Januarudsalg: Spar op til 25% på skibriller⛷️

Skibriller

Frederik 01/02 2009 17:32

Hej alle,

Jeg står og skal købe et par skibriller til uge 7.
Men jeg ved ikke, hvilke jeg skal vælge.
Jeg kan informere jer om, at jeg skal til Les Arcs (Frankrig). Så briller skal gerne være optimale dertil. Næste år går skiferien nok til Val Thorens eller et område, der minder om det.

Så hvad kan I anbefale mig med henblik på, at brillen skal bruges i skisportsteder i genre med Val Thorens og Les Arcs.

mvh Frederik

Kommentarer:
Der er i alt 13 svar i denne forumtråd.

Frederik 01/02 2009 20:09

Sv: Skibriller

Okay, super.

Nu har jeg mere eller mindre bestemt mig for at købe Crowbar.

Men spørgsmålet er nu, hvilken linse jeg skal købe brillen med.

Jeg vil gerne have en all-round, men meterologerne lover overskyet vejr i Les Arcs i den kommende uge. Men linsen skal stadig kunne klare sol.

Nogen der har erfaringer med Oakley linser, som kan vurdere, hvilken jeg skal købe til mit formål?

mvh Frederik

Rasmus 01/02 2009 21:16

Det hele kommer an på om du vil have en eller to linser - to vil være det mest optimale da du kan vælge overskyet eller solskin. Bruger selv Crowbar med Fire Lens og Hi intense yellow. De spiller super godt og kan kun anbefale dem, de sidder desuden skide godt sammen med hjelm !

2010 modellerne bliver alt alt alt for vilde !

Rasmus

Frederik 01/02 2009 21:20

Umiddelbart har jeg tænkt mig at købe en linse, da jeg kun står maks 10 dage om året.

Hvilken linse ville være at foretrække for mig, som gerne vil have en all-round linse?

mvh Frederik

Rasmus 01/02 2009 21:23

Hvor mange penge vil du smide efter et par goggles ?

Hvis du vil i high end afdelingen, så køb nogle polarizerende nogen, ellers køb et par med orange/brun glas i :)

Frederik 01/02 2009 21:40

Okay, så det vil sige, at persimmon ville være et godt valg? :)

Når en brille er polarized, betyder det så bare, at den har skinnende overflade (spejl) eller hvad? :)

mvh Frederik

Kristian 02/02 2009 11:38

Polarized betyder at der er nogle små lameller i, for at nedsætte reflektioner fra sneen, men de er som Rasmus siger lidt dyrere..

Jeg kan se på oakleys hjemmeside at persimmon er velegenet til flat/low light. Hvis du kun vil købe en linse, så vil jeg købe en midt i spektret, Blue Iridium har en light transmission på 30, så den vil nok være et godt valg...

Kristian 02/02 2009 11:38

Polarized betyder at der er nogle små lameller i, for at nedsætte reflektioner fra sneen, men de er som Rasmus siger lidt dyrere..

Jeg kan se på oakleys hjemmeside at persimmon er velegenet til flat/low light. Hvis du kun vil købe en linse, så vil jeg købe en midt i spektret, Blue Iridium har en light transmission på 30, så den vil nok være et godt valg...

Kenneth R. H. Jeppesen 02/02 2009 14:38

Hej

Persimmon er en god og billig allround linse. Hvis Du kun vil have en kan jeg varmt anbefale den. Den vil virke lige fra snevejr til solskin.

Kenneth R. H. Jeppesen.

Tom N 02/02 2009 17:13

Har lige købt Crowbar googlen i England til godt 700kr incl. fragt super god og hurtig service. Bestilte torsdag eftermiddag og modtog dem i dag mandag.
http://www.steptoes.co.uk/
Persimmon er en super allround linse.

Frederik 01/02 2009 17:56

Jeg har i øvrigt et par Gordini goggles.
Har ikke set mærket så ofte, men faldt over et godt tilbud og købte dem.
Er ikke helt tilfreds med dem, hvorfor jeg ønsker nogle nye.

Hvis der er nogen, der kender til mærket, må de gerne kommentere på, om de er gode.

Kristian 01/02 2009 18:39

Jeg vil mene at det absolut vigtigste med hensyn til goggles er at de ikke dugger. Dette undgår du bedst med et par briller med dobbeltglas, og selvfølgelig en coating på indersiden.. Med hensyn til vejret kan du med de fleste goggles skifte glasset ud afhængig af hvor meget lys der må trænge igennem (mere lys ved overskydet vejr, mindre ved solskin), dog har jeg aldrig fundet det nødvendigt at skifte glasset ud..
Desuden er det ikke alle goggles der sidder godt med hjelm på hvis du kører med sådan en, det kan du tydeligt mærke når du prøver dem...

Håber det svarede lidt på dit spørgssmål

Jeg har desuden et par Oakley Crowbar som jeg varmt kan anbefale..

Frederik 01/02 2009 18:42

Hej Kristian-Kahle,

Tak for svaret!

Jeg har kigget lidt på Oakley Crowbar, som du nævner.
Er den god, når man kører med hjelm?
Og hvilken Oakley-linse er bedst til mit formål?

mvh Frederik

Kristian 01/02 2009 20:03

Ja.. Oakley crowbar er lavet til at køre med hjelm...
mht. linse er det svært at sige, da det jo afhænger af vejret. Har været i Val Thorens og vejret svinger lige så meget der som i resten af alperne. kører selv med den der hedder black iridium, som var den linse der fulgte med. Linsen ville jeg nu ikke tænke så meget over...

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen