Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Lene 28/12 2011 14:36
Hej jeg skal snart på ski ferie og vil have købt nogle ski , jeg er stadig nybegynder og vil gerne have nogle ski til alm. Bakke kørsel? Jeg er 173 cm høj , hvilken længe og Mosul ski skal jeg gå efter ?
Thomasdk 30/12 2011 17:03
Sv: Ski længde
Hej Jonas
God ide at prøve dig frem. Tag dig god tid, det kan være de skuffer så fælt, at du bliver glad for ikke at have købt dem.
Det med brugthandel afgør den enkelte skibutik. Spørg før du lejer dem for de har også indbyrdes konkurrence, de har som regel faste takster, for når de har været udlejet x antal dage, koster de x antal kroner.
Det er dumt ikke lige at høre dem ad, og uanset hvad, så har man prøvet. Man bliver ikke klogere af andres råd, og af at læse test på nettet. Jeg fandt ud af at det ikke virkede for mig, og den måde jeg nu engang kører ski på.
Men igen, kan ikke svare for prisen, men hør dem ad om de vil handle. Dem i Intersport i Wagrain var til at snakke med, eller rettere de slog det på på skærmen, så det var efter fastlagt takst. Et helt u0rtoligt held jeg spurgte dem ad for sjov.
Min kæreste frikøbte sine fede Rossignol dameski med 6 udlejningsdage for skalle 1.500 kr. Jeg fik en Atomic Race Ti med 12 udlejningsdage for 1.900. (Internetprisen var der 699Euro, butiksprisen 800Euro, og dk prisen 6.000.) Sål og skær var som helt nye, dog lidt skrammer på spænderne. Det var i uge 4, så det var ikke et sæson lukke tilbud.
Happy hunting.
Jonas 30/12 2011 17:21
Det lyder spændende, mange tak fordi du gav dig tid til at svare. Godt nytår.
Mvh
Asbjørn Nissen 01/01 2012 18:36
Lyt til Thomas svar det lyder rigtig fornuftigt.
Vil blot tilføje som minimum giver butikken normalt lejen af ski i den uge du er afsted som rabat så du kun skal betale for dine nye ski
Men husk at spørge som Thomas skriver ellers får i ingenting
Thomasdk 29/12 2011 20:47
Hej Lene