Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Michael Svendsen 07/01 2005 17:42
Hej
Hvis man skal afsted til canazei(hvor der eftersigende ofte er sol) i uge 8, er det så nødvendigt med skibriler(googles) eller kan man nøjes med ski/solbriler?
Mvh. Michael Svendsen
Sophie B 08/01 2005 23:20
Sv: SKIBRILLER?
Desuden kan det jo også hurtigt blive ret lunt i en google en dag med højt solskin... som de andre foreslår - sørg for at have "det hele" med!
Specielt er det jo også rart med lidt mørke glas hvis solen er meget skarp (mine googles er f.eks. ikke særlig rare i solskin men netop super i dårligt vejr).
Alt har sin egen berettigelse!
Morten 07/01 2005 19:03
Hej Michael!
Jeg vil altid råde dig til at have et par googles med i baghånden, hvis det skulle gå hen og blive snevejr. Jeg var selv i canazei sidste år i uge 10 og der var det snevejr halvdelen af ugen. Der kunne jeg i hvert fald ikke have overlevet uden mine googles. Om du ligefrem skal gå ud og investere i et par vildt dyre googles ved jeg ikke, for det er jo ikke 100% sikkert du får brug form.
Derudover kan googles altså også bruges i solskin. Det fungerer faktisk ret fortrinligt for mig - så behøver jeg ikke hue eller pandebånd, da elastikkerne til brillerne dækker det meste af ørerne. Så slår du ligesom to fluer med et smæk.:-)
Mvh
Morten
D 07/01 2005 21:24
Du kan som udgangspunkt ikke nøjes med solbriller. Googles er et must hvis det begynder at SNE, og sigtbarheden falder. Om du så vil investere i nogle herhjemme fra, eller købe på destinationen, HVIS DET EN DAG BEGYNDER at sne, er op til dig. Du kan jo altid på destinationen finde nogle billige googles hvis verjet skulle skifte over fra solskin til sol/tåges eller lign.
>> Morten
>> Derudover kan googles altså også bruges i solskin
Om googles kan bruges i solskin kommer meget an på hvilken google, du har købt, dig. jeg vil meget nødigt køre på ski med en google med gul glas på en dag med høj solskin!!! men har kan derimod en Oakley brille med en linse så fx Fire Iridium, er snakken en helt anden. (se evt http://www.seaktiv.no/, under google teori)
Det kommer altså an på hvilke farve line (læses hvor meget lys, den specifikke linse absorberer.) ???