Last Minute Sale: Spar op til 25% på alt til skiferien

Ski længde?

Nikolaj Kristensen 30/08 2005 10:09

Hej

Jeg er altså kommet i tivil om hvad det er der afgør hvor lange skiene skal være først har jeg fået at vide det er hvor høj man er og nu har jeg så fået at vide det kommer an på hvor meget man vejer..

Nogen der kan afklare det helt?

Mvh. Nikolaj Kristensen

Kommentarer:
Der er i alt 5 svar i denne forumtråd.

Dwing 20/09 2005 21:36

Sv: Ski længde?

Enig med csiszar

Attack 30/08 2005 10:39

Og bare for at gøre dig mere forvirret, så handler det også om i hvilket terræn du står og ikke mindst hvor øvet du er ?!

Nikolaj Kristensen 30/08 2005 10:41

Ja jeg står jo på sne røde/sorte pister og lidt pukler..

Har vært på ski ferie 1 uge før, men kan dog sagtens tekniken fik jeg vide af dem jeg var med på ski ferie de sagde jeg lærte det meget hurtigt..

Mvh. Nikolaj Kristensen

csiszar 30/08 2005 16:56

hep Nikolaj..

nu siger du ik lige hvor høj du er og hvor tung men......

hvis du kun står på pisten og er til små hurtige sving vil jeg sige en ski på mellem 160 til 170 cm.... er du mere til fart stadig på pisten så en ski på en 180 cm er ikke galt

hvis du vil stå off piste så er en bred (fat) ski på 180 til 190 cm det bedste..

er du lidt til park lidt off pist og lidt pist, lidt pukler så tag en twin tip på en 170 -> 180 cm (evt en public enemy, Scratch, karma) så er du ok dækket ind til de udfordring du kan møde på din ferie

jeg vil dog sige at med kun en uge i bagagen (er ik ret meget) så synes jeg stadig at du skal leje en ski på destinationen evt tage en pakke hvor du kan skifte lidt rundt mellem nogle modellen i løbet af ugen

start evt med at købe støvler hvis du absolut vil brænde nogle
penge af

--------------------------------------
Bare den lorte sommer ku forsvinde så vi ku få noget SNE...!!!!!!!!!!

Nikolaj 30/08 2005 21:08

Okay tror jeg vil prøve at leje igen så og så skifte mellem forskellige ski

Mange tak for svarne:)

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen