Last Minute Sale: Spar op til 25% på alt til skiferien

Ski til mand på 105 kg

Peter 03/12 2004 13:59

Hej

Hvilke ski skal man vælge når man vejer ca. 105 kg og 195 cm høj, Jeg har stået på ski i ca. 15 uger, og er mest til pisten, kun enkelte gange kører jeg offpiste. Jeg skal ud og invisterer i noget nyt så jeg håber der er nogen der kan give lidt gode råd. Jeg kigger især på Salomon ski da jeg altid har været yderst tilfreds med alt deres udstyr

på forhånd tak for hjælpen

Kommentarer:
Der er i alt 5 svar i denne forumtråd.

lars sørensen 03/12 2004 15:01

Sv: Ski til mand på 105 kg

hey

Jeg er selv lige nr mindre:-) (187cm 97 kg)

Jeg køre Fischer Race Carver(RC4), på pisten er den fremragende, reagere hurtig og man har fornemmelsen af at der er styr på tingende selv ved høj fart. Off-pisten er den til gængæld tung at komme rundt med.

Havde jeg pengende til det, havde jeg to par et til off-pisten, og helt sikkert Fischer RC4 til pisten.

Torben 04/12 2004 10:44

Hej

Jeg er nummeret større :-). (200 cm 115 kg)

til piste race bruge jeg Dynastar Racecarve 63 (de blå) (model 2003), De er rigtige gode på vel prep. pister. I offpisten er de ikke så gode.. (eller det er mig der ikke kan køre dem ordenligt i offpisten :-) )

Til offpiste, og meget dybsne på pister bruger jeg Salomon Scream 10 XTRAHOT Pilot

/Torben
www.ski-fatal.dk

Lars 04/12 2004 23:57

Salomon er generelt ikke bygget til store fyre. De fleste modeller er bløde ift skienes målgrupper. Når man er stor og vejer meget (mere end gennemsnittet) skal man have en forholdsvis stiv ski. Ikke nødvendigvis en lang ski, højde og skilængde hænger ikke ubetinget sammen!!! Hvis du kun skal have et par ski skal du vælge en skiercross-ski. Det er nutidens svar på allround ski til gode skiløbere og som her tunge skiløbere. Men se altså bort fra Salomons skiercross-ski (de hedder Crossmax) og vælg enten Dynastar eller Atomic skiercross-ski og det skal være en af topmodellerne inden for disse mærker du skal have, da disse er de stiveste, længde omkring 180cm. Jeg vil anefale dig at gå ind på www.sport-conrad.de og kigge. Her har de de fleste mærker og modeller og så er priserne så lave at man falder ned af stolen. Fx. de omtalte to modeller: Dynastar skicross 10 med binding: 3750,- evt sidste års model (anden farve) til 2925,- med binding og Atomic SX:10 med neox binding til 3000,- Det findes vist ikke billigere, så vidt jeg kan regne ud er det under de danske butikkers indkøbspriser! Men tjek selv udvalg og priser. Jeg har selv købt ski dernede. De leverer på 2 dage og jeg har sparet tusinder af kr.

Peter 05/12 2004 18:00

Til Lars

Tak for dit fine og fyldsgørende svar, jeg har allerede været inde på conrad sport, deres priser ligger langt under hvad man kan købe udstyr til i DK.

Torben 06/12 2004 06:49

Hej

Man plejer gerne at sige at skien er "blind", at den ikke kan se hvor høj man er.
Men skien reagere på det moment man sender ned i den, gennem støvlerne.

Så en på 2 meter der vejer 150 kg (kraft * arm) kan bedere "håndtere" en stiv lang ski, en en på 1.5 meter og 150 kg kan.

Men der er jo en grund til at vi ikke køre på +2.2 m ski mere :-)

Jeg havde på et tidspunkt en ski der var 2.5 lang, den var sjov at komme ind i en kabinelift med. Det var ikke alle steder den kunne være... (Men ikke så sjov at køre på :-) )

Vi er nogle stykker der har snakket om at leje en "speedski" ski (de er vist næsten 3 meter lange), og så melde sig til skiskole, og sige at man har lidt problemer med at dreje :-)

Held og lykke med skivalget

/Torben

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen