45

Og er der plads til ski i bilen? (Ellers skal man jo også til at leje det ;))

Kunne måske godt være interesseret, men det kommer lidt an på min arbejdssituation i det nye år.

Tommy 29/01 2014 16:43

Hej med jer.
jeg/vi melder os gerne frivilligt hvis i har en plads eller to. vi kører selv så tit som muligt til vallåsen,men da konen har skiftene arbejdstider er det ikke altid hun kan tage med.Jeg står på snowboard og konen på ski, vi bor lige ved siden af jer i VBS 2665. Jeg har tidligere skrevet dette inlæg (http://www.skisport.dk/forum/jeg-har-bil-til-endagsturesoeger-rejse-kammerater/)

jeg sender jer lige en mail med kontakt opl.
MVH.

Martynas 01/03 2014 23:40

Hej alle,

Desværre blev det ikke til en eneste tur til Sverige (eller vi var tæt på Isaberg over nytår, men der var ingen sne). Vinteren kom meget sent, og sluttede efter en måneds tid. Da jeg skrev dette indlæg, regnede jeg med at der vil være sne i Sverige i december og januar. Men desværre. Da sneen endeligt kom, fik jeg lidt travlt (gik fra at være specialestuderende til specialestuderende med et fuldtidsarbejde), og kunne ikke tage af sted alligevel
Så lidt ærgeligt, men her er en forklaring på hvorfor der ikke har været mere "aktivitet" fra vores side.
Håber at næste sæson bliver lidt mere snerig.

Brian Lund 29/01 2014 16:46

Jeg tager selv til Isaberg på lørdag, med bus. Men jeg skal jo nok af sted igen så hvis der er nogen der skal af sted senere er jeg helt sikkert (stadigvæk) klar til at tage med!

Carl 16/12 2013 17:55

Jeg melder mig også gerne til et kald hvis det sku være ledige sæder,

Jeg skriver speciale i det nye år og er meget fleksibel, og planlægger a tá flere små skiture...

Jeg står på snowboard og har gjort det i mange år.

Carl, 25

Carl 16/12 2013 18:17

Måske lige kontakt opl. Var en ide :)
c_thrane@hotmail.com
51516021

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen