Skibindinger

Peter 01/10 2004 23:14

Hej folkens,

Jeg havde tænkt at jeg ville prøve lidt skibestigning her til vinter. Jeg tænker her på et mindre niveau, f.eks når man skal på endagstur til Isaberg og der så er ½-times kø ved liften, så kan man lige så godt gå op selv (om ikke andet så for kondiens skyld). Eller hvis man vil gå et lille stykke væk fra den markerede piste for at køre offpiste. Men skal man have specielle skibestigningsbindinger til sine ski (alm. alpin, ikke telemark) eller kan man købe en indsats til sine alm. bindinger? Jeg er godt klar over at man også skal have feller.

På forhånd tak for jeres svar.

Skihilsner
Peter

Kommentarer:
Der er i alt 2 svar i denne forumtråd.

Jannik 06/10 2004 11:55

Sv: Skibindinger

Hej Peter

Du skal bruge nogle bindinger der kaldes Randone bindinger, som kan låses op i hælen.

hilsen Jannik

Claus 06/10 2004 23:28

Sv: Skibindinger

Hej Peter
Det er muligt at købe indsatser til dine almindelige alpin ski, men husk at du også skal bruge feller (kunstskind, som forhindre dig i at glide baglæns). De fleste som kører randonné som den art hedder bruger specielle ski, bindinger og støvler. Skiene er blødere, bredere og lettere. Bindingerne kan låses i forskellige højde efter stigningen du går opad og de er også lettere end standard bindinger. Støvlerne er også specielle da de har gummisåler der sikre bedre fæste hvis du bliver nød til at klatre/ gå, samt de har et blødere flex.

Husk at hvis du begiver dig ud off-piste skal i være flere og med skovle, sonde og søger- mest for jeres egen skyld. (-bliver nok ikke nødvændigt på Isaberg!!!!)

Det er ikke så mange anlæg der er glade for at du går op af deres pister, hvis du skal er det en god idé at starte tidligt da det er meget hårdt og tager en del længere tid end du regner med, samt at du er et stykke oppe i anlægget før de opdager dig!!!

Du får hundreede procent ikke lov til det på Isaberg, et der er for mange mennesker, to de vil have penge for at du kører i deres anlæg, slider kunstsneen.

held og lykke med det

claus

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen