Last Minute Sale: Spar op til 25% på alt til skiferien

ski-længde

Hanne 06/10 2005 22:01

Hjælp!!!!

Jeg skal på ski i næste uge, jeg kan låne ski af et par veninder, men hvor lange må/skal de være...

Jeg er NY-begynder, vejer 64 kg og er 158 cm høj

Kommentarer:
Der er i alt 13 svar i denne forumtråd.

Hanne 07/10 2005 11:47

Sv: ski-længde

Hej Hanne

Du skriver ikke om det er slalom eller langrend, men som resten går jeg udfra det er alpin/slalom.

Nu hvor du skriver du er ny begynder ved du sikkert ikke helt hvad Carving ski er?
Carving ski er ski der er meget bredde oppe foran, hvor snude går op. Så bliver de smallere (en del) midt på der hvor bindingen sidder og så bliver de igen helt bredde nede ved enden.

Hvis skiene er forholdsvis nye, under 5 år, vil det med stor sandsynlighed være carving ski. Hvis din veninde er ca. samme str. som dig kan du sikkert godt låne, og bruge hendes. Problemet der kan opstå er, hvis I ikke bruger samme str. så riskere du at dine støvler du lejer ikke passer i skienes bindinger.

Mit råd er at låne/ leje det hele når du kommer frem. Så indstiller de det hele til dig, størrelse på støvler og ski bliver korrekt og det bliver sjovere at stå på ski.- så du måske vil tage afsted igen næste år.

Claus

Hanne 07/10 2005 12:05

Tak for de mange gode råd, lidt uddybende...

Der er tale om Alpint skiløb - jeg skal til Hintertux!!!

De carving ski jeg kan låne er Völk 160 cm, jeg fornemmer at det er nogle gode nye ski, men som sagt er jeg lidt i tvivl mht længden.

Hvad betyder længden egentlig, for mit skiløb - skal iøvrigt på skiskole!!!!

Caver 07/10 2005 12:28

Hej igen Hanne! Jeg går udfra at du skal på teknikkursus. Det skal jeg nemlig selv. Du kan glæde dig til det. Mit skiløb ændret sig 100%. Jeg har stået på ski i mange år, men ikke fået noget undervisning. Jeg gik fra at være en middelmådig skiløber, til at blive en god skiløb. Jeg kan kører det hele nu inkl. off piste.

Det er en lidt lang ski til dig. Specielt hvis du ikke er super øvet. Jeg vil sige at en ski i længde 150, vil være passende til dig. Som nybegynder kan en lang ski kan føles lidt "tung" at få til svinge.

Sidste år var Newgear med dernede, og det skal de vist også i år. Igennem dem, kunne man leje ski til 5 euro om dagen. Men prøv at skrive til "den danske skiskole" (hvis det er dem du skal med).

Caver

På ski 09/10 2005 22:03

Nope, jeg skal ikke på teknikkursus, Jeg skal bare stå på ski....er det ikke et dyrt kursus, det der teknikkursus, hvordan kommer I til Hintertux og hvor skal I bo????

Caver 10/10 2005 09:42

De fleste skal med bus derned. Men vi kører selv. Vi skal bo på et super fedt hotel midt i Hintertux. Hvad med jer? Hvor skal i bo og hvordan kommer i derned?

Hanne 10/10 2005 12:11

Vi kører selv, og har endnu ikke noget sted at bo, vi er der kun fredag, lørdag og søndag. - har du checket Hintertux idag - det var idag man skulle ha' været der!!!!!

Caver 10/10 2005 16:32

Ja! Det så fantastisk ud. Jeg glæder mig til at komme derned. Hvor meget vil i ofre på at bo dernede, og hvor mange er i?

Hanne 10/10 2005 22:42

vi er to...

Vi skal helst ikke bo længere væk end Tux, pris pr pers pr nat ca. 30-50 Euro!!!!

Caver 11/10 2005 00:11

Vi skal bo på det her hotel:
http://www.badhotel-kirchler.at

Der kan man bo for 46 euro inkl morgenmad og aftensmad. Det er super fedt.

Heidi 12/10 2005 20:46

ang skilængde:
Jeg startede på et par gammeldags alpinski på 180 cm - er selv 164......... men dengang var der carveren ikke opfundet, og det gik da fint........
så jeg tror du sagtens kan bruge din venindes ski den første skiferie, selvom de er lidt for lange ;)

Ivan Rafn 06/10 2005 22:39

Ca. til hagen.

God tur

kalle 06/10 2005 22:42

hej

Hvis der er carving ski som du skal låne, så går du ikke helt galt i byen,hvis spidsen af skien når dig mellem hagen og næsen, når du står med dem foran dig og enden af skien rører gulvet.

I dit tilfælde vil jeg nok foreslå et par som er ca 150 cm.

Hilsen kalle

Caver 06/10 2005 22:51

Og hvis det ikke er carvingski, så lej nogen på destinationen. Lad være med at ta et par gamle ski med. Du snyder dig selv, for en fantastisk oplevelse.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen