Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Michael Alstrup Andersen 11/01 2007 14:38
Jeg har fået et par skibriller som har mørke glas, altså ikke fuldstændig ligeså mørke som i et par rigtige solbriller, men en smule.
Jeg ved at det er bedst med orange eller gulle glas når det vedrører skiløb, men vil disse skibriller kunne bruges under de fleste forhold? Det er et par Carrera googles der vidst nok skulle være ret anerkendt.
Hvis det kan lade sig gøre vil jeg helst undgå at bytte skibrillerne da det er en gave.
Michael Alstrup Andersen
Michael Alstrup Andersen 24/01 2007 18:19
Sv: Skibriller
Hej mer jer.
Tusind tak for svarene. Det er kun anden gang jeg skal på skiferie, men er allerede blevet helt bidt af det, så at regne med at udstyret skal holde til nogle år kan jeg godt. Sidste år kørte jeg kun med et par Oakley solbriller med gule/orange glas, men der var det også kun sol. Men altså hvis jeg forstår det rigtigt, så vil disse mørke glas ikke være gode til dårligt vejr, altså vejr hvor der ikke er meget lys?
Mvh. Michael
Simon 24/01 2007 18:26
det er svært at sige med glasset - hvis JEG har forstået det ret, så kommer det an på de filtre som ligger i glasset. Men køb et par oakley med en Fire Iridium linse! ..så går man IKKE galt i byen ;) hehe..
Borst 24/01 2007 18:51
Altså orange/gult glas er bedst i overskyet/tåget vejr, da de skaber mest konjukturer i sneen. De er ret allround de glas, de er knap så gode i sollys, men der kan man jo så evt. køre med solbriller et andet på goggles.
Fire Iridium er ikke specielt godt i i tåget vejr, hvis du vil have en allround lens fra Oakley ville jeg tage en VR28 persimmon, og hvis det er muligt med polarized.
Michael Alstrup Andersen 19/01 2007 22:22
I håb om at få nogle svar skriver jeg lige det her, også ryger den nok op hvor den kan blive set :)
Aske 20/01 2007 20:45
Ja ummiddel bart vil jeg mene at det du beskriver er lidt mørkt, men tag et tjek på de her linser..
jeg vil mene at alt fra WR28 Black Irridum til Persimmon, og det der i mellem, er alsidigt nok til en almindelig ski ferie. (Hvis det ikke er tåget altså..) og så er det fede at se igennem. faktisk er Gold Irridum også fede nok...
Men ellers kan det jo være at linserne på dine goggles kan skiftes ud?
Simon 22/01 2007 18:04
Hej!!
Min overbevisning er klart, at når det kommer til brillerne, skal man IKKE spare! De er nødvendige i alt vejr fra solskin til tåge til snestorm. Hvis de ikke er perfekte bliver de en konstant irritation og det er der ingen som er interesserede i.
Selvfølgelig skal man også tænke på ens behov. Hvis det er første gang du skal på ski - og du ikke er sikker på om du skal afsted igen lige foreløbig, så skal du selvfølgelig ikke gå ud og investere i et par briller til 2500,- MEN, hav stadig i tankerne, at brillerne betyder en del for skiløbet.
Nu er jeg selv Oakley-freak og anbefaler derfor selvfølgelig Fire Iridium-linsen - måske ligefrem en Polarized (hvis pengepungen er i orden). Jeg har selv et par med Fire Iridium. DE ER ABSOLUT 100% PERFEKTE!!!
Gå eventuelt ned i en sportsbutik og hør om det er en ordenlig gave du har fået ;)
GO TUR!
Simon Krabbe :)